کد خبر: 70595 A

گالری نگر

ببینید: آثار نام‌های آشنای هنر بر روی دیوار گالری نگر

ببینید: آثار نام‌های آشنای هنر بر روی دیوار گالری نگر

نمایشگاه خبره نگار با آثاری از هنرمندان پیشکسوت در گالری نگر برپاست.

ایران آرت: نمایشگاه جمعی از اساتید پیشکسوت با عنوان خبره‌نگر 2 روز جمعه 31 شهریورماه 1402  در گالری نگر گشایش یافت. این نمایشگاه تا 11 مهرماه قابل تماشاست.

هانیبال الخاص، فرشید ملکی، حسینعلی ذابحی، منوچهر معتبر، یعقوب عمامه پیچ، عبدالحمید پازکی، محمد فاسونکی، کیومرث کیاست، کیومرث هارپا، احمد وکیلی، شهرام کریمی، علی ندایی، شهرزاد قاضی زاهدی، شاهین نوروزی و الهام شیروی هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند. 

Event_17758

دکتر سجاد باغبان، مشاور هنری گالری نگر درباره این نمایشگاه نوشته است: احتمالاً بعد از مناظر طبیعی، انسان و فیگور انسانی مهم ترین سوژه نقاشان در ادوار مختلف تاریخی بوده است. در دسته بندی های تاریخِ هنری، نقاشانی بیشتر تحت عنوان فیگوراتیو طبقه بندی می شوند که تمایل به نمایش دقیق و عینیِ سوژه انسانی دارند. به نحوی که می توان گفت رواج رئالیسم در هنرهای تجسمی با رونق نقاشی فیگوراتیو در قرن نوزدهم ارتباط معناداری دارد.

در قرن بیستم، اکسپرسیونیسم و آبستره به عنوان دو رویکرد مسلط در میان گرایش های تجسمی مطرح شد و اهمیت بازنمایی در نقاشی را تا حد زیادی به حاشیه برد، به گونه ای که در سده اخیر طبیعت نگاری گاه به طور کامل کنار گذاشته شد اما از اهمیت فیگور در آثار نقاشان معاصر کم نشد. فیگور در ترکیب با دو گرایش آبستره و اکسپرسیون به اشکال محبوب نقاشی در دهه های گذشته بدل گردیده و جزو گرایش های مسلط در میان نقاشان نوگرای ایران محسوب می شود. نمایشگاه حاضر تلاش دارد مروری بر آثار برخی از نقاشان معاصر داشته باشد که این دو گرایش مسلط را در کارشان دنبال کرده اند. 

GalleryB_38334اثری از هانیبال الخاص

 

GalleryB_38337اثری از شهرام کریمی

 

GalleryB_38335اثری از شهرام قاضی زاده

 

GalleryB_38333
اثری از احمد وکیلی
 

 

GalleryB_38331اثری از کیومرث هارپا

گالری نگر شهرام کریمی هانیبال الخاص احمید وکیلی کیومرث هارپا شهرام قاضی زاده خبره نگر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین