ببینید: مانا جلالیان، سهراب سپهری، منیر فرمانفرمائیان ، چارلز حسین زنده رودی، پرویز تناولی و مستر پیس های هنر ایران

مانا جلالیان و مستر پیس های هنر ایران در گالری لیلا هلر دبی را ببینید.

ایران آرت: بدو ورود به گالری لیلا هلر، کاتالوگ کلکسیون مانا جلالیان که روی جلدش اثری درخشان از سری تنه درختان سهراب سپهری می درخشد، نگاه تان را می دزد. آن سوتر تابلو شما را راهنمایی می کند برای دیدن این مجموعه مستر پیس های مانا جلالیان باید از نردبان حلزونی شکل بالا روید.

در طبقه بالایی گالری لیلا هلر در السرکال اونیو دبی، مجموعه ای نفیس و منحصر به فرد از کلکسیون خصوصی مانا جلالیان ، کلکسیونر شناخته شده به تماشا است.

این مجموعه شامل قطعاتی زیبا و جذاب از هنر مدرن و معاصر ایران است که نام یک یک آنها بیش از یک دهه است دنیای هنر خاورمیانه را معطوف به خود کرده است. 

در این مجموعه دو اثر از سهراب سپهری، دو اثر از بهمن محصص، نقاشی از منصور قندریز، آینه کاری از منیر فرمانفرمائیان ، دو اثر از حسین زندرودی، هیچ پرویز تناولی، رضا درخشانی، و البته نسل جوان تر عارف منتظری با یک آینه کاری معاصر ... به نمایش است.

البته با تورق کاتالوگ پیداست کلکسیون مانا جلالیان وسیع تر و بسیار پرشمارتر از این هاست و در گالری لیلا هلر تنها گزیده ای از این مجموعه به صورت شو روم اختصاصی به نمایش است.

گویا مانا پانزده سال گذشته را صرف جمع آوری مجموعه ای بیش از ۴۰۰ نقاشی، طراحی، عکس، مجسمه، ویدئوآرت و حکاکی روی چوب کرده است که در حال حاضر در دبی، بازل، تهران و ونکوور نگهداری می شود.

 

کد خبر: 69707
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-69707
سهراب سپهری پرویز تناولی حسین زنده رودی منیر فرمانفرمائیان مانا جلالیان گالری لیلا هلر دبی
سایر گزارش های تصویری