کد خبر: 69693 A

موزه لوور ابوظبی| آزاده جعفریان

گیفت شاپ موزه لوور ابوظبی؛ از کیف میکل آنژ تا تی شرت های هیروگلیف

گیفت شاپ موزه لوور ابوظبی؛ از کیف میکل آنژ تا تی شرت های هیروگلیف

آزاده جعفریان: برای خیلی ها بخش جذاب موزه ها گیفت شاپ یا همان فروشگاه موزه هاست زیرا می توان یادگارهای هنری ارزشمند در آن یافت، موزه لوور ابوظبی از این نظر حائز یک مجموعه زیبا و بسیار بسیار متنوع است.

ایران آرت: آزاده جعفریان: بخش گیفت شاپ موزه لوور ابوظبی را می توان یک دپارتمان با دقت بالا طراحی شده خواند که بر اساس سلیقه طیف های گوناگونی از ملت ها، بخش های از گنجینه خود را باز تولید کرده و در قالب های ادیشن دار تا کالاهای با تیراژ انبوه و همه جور قیمتی ، علاقمندی را دست خالی به بیرون نمی فرستد.

احتمالا کسی که به موزه لوور ابوظبی می رود و ساعت ها در میان هنر و تاریخ قدم می زند با خرید یکی از محصولات باز تولید شده از آثار موزه این دیدار را برای خویش جاودانه می کند.

لوور ابوظبی فروشگاه منحصر به فردی دارد:

موزه لوور ابوظبی

در بخش مد، می توانید کیف، روسری، ماسک صورت، تی شرت، جیب زیپ دار و ساعت بخرید.

کیف های طراحی شده باز تولید آثار هنری میکل آنژ، ساندرو بوتیچلی، لئوناردو داوینچی شما را شگفت زده و مشتاق می کند.

ساعت "Swatch" یکی از برندهای معروف، چند مدل جدید با کلکسیون ارزشمند لوور ابوظبی طراحی کرده است. طراحی این ساعت منحصر به‌ فرد دو جهان را روی مچ دست تان پیوند می زند: یکی از آثار هنری ژاپنی هوکوسای و اثر اسطرلاب محمد بن احمد البتوتی. طراحی قسمت جلویی این ساعت بر اساس قطعه‌ای از چاپ «موج بزرگ از کاناگاوا» است و در قسمت زیرین برجستگی مسطح اسطرلاب به تصویر کشیده شده است.

برای بچه ها گزینه های فراوانی در دسترس است از تی شرت هایی با "هیروگلیف" تا اسباب بازی های چوبی، کیت های صنایع دستی، لیوان ها، پازل ها، جعبه های لوازم التحریر و ...

موزه لوور ابوظبی

مجموعه "هیروگلیف" طراحی شده توسط سام بارون به بازدیدکنندگان جوان موزه به لطف تفسیری رنگارنگ و بازیگوشانه از این زبان پیچیده و اسرارآمیز پیشنهاد می شود.

در این میان یکی از پرطرفدارترین مجموعه ها، پازل های هنری است. بچه ها آن را دوست دارند. آنها باید پازل را بسازند و سپس هنرمندان و آثار هنری را خواهند شناخت.

می‌توانید سوغاتی‌های محلی مانند ابزارهای کاربردی را با آثار تصویری زنان و مردان عرب میثا حزا پیدا کنید.

همچنین از طریق اشیاء روزمره مانند کوله پشتی، دفترچه یادداشت، تمبر، ... شادی یک خرید هنری را به خانواده تان هدیه کنید.

موزه لوور ابوظبی

هر شیء این فروشگاه با اقتباسی آزاد از کلمه "لوور" امضا شده است زیرا می توان آن را به صورت آوایی به خط هیروگلیف رونویسی کرد.

پس از آن، می توانید از جواهرات ساخته شده از تابلوهای هنری، دکوراسیون منزل از چهره های هنری و روکش کوسن تا بشقاب ناپلئون و زیر لیوانی های موندریان دیدن کنید.

در نهایت می توانید هر گونه اقلام هنری را از فروشگاه هدیه لوور ابوظبی خریداری کنید یا حتی اگر می خواهید روی مبل اتاق خود بنشینید و به صورت آنلاین از فروشگاه سفارش دهید.

گفتنی ست موزه لوور ابوظبی نوامبر ۲۰۱۷ با اجرای جذاب معمار فرانسوی «ژان نوول» افتتاح شد؛ این معمار شناخته شده می گوید برای طراحی این موزه از معماری عربی الهام گرفته و سعی کرده تا معماری کاملا متناسب با جامعه عربی باشد. سقف به خوبی ما را یاد برگ های در هم پیجیده درختان نخل می اندازد، در گذشته از این برگ ها برای پوشش سقف خانه های عربی استفاده می شده است.

موزه لوور ابوظبی

این موزه خاص کاملا در احاطه آب است و در لبه شرقی جزیره سعدیات قرار گرفته است.

لوور ابوظبی را پلی میان تمدن ها می خوانند در مجموع ۵۵ سالن و ۲۳ گالری دائمی دارد که نکته جالب درباره آن ها این است که هیچ کدام از این گالری ها شبیه هم نیسنتند و با وارد شدن به یک گالری انگار به جای تازه ای رفته اید.

این موزه ۲۴ هزار متر مربع است و زیر سقف های گنبد مشبک با نور طبیعی از دیدن آثار هنری بسیار متنوع لذت ببرید.

در این موزه ۶۰۰ اثر دائمی به نمایش در می آید و ۳۰۰ اثر دیگر هم از فرانسه به امانت گرفته شده است. شاید برای همه سلایق هنری در این موزه می توان آثاری یافت و برای مدرن پسندان حتی آثاری از هنرمندان معروف دنیا مثل پیکاسو و ونگوگ را هم می توانید دید.

و شاید از همه جذاب تر تماشای تابلوی ۵۰۰ ساله " سالواتور موندی" (منجی جهان) اثر لئوناردو داوینچی که گران ترین نقاشی دنیا محسوب می شود. این تابلو ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ، پس از یک دوئل ۱۹ دقیقه ای در حراج کریستیز در نیویورک با قیمت ۴۵۰/۳ میلیون دلار چکش خورد و در موزه لوور ابوظبی نگهداری می شود.

 

آزاده جعفریان موزه لوور ابوظبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین