کد خبر: 61144 A

بازدید ۴۲ هزار نفر از نمایشگاه جدید رامبرانت

بازدید ۴۲ هزار نفر از نمایشگاه جدید رامبرانت

برگزاری نمایشگاهی از شاهکارهای «رامبرانت هارمنزون فان راین» ۴۲ هزار بازدیدکننده را به گالری ملی کانادا در اوتاوا کشاند.

ایران آرت: نمایشگاه بزرگ رامبرانت در آمستردام: خلاقیت و رقابت (Rembrandt in Amsterdam: Creativity and Competition) پس از تاخیری طولانی به دلیل شیوع کرونا سرانجام در گالری ملی کانادا برگزار و با استقبالی بی‌نظیر روبه‌رو شد؛ بیش از ۴۲ هزار نفر از مریدان این نقاش معروف هلندی از نمایشگاه هشت‌هفته‌ای مذکور که از ۱۶ ژوئیه تا ۶ سپتامبر (۲۵ تیر تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰) برگزار شد، دیدن کرده و مجموع بازدیدکنندگان تابستانی این موزه کانادایی را به ۷۵ هزار نفر رساندند.

ساشا سودا (Sasha Suda) رئیس گالری ملی کانادا در این باره گفت: این تعداد بازدیدکننده در دوران شیوع کرونا استثنایی است و نشان می‌دهد مردم در این دوران نیز مشتاق تجربه حضوری هنرهای تجسمی هستند.

از زمان آغاز این نمایشگاه، هر هفته حدود ۱۰ هزار بازدیدکننده به موزه ملی کانادا در اوتاوا مراجعه کردند تا از شاهکارهای وام گرفته شده رامبرانت که تکامل وی به عنوان یک هنرمند را نشان می‌دهند، آثار هنرمندان مرتبط با او و حتی رقبایش بازدید کنند. در راستای آرمان Ankosé که به زبان بومی یعنی همه چیز به هم مربوط است، این نمایشگاه در کنار نقاشی‌های اساتید کلاسیک شامل آثار معاصر از هنرمندان سیاه‌پوست و بومی کانادا نیز بود.

با گذشت یک هفته از آغاز نمایشگاه رامبرانت در آمستردام، بازه‌های زمانی بازدید فورا پر شدند و استقبال به حدی بود که متولیان موزه در چهار روز آخر ناچار شدند برای آن که پاسخگوی تقاضا باشند، ساعات کار نمایشگاه را تمدید کنند. این نمایشگاه پس از گالری ملی کانادا، حالا به موزه اشتادل فرانکفورت در آلمان سفر می‌کند و از ۶ اکتبر تا ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۴ مهر تا ۱۰ بهمن ۱۴۰۰) در آنجا برپا خواهد شد. 

به گزارش ایرنا، رامبرانت هارمنزون فان راین (Rembrandt Harmenszoon van Rijn) که به نام کوچکش شناخته می‌شود، از نقاشان معروف عصر طلایی هلند بود که در سال ۱۶۰۶ به دنیا آمد و در سال ۱۶۶۹ از دنیا رفت.

رامبرانت نماینده مکتب و سبک نقاشی هلندی و نخستین هنرمندی بود که اهمیت پرداختن به رنگ، نور و اسلوب رنگ‌آمیزی را با اهمیت انتخاب موضوع برابر می‌دانست. تضاد شدید میان نور و سایه از مهمترین ویژگی‌های آثار این نقاش است. رامبرانت هرگز به خارج از هلند سفر نکرد، اما آثارش الهام بخش آثار هنرمندان ایتالیایی و هلندی‌ بود که در ایتالیا تحصیل می‌کردند.

روش‌های رامبرانت و نقاشی‌های او در سراسر زندگی‌اش از محبوبیت خاصی برخوردار بود و شهرت وی به عنوان یک هنرمند، در سطح بالایی حفظ شد. وی همچنین به مدت ۲۰ سال به بسیاری از نقاشان مهم هلندی آموزش می‌داد.

 

رامبرانت رامبراند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین