کد خبر: 70706 A

اسرافیل شیرچی| شیخ محمد المر| مختار احمد| نرجس نورالدین| محمد فیراس عبوس

ببینید: ورک شاپ اسرافیل شیرچی در موزه اتحاد در نخستین بینال خوشنویسی دبی

ببینید: ورک شاپ اسرافیل شیرچی در موزه اتحاد در نخستین بینال خوشنویسی دبی

خوشنویس شناخته شده ایرانی در گستره بین الملل که شکسته نستعلیق های او بسیار شهرت دارد، یکی از ورکشاپ‌های اولین بینال خوشنویسی دبی را برگزار کرد.

ایران آرت: یکی از پررنگ ترین بخش های نخستین بینال خوشنویسی دبی برپایی روزانه دهها ورک شاپ در سراسر این شهر است.

یکی از این ورک شاپ ها به اسرافیل شیرچی اختصاص داشت، خوشنویس شناخته شده ایرانی در گستره بین الملل که شکسته نستعلیق های او بسیار شهرت دارد. این ورک شاپ در موزه اتحاد دبی برپا شد که یکی از آثار تازه خلق شده او در سال 2023 نیز در همین مکان به مناسبت بینال خوشنویسی دبی به تماشاست.

در این ورک شاپ چهره های هنری مانند محمد فیراس عبوس بنیانگذار مجله حروف عربیه (Mohammad Firas Abbou  ( Founder of Hroof Arabiya Magazine، مختار احمد Mukutar Ahmed و نرجس نورالدین, هنرمند خوشنویس Narjes Noureddine نیز حضور داشتند.

اسرافیل شیرچی در آغاز این برنامه ضمن سخنانی برپایی بینال خوشنویسی دبی را ستایش کرد و این حرکت هنری والا را ستود و گفت: « در این سه دهه نگاه عاطفی مشایخ دبی و امارات ، زمینه گسترش هنر و فرهنگ را فراهم کرده است و سبب شده من هر بار دوستان خوشنویس از اقصی نقاط دنیا از مصر تا ترکیه و هند و پاکستان، بحرین ، عمان، قطر و البته امارات را اینجا دیدار کنم. »

شیرچی گفت: « من از سرزمین حافظ مولانا فرودسی با هشت نه هزار سال تاریخ می آیم که خط در آن ریشه دارد و در میان خطوط ایرانی ، شکسته نستعلیق موزون و موسیقیایی است و با شعر و معماری کهن ایرانی همخوانی دارد. رقص و رهایی این خط سبب شده در سراسر دنیا طرفدار داشته باشد. » 

اسرافیل شیرچی در حالی که خط می نوشت به پرسش های حاضران پاسخ می گفت، از جمله درباره میزان نوآوری در خط گفت: به قول شیخ محمد المر ، Mohammad Al Murr شاعر و چهره هنری برجسته امارات، کسی که در خط به اجتهاد می رسد می تواند نوآوری کند زیرا ریشه های خط چنان بزرگ و محکم است که این امر باید به احتیاط بسیار انجام شود.»

اسرافیل شیرچی بینال خوشنویسی دبی Dubai Culture Dubai Calligraphy Biennale شیخ محمد المر محمد فیراس عبوس مختار احمد نرجس نورالدین Mohammad Firas Abbou Mukutar Ahmed Narjes Noureddine Esrafil Shirchi
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین