کد خبر: 70687 A

موزه هنرهای اسلامی قطر| Ektashif Al Andalus 2023| Museum of Islamic Art

ببینید: نمایشگاه موزه هنرهای اسلامی قطر با موضوع هنر اسلامی اسپانیا

ببینید: نمایشگاه موزه هنرهای اسلامی قطر با موضوع هنر اسلامی اسپانیا

موزه هنرهای اسلامی دوحه، آثاری از ده هنرمند قطری را به نمایش گذاشته است.

ایران آرت: موزه هنرهای اسلامی (MIA) نمایشگاه هنری Ektashif Al Andalus 2023 را با الهام از نشانه‌های تاریخی و تکنیک‌های سنتی هنر اسلامی اسپانیا راه‌اندازی کرده است.

این نمایشگاه که توسط محمد سعد الرمیحی، مدیر عامل موقت موزه های قطر افتتاح شد، آثاری از ده هنرمند قطری به نام های فی عبدالله البوعینین، غاده السویادی، روضه السویدی، احمد نوح، فاطما الملکی، جابر هنزاب، خالد الجناحی، ملک خالد، خولود الدوساری و نورا ملهم - که اخیراً از سه شهر (گرانادا، کوردوبا و مادرید) در اسپانیا به عنوان بخشی از همکاری آموزشی بین موزه هنر اسلامی و وزارت امور خارجه قطر بازدید کردند - ارائه می‌کند..

سفر اکتاشیف که یک ابتکار سالانه بود، هنرمندان شرکت‌کننده را به مکان‌های تاریخی کلیدی در گرانادا و کوردوبا مانند کاخ الحمرا، Patio de los Perfumes، مؤسسه هنری Al Aire برد که در آنجا هنرمندان تکنیک‌ها و روش‌های حکاکی، نقاشی چسب‌رنگ با تخم مرغ و تذهیب را یاد گرفتند.

2

سپس هر هنرمند باید چهار تا پنج اثر هنری با الهام از بازدید خود تولید می‌کرد و در یک پانل بحث عمومی در مورد تجربیات خلاقانه خود در اسپانیا شرکت می‌کرد.

4

این نمایشگاه که در آتریوم موزه هنرهای اسلامی واقع شده است تا 16 اکتبر 2023 (24 مهر) همه روزه از ساعت 9 تا 19 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

3

5

6

موزه هنرهای اسلامی دوحه موزه هنرهای اسلامی قطر موزه هنرهای اسلامی دوحه MIA Ektashif Al Andalus Ektashif Al Andalus 2023 Museum of Islamic Art
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین