کد خبر: 61485 A

داوود جعفرپور و گالری دوآرت در نیشان‌تاشی استانبول

داوود جعفرپور و گالری دوآرت در نیشان‌تاشی استانبول

داوود جعفرپور، مجسمه‌ساز ایرانی و مالک گالری «دوآرت» در منطقه نیشان‌تاشی استانبول با چاپ مجله هنری برای توسعه فضای هنر کمک می کند.

ایران آرت: داوود جعفرپور، مجسمه‌ساز ایرانی و مالک گالری «دوآرت» در منطقه نیشان‌تاشی استانبول در یک نمایشگاه اختصاصی بیش از ۳۰ اثر نقاشی از دنیز گوک‌دومان هنرمند ترکیه‌ای را به نمایش عموم گذاشت.

این هنرمند اردبیلی که از سه سال گذشته در ترکیه فعالیت داشته و این گالری را شش ماه پیش در استانبول افتتاح کرده است، به trt گفت: هدفم از افتتاح این گالری تسهیل نمایش آثار هنرمندان و ایجاد امکان و شرایط بهتر برای آن‌ها است.

وی وضعیت گالری‌های ترکیه را در مقایسه با ایران بهتر توصیف کرد و گفت: در کنار این گالری مجله هنری و فرهنگی دوآرت به زبان ترکی و همچنین انتشاراتی تحت همین عنوان راه اندازی کردیم که تا کنون دو کتاب در این زمینه چاپ شده است.

جعفر پور گفت: امروز هم نمایشگاه سولوی دنیز گؤک دومان در این گالری آغاز خواهد شد.

دنیز گوک‌دومان هنرمند اهل ترکیه‌ که بیش از ۳۰ اثرش در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد، گفت: آثار من بیشتر از سبک انتزاعی تشکیل می‌شود و هم اکنون نیز سبک پاپ آرت را در آثار خود پیاده می‌کنم. در این جا آثاری که در خلال سال‌‌های ۲۰۰۶ الی ۲۰۲۱ کار کردم موجود هستند.

وی در مورد افزایش فعالیت‌های هنری ایرانی‌ها در ترکیه گفت: هنر نزدیک به ایران داریم. موافق این هستم که این برنامه‌ها با حضور هنرمندان ترک و ایرانی افزایش پیدا کند. در گالری‌های ترکیه هم آثار هنرمندان خارجی موجود هستند. هنر یک موضوع جهانی است.

نمایش آثار دنیز گوک‌دومان به مدت ده روز برای تماشای عموم ادامه خواهد داشت.

گالری دوآرت نیشان تاشی استانبول گالری دو آرت داوود جعفرپور
نظرات خوانندگان
  • shirin
    پاسخ

    سلام خسته نباشیداین شماره تلفن گالری جواب نمیده ایا شماره دیگری دارید؟

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین