کد خبر: 60932 A

جایزه عکس فرانسه برای هنرمندی که اعتراضات کشورش را به تصویر کشید

جایزه عکس فرانسه برای هنرمندی که اعتراضات کشورش را به تصویر کشید

عکاس میانماری برای پوشش اخبار اعتراضات در کشورش به عنوان برنده جایزه اصلی جشنواره «ویزا برای عکس» بزرگترین جشنواره سالانه عکاسی خبری فرانسه انتخاب شد.

ایران آرت: یک عکاس میانماری جایزه اصلی یک جشنواره سالانه عکاسی خبری را برای پوشش اخبار اعتراضات این کشور دریافت کرد.

به نقل خبرگزاری فرانسه، یک عکاس میانماری که هویت او به دلیل مسائل امنیتی نامشخص باقی مانده است، برای پوشش اخبار اعتراضات در میانمار به عنوان برنده جایزه اصلی جشنواره "ویزا برای عکس"(Visa Pour L'Image) بزرگترین جشنواره سالانه عکاسی خبری فرانسه انتخاب شد.

به این ترتیب جایزه "ویزای طلایی برای خبر"(Visa d'Or for News) در این جشنواره که در شهر "پرپینیان" واقع در جنوب غربی فرانسه برگزار می‌شود به این عکاس میانماری رسید.

به نوشته ایسنا، "میکو تاکونن"، یکی از عکاسان بخش آسیا نشریه نیویورک‌تایمز از طرف این عکاس میانماری این جایزه را دریافت کرد.

از زمانی که ارتش میانمار در کودتا اول فوریه قدرت را به دست گرفت این کشور شاهد ناآرامی و اعتراضات روزانه بوده است.

"تاکونن" بیان کرد: "این عکاس احتمالا قوی‌ترین عکاس میانمار است. و از دریافت این جایزه به شدت خوشحال و مفتخر است."

به گفته "تاکنونن" این عکاس میانماری این جایزه را به همکارانش در میانمار که تحت شرایط بسیار سخت مشغول فعالیت هستند تقدیم کرده است.

تصاویر این عکاس، معترضان غیر نظامی که با سنگ از خود دفاع می‌کنند، سربازان مسلح و خانواده‌هایی که برای درگذشتگانشان به سوگ نشسته‌اند را به تصویر می‌کشد.

این عکاس منتخب در پیامی اعلام کرد از اول فوریه تاکنون هر روز در خیابان‌ها بوده است.

از دیگر نامزدهای دریافت این جایزه به "آنجلوس زورتزنیس" عکاس یونانی خبرگزاری فرانسه، "ارین شاف" عکاس آمریکایی نیویورک‌تایمز، "دانش صدیقی" عکاس هندی رویترز که چندی پیش در افغانستان کشته شد می‌توان اشاره کرد.

 

عکاسی جایزه عکاسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین