کد خبر: 70660 A

آیدین آغداشلو| فردوس کاویانی| عباس نعلبندیان

خاطره ناگفته آیدین آغداشلو از فردوس کاویانی

خاطره ناگفته آیدین آغداشلو از فردوس کاویانی

آیدین آغداشلو با نوشتن کامنتی در صفحه اینستاگرام ایران آرت، خاطره‌ای ناگفته و جالب از فردوس کاویانی روایت کرد.

ایران آرت: فردوس کاویانی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ۹ مهر ۱۴۰۲ در سن ۸۲ سالگی درگذشت. علاقه‌مندان هنر، فردوس کاویانی را با آثار مختلفی از جمله آژانس دوستی و همسران به خاطر دارند، هرچند این سریالها تنها بخشی از کارنامه پربار او در حوزه بازیگری است و او از دهه پنجاه تا اوایل دهه نود در چندین و چند کار سینمایی، تلویزیونی و نمایشی ایفای نقش کرد و چه حیف که بیماری مجال هنرنمایی بیشتر به او نداد.

درگذشت فردوس کاویانی بازتاب‌های مختلفی داشت و بسیاری از چهره‌های هنری به وداع کاویانی واکنش نشان دادند. ما نیز در سایت و اینستاگرام ایران آرت وظیفه خود دیدیم که اخبار مربوط به درگذشت و تشییع پیکر این هنرمند را پوشش دهیم، همچنان که پیش از درگذشت او نیز همواره مطالبی در ایران آرت از فردوس کاویانی منتشر می‌شد.

در پستی که اخیراً در اینستاگرام ایران آرت منتشر کردیم، آیدین آغداشلو، چهره برجسته هنر نقاشی با نوشتن یک کامنت، خاطره‌ای ناگفته از فردوس کاویانی روایت کرده است که خواندن آن جای لطف دارد.

استاد نقاش در صفحه ایران آرت نوشته است: «فردوس کاویانی را از سال 53 می شناختم. بازیگر کارگاه نمایش بود. از نازنین ترین و انسان ترین و مهربان ترین آشنایانم بود. هنرمندی بی هیچ شر و بددلی و حماقتی. وقتی عباس نعلبندیان از زندان انقلابیون آزاد شد و به محاق انزوای مطلق فرو رفت، این فردوس کاویانی بود که مراقبتش را به عهده گرفت و تا روز خودکشی عباس ذره ای از هیچ چیزی فروگذار نکرد. هیهات، هیهات که دیگر نظیر فردوس و وجود بی غل و غشش را دوباره ببینم و آن پاکی و صفای بی حد و مرزی را که در این زمانه سفله پرور، دیگر کیمیایی نایاب و گم شده ایست»

-2147483648_-212155

آیدین آغداشلو فردوس کاویانی عباس نعلبندیان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین