کد خبر: 62452 A

لیلی گلستان: ایده دو نمایشگاه محمد احصایی در گالری گلستان از آن بهزاد حاتم است/ مشق شب های احصایی شاهکارند

لیلی گلستان: ایده دو نمایشگاه محمد احصایی در گالری گلستان از آن بهزاد حاتم است/ مشق شب های احصایی شاهکارند

خوبی نمایشگاه آنلاین این است که بسیار دیده می‌شود. ما از این طریق حدود ۴۰ نقاشی فقط به خارج از کشور و یا به شهرستان‌ها فروختیم

ایران آرت: سرانجام یک سال و نیم پس از آن که درهای گالری گلستان به روی تماشاگران حضوری بسته شد،  این گالری با آثاری از محمد احضائی در آبان 1400 دوباره بازگشایی شد.

به گزارش ایسنا، لیلی گلستان که در این مدت به برپایی نمایشگاه های آنلاین و مجازی روی آورده بود، این کار را تجربه موفقی دانست و گفت: «خوبی نمایشگاه آنلاین این است که بسیار دیده می‌شود. ما از این طریق حدود ۴۰ نقاشی فقط به خارج از کشور و یا به شهرستان‌ها فروختیم.»

او که درهای گالری خود را پس از مدت‌ها دوباره برای بازدید حضوری باز کرده است، انگیزه خود برای بازگشایی دوباره را چنین بیان کرد: «انگیزه‌ام برای بازگشایی این بود که دلم برای رودررویی با تماشاگرها و تبادل نظر درباره آثار و دیدن هنرمندان تنگ شده بود.»

او ادامه داد: «از اسفند ۹۸ که کرونا آمد من گالری را بستم و تا هفتم آبان ۱۴۰۰ باز نشد. شخصا مخالف باز و بسته شدن گهگاهی بودم. پس گالری را بسته نگه داشتم تا کمی وخامت اوضاع فروکش کرد. از اردیبهشت ۹۹ فکر کردم باید کاری کنم و نمایشگاه و مسابقه نقاشی برای بچه‌های زیر ۱۰ سال راه انداختم که با استقبال عجیب و غریبی همراه شد. اینجا بود که متوجه ابعاد گسترده‌ی فضای مجازی شدم که قبلا با آن اصلا آشنا نبودم. ادامه دادم و تمام نمایشگاه‌ها از فروش خوبی برخوردار شدند.»

گلستان در پاسخ به این سوال که ایده بازگشایی دوباره گالری با نمایشگاه محمد احصائی از کجا شکل گرفته است، گفت: «آقای احصائی قرار بود در آبان۹۹ نمایشگاه داشته باشند و دلم می‌خواست که شروع کار مجددم با نام و نمایشگاه ایشان باشد که همین کار را کردم. ایده نمایشگاه‌های محمد احصائی از آن بهزاد حاتم بود که یک پروژه دارد با نمایش و همزمان چاپ کتاب از همان هنرمند. انتخاب هنرمند، انتخاب گالری، چیدن آثار و ساخت کتاب همه بر عهده خودش است. نمایشگاه عکس محمد احصائی سومین نمایشگاه از این پروژه است و نمایشگاه «مشق‌ها» هم چهارمین است که جمعه افتتاح شد و برای دو هفته ادامه دارد.»

مدیر گالری گلستان ضمن اشاره به این نکته که نمایشگاه حضوری تا آخر اردیبهشت به روال سابق ادامه دارد، اضافه کرد: «دلم می‌خواهد نمایشگاه آنلاین را هم موازی با حضوری ادامه دهم و تا آخر آذر ماه هم وقت داده‌ایم تا ببینیم می‌شود ادامه داد یا خیر. خیلی وقت می‌برد و کارمان سخت می‌شود اما دلم می‌خواهد ادامه دهم؛ چون بسیار جذاب است و مشتری‌های خاص خودش را دارد.»

 

گلستان در آخر ضمن اشاره به این نکته که اگر آثار ارائه شده را قبول داشته باشد، نمایشگاه می‌گذارد، خاطرنشان کرد: «اصلا توجهی به اینکه آثار به نمایش گذاشته شده، مورد استقبال و فروش قرار می‌گیرد یا نه، نمی‌کنم. مشق‌ شب هایی که از محمد احصائی این جمعه گذاشتیم، شایسته‌ی صفت «شاهکار» هستند از بس استادانه و پر از نوآوری و احساس‌اند.»

 

محمد احصایی بهزاد حاتم لیلی گلستان گالری گلستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین