کد خبر: 70442 A

بنکسی| نقاشی بنکسی | نمایشگاه بنکسی

نمایشگاه بنکسی پربیننده شد/ عنوان عجیب اولین نمایشگاه نقاش مرموز

نمایشگاه بنکسی پربیننده شد/ عنوان عجیب اولین نمایشگاه نقاش مرموز

نمایشگاه انفرادی «بنکسی»‌ هنرمند گرافیتی‌کار مشهور که برای نخستین‌بار در ۱۴ سال اخیر برگزار شده بود، با استقبال قابل‌توجه بازدیدکنندگان مواجه شد.

ایران آرت: شاید برگزاری نمایشگاه انفرادی بعدی «بنکسی» ۱۴ سال دیگر طول بکشد، اما به نظر می‌رسد کمیاب بودن فرصت بازدید از نمایشگاه «بنکسی»‌ باعث شده تا استقبال از این رویداد هنری بالا باشد و طی ۱۰ هفته‌ای که این نمایشگاه در «گالری هنر مدرن» واقع در «گلاسگو» برگزار شد، بیش از ۱۸۰ هزار نفر از آن بازدید کردند.

این نمایشگاه که «بنکسی: جدا کن و فرار کن»‌ نام دارد، علاوه بر گرافیتی‌ها، برای نخستین‌بار استنسیل‌هایی را به نمایش گذاشت که این هنرمند برای خلق برخی از مشهورترین آثار هنری خود استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه همچنین آثاری به نمایش گذاشته شد که قدمت برخی از  آن‌ها به سال ۱۹۹۸ میلادی بازمی‌گردد. این نمایشگاه همچنین شامل یک ماکت از استودیو و وسایل شخصی «بنکسی»‌ بود.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است.

نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

 

بنکسی نقاشی بنکسی نمایشگاه بنکسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین