کد خبر: 6969 A

از هوپر تا روتکو: نمایشگاه هنر مدرن آمریکا در آلمان+عکس‌ها

از هوپر تا روتکو: نمایشگاه هنر مدرن آمریکا در آلمان+عکس‌ها

نمایشگاهی از آثار شاهکار هنر مدرن آمریکا برگزار شده است.

ایران آرت: نمایشگاهی از آثار شاهکار هنر مدرن آمریکا از 17 ژوئن در موزه باربرینی پوتسدام مرکز ایالت براندنبورگ آلمان برگزار شده است. این نمایشگاه تا سوم اکتبر 2017 برپا خواهد بود و در آن آثاری از هوپر تا روتکو را به نمایش می‌گذارد. به گزارش ایران آرت به نقل از سایت موزه باربرینی؛ هنر مدرن آمریکا، خصوصا هنر اوایل سده بیستم آمریکا همچنان به صورت کامل در اروپا شناخته شده نیست. موزه باربرینی پوتسدام آلمان آثار نوابغ هنر مدرن آمریکایی را به نمایش گذاشته است. عنوان این نمایشگاه "از هوپر تا روتکو: جاده آمریکایی هنر مدرن" است و در آن آثار بسیاری از هنرمندان آمریکایی از جمله  جورج اینس (1894-1825)، ماردسن هارتلی (1943-1877)، ریچارد دبنکورن (1993-1922) و ... را نمایش داده است.

 از دیگر نقاشانی که آثاری از او در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده جورجیا اُکیف است که معمولا استقبال خوبی از آثار او در اقصی نقاط دنیا شده است و اتفاقا ماه گذشته نیز نمایشگاهی از آثارش در تورنتو برگزار شد.

جورجیا اوکیف در ۱۵ نوامبر ۱۸۸۷ در مزرعه‌ای واقع در سان پرری ایالت ویسکانسین آمریکا زاده شد. او بین سال‌های ۱۹۰۵ تا ۱۹۰۶ به تحصیل هنر در انستیتو هنر شیکاگو پرداخت و پس از آن از ۱۹۰۷ تا ۱۹۰۸ در اتحادیه دانشجویان هنر در نیویورک تحصیل کرد. در اینجا بود که با عکاسی به نام آلفرد استیگلیتز آشنا شد و در ۱۹۲۴ با او ازدواج کرد.

اوکیف در ۱۹۱۵ یکی از پیشگامان نقاشی آبستره در آمریکا بود و از کارهایش در این سبک می‌توان به تابلوی "موسیقی سبز و آبی" در ۱۹۱۹ اشاره کرد. با این وجود اوکیف بعدتر رو به سبکی فیگوراتیوتر آورد و شروع به کشیدن گل‌ها و یا سوژه‌هایی با موضوعات معماری کرد که اغلب نیز حالتی سورئال داشتند. 

در ۱۹۲۹ اوکیف برای پیدا کردن ایده‌های جدیدی برای نقاشی‌هایش سفری به نیومکزیکو داشت. او در این سفر چنان تحت تأثیر محیط و طبیعت منطقه قرار گرفت که پس از آن بیشتر وقتش را در آنجا می‌گذراند. با مرگ همسرش آلفرد استیگلیتز در ۱۹۴۶، جورجیا اوکیف به طور کامل در نیومکزیکو ساکن شد.

اوکیف در ۱۹۷۱ متوجه شد که دید چشم‌هایش به شدت در حال کم شدن است و مجبور شد تا از کشیدن نقاشی دست بکشد. در ۱۹۷۷ جرالد فورد، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا، مدال آزادی رییس جمهوری که بالاترین جایزه‌ای است که از سوی رئیس‌جمهور کشور به شهروندان آمریکایی داده می‌شود را به جورجیا اوکیف اعطا کرد. اوکیف همچنین در ۱۹۸۵ مدال ملی هنر را دریافت داشت.

اوکیف در اواخر عمرش بسیار ناتوان شده بود با این‌وجود تنها چند هفته پیش از مرگش بار دیگر به کشیدن نقاشی روی آورد. جورجیا اوکیف در ششم مارس ۱۹۸۶ در سنتا فه، نیومکزیکو و در سن ۹۸ سالگی درگذشت. نقاشی نهم به تصویر درآمده در این گزارش اثر اوکیف است.

آثاری از نقاشی‌های به نمایش درآمده  هنرمندان مدرن آمریکایی در موزه باربرینی پوتسدام را ذیلا می‌بینید. با ذخیره کردن این تصاویر عناوین نقاشی و نقاشان اثر را رویت می‌کنید.

10

avery_schwarze_see_1959_phillips_collection_web.0x640

crawford_schiff_und_getreidesilos_1942_phillips_collection_web.0x640

eakins_miss_amelia_van_buren_web.0x640

edward_hopper-_sunday-_1926-_phillips_collection-_washington_d_c.792x0

hartley_mountain_lake_autumn_web.0x640

hopper_approaching_a_city_web.0x640

noland_april_web.0x640

o_keeffe_kirche_in_rancho_1929_phillips_collection_web.0x640

rothko_untitled_web.0x640

 

 

هوپر جورجیا اوکیف روتکو موزه باربرینی پوتسدام ماردسن هارتلی هنر مدرن آمریکا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین