کد خبر: 70793 A

آنتونی ون دایک| نقاش| نقاشی

قیمت باورنکردنی یک نقاشی که سالها بی ارزش تلقی شد/ کشف یک شاهکار در اتاق نشیمن

قیمت باورنکردنی یک نقاشی که سالها بی ارزش تلقی شد/ کشف یک شاهکار در اتاق نشیمن

تابلونقاشی چندین نسل در سالن پذیرایی یک خانواده اسپانیایی نصب شده بود،‌ به عنوان یکی از شاهکارهای «ون دایک»‌، نقاش نامدار بلژیکی شناسایی شد.

ایران آرت: نقاشی مذهبی بزرگی که برای چندین نسل در اتاق نشیمن یک خانواده اسپانیایی نصب شده بود،‌ به اندازه کافی توجه اعضای خانواده را جلب نکرده بود. این درحالی است که چندی پیش این نقاشی به عنوان شاهکار «آنتونی ون دایک» نقاش چیره‌دست باروک قرن هفدهم شناسایی شده است و می‌توان انتظار داشت که به ازای چندین میلیون دلاری به موزه هنرهای زیبای سویل فروخته شود.

این خانواده که ترجیح می‌دهد ناشناس باقی بماند، هنوز تصویری از این نقاشی را منتشر نکرده است. یک شرکت هنری مستقر در مادرید اصالت این نقاشی را سال گذشته تایید کرده است و مراحل مرمت این اثر هنری نیز به پایان رسیده است. این نقاشی اکنون در صندوق امانات یک شرکت بیمه نگهداری شده است.

تاکنون چندین حراجی برای خرید این اثر هنری با مالک آن تماس گرفته‌اند، اما این خانواده به حفظ این اثر هنری در شهر «سویل»(محل زندگی آن‌ها) تاکید دارند.

تاکنون هیچ برآوردی درباره قیمت احتمالی این نقاشی منتشر نشده است، اما رکورد گران‌ترین اثر هنری این هنرمند در سال ۲۰۰۹ و زمانی به ثبت رسید که آخرین خودنگاره او به قیمت ۸.۳ میلیون پوند معادل ۱۳.۲۵ میلیون دلار فروخته شد. این تابلو نقاشی اکنون در «گالری ملی پرتره» واقع در لندن نگهداری می‌شود.

در سال ۲۰۱۸ نیز «موزه هنرهای زیبا بوداپست» تابلو نقاشی «پرتره شاهزاده مری»‌ اثر «ون دایک» را در حراجی کریستیز به قیمت ۵.۸۵ میلیون پوند خرید.

در یک دهه اخیر، تابلوهای نقاشی کشف‌شده اثر «ون دایک»‌ با واکنش‌های متفاوتی در حراجی‌ها مواجه شده‌اند.

در سال ۲۰۱۴، یک کشیش بریتانیایی یک نقاشی رنگ روغن کوچک را به قیمت ۴۰۰ پوند خرید. پس از بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این نقاشی درحقیقت یکی از آثار هنری «ون دایک»‌ است. اما زمانی که حراجی «کریستیز»‌ این نقاشی را با قیمت تخمینی ۵۰۰,۰۰۰ پوند ارائه کرد، هیچ خریداری برای آن پیدا نشد.

این درحالی است که در ماه ژانویه یک نقاشی رنگ‌ روغن تصویرگر «سنت جروم» در حراجی ساتبیز به قیمت بیش از ۳ میلیون دلار فروخته شد. مالک قبلی این نقاشی آن را به قیمت ۶۰۰ دلار خریده بود.

 

 

نقاشی آنتونی ون دایک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین