کد خبر: 61222 A

طالبان نقاشی‌های دیواری را از بین می‌برد/ عکس

طالبان نقاشی‌های دیواری را از بین می‌برد/ عکس

بعد از شکستن سازهای موسیقی، حالا نوبت پاک کردن نقاشی‌های دیواری از سطح شهر توسط طالبان رسیده است.

ایران آرت: طالبان به تدریج در حال اعمال ممنوعیت‌های ۲۰ سال گذشته خود در افغانستان هستند. رسانه‌های عربی به نقل از یکی از فعالان افغانستانی خبر دادند جنبش طالبان بعد از اعلام ممنوعیت ورزش زنان و تخریب تمامی آلات ضربی موجود در موسسه ملی موسیقی در پایتخت، اکنون مساله از بین بردن نقاشی‌های موجود در سطح شهر را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به نقل از اعتمادآنلاین، شمسیه حسنی هنرمند افغانستانی، که محافل هنری او را اولین گرافیست این کشور به شمار می‌آورند، در صفحه خود در فضای مجازی نوشت، یکی از نقاشی‌های دیواری او در شهر کابل به دست گروه طالبان تخریب شده است.

به گزارش ایران آرت، خانم حسنی با انتشار تصویری از قبل و بعد تخریب نقاشی‌اش توسط طالبان نوشته است: "امروز عکس از بین رفتن یکی از نقاشی هایم در کابل به دستم رسید.

احتمالا روی دیگه نقاشی هایم را هم رنگ کردند، انگار اصلا از اول هیچ چیز روی دیوار نبوده.

یک وقت از مردم گله و شکایت میکردم که چرا نقاشی های دیواری مه ره پاک میکنند و یا دستکاری میکنند. باز برای دلداری دادن به خودم میگفتم خیر است هنوز زمان لازم داریم تا ظرفیت مردم بالا برود و درک بهتری از هنر داشته باشند. نمیدانستم که کلا سقوط میکنیم و به آن زمانی که منتظرش بودم اصلا نمیرسیم."

photo_۲۰۲۱-۰۹-۲۰_۱۲-۵۸-۱۴

گفتنی است گروه طالبان اعلام کرده است تا زمانی که رهبران این گروه سازوکار مشخصی در مورد ورزش زنان تعیین نکنند زنان حق ورزش کردن نخواهند داشت.

 

گرافیتی نقاشی دیواری شمسیه حسنی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین