کد خبر: 70873 A

کلود مونه| نقاشی کلود مونه

ببینید: نیلوفرهای آبی کلود مونه ارزشمندترین گل‌های جهان

ببینید: نیلوفرهای آبی کلود مونه ارزشمندترین گل‌های جهان

«نیلوفرهای آبی» جزو شناخته‌شده‌ترین آثار کلود مونه هستند که در موزه‌ها، گالری‌ها و مجموعه‌های سراسر جهان به نمایش گذاشته می‌شوند.

ایران آرت: «کلود مونه»‌ به عنوان نقاش پیشگام سبک امپرسیونیسم و هنرمند چیره‌دست هنر مدرن را بیشتر به دلیل خلق تابلوهای نقاشی در قالب مجموعه به ویژه مجموعه مشهور «نیلوفرهای آبی» می‌شناسیم. نقاشی‌های این هنرمند با موضوع نیلوفرهای آبی همواره در حراجی‌ها مورد توجه قرار گرفته و به قیمت‌های قابل‌توجهی به فروش رسیده است. یکی از نقاشی‌های این مجموعه درحالی به زودی در حراجی به مزایده گذاشته خواهد شد که انتظار می‌رود به قیمت ده‌ها میلیون دلار فروخته شود.

به گزارش ایسنا، «مونه» ۳۰ سال از عمر خود را بر این گل‌های شناور تمرکز کرد و در نهایت مجموعه نقاشی به نام «نیلوفرهای آبی» را خلق کرد که از حدود ۲۵۰ تابلو رنگ روغن بزرگ تشکیل شده است. امروزه این آثار جزو شناخته‌شده‌ترین آثار او هستند و در موزه‌ها، گالری‌ها و مجموعه‌های سراسر جهان به نمایش گذاشته می‌شوند.

یکی از تابلوهای این مجموعه که تاکنون به نمایش گذاشته نشده است، ماه آینده میلادی در نیویورک به مزایده گذاشته خواهد شد و کارشناسان ارزش آن را ۶۵ میلیون دلار برآورد کرده‌اند. این نقاشی «برکه نیلوفرهای آبی»‌ نام دارد و بر روی بومی با عرض دو متر خلق شده است و همچون سایر نقاشی‌های این مجموعه بازتاب‌های نور بر آب، نیلوفرهای آبی و درختان بید را به تصویر می‌کشد.

این نیلوفرها پرطرفدارند
«برکه نیلوفرهای آبی»‌

این نقاشی که در فاصله ۱۹۱۷ تا ۱۹۱۹ میلادی خلق شده است،‌ بیش از ۵۰ سال در یک مجموعه خانوادگی نگهداری شده است.

کارشناسان حراجی کریستیز معتقدند که با توجه به محبوبیت و شهرت آثار هنری «مونه»‌ و وسعت نمایش آن در موسسات و موزه‌های هنری سراسر جهان، تابلو نقاشی «برکه نیلوفرهای آبی»‌ که هرگز پیش از این به نمایش گذاشته نشده و در هیچ حراجی ارائه نشده است را می‌توان به عنوان شاهکاری در نظر گرفت که دوباره کشف شده است.

این نقاشی در حراجی قرن بیستم «کریستیز» و در روز نهم نوامبر ارائه خواهد شد.

برخی از آثار هنری «مونه»‌ در سال‌های اخیر با قیمت‌های چشمگیری به فروش رسیده‌اند. در سال ۲۰۱۸ یکی از نقاشی‌های مجموعه «نیلوفرهای آبی» به قیمت ۸۴.۷ میلیون دلار فروخته شد. در سال ۲۰۱۹ نیز یکی از نقاشی‌های مجموعه «کومه‌های علف خشک» این هنرمند در حراجی «ساتبیز» به قیمت ۱۱۰.۷ میلیون دلار چکش خورد.

«مونه»‌ از سال ۱۸۸۳ میلادی تا ۴۳ سال بعد که درگذشت در روستای «ژیورنی» واقع در فرانسه زندگی کرد.

این نیلوفرها پرطرفدارند

در این روستا بود که «مونه» محصور زیبایی شد. در مرکز باغ پرنور خانه این هنرمند، یک تالاب دست‌ساز وجود داشت که با گل تزئین شده بود. این تالاب به سرعت به یکی از موضوعات محبوب «مونه»‌ تبدیل شد و نیلوفرهای آبی داخل آن در بسیاری از نقاشی‌های «مونه»‌ به چشم می‌خورد.

این نقاشی‌ها با تاکید بر جلوه‌های نور، با یک پالت رنگی غنی از صورتی پاستلی گرفته تا  «بیبی بلو»، بنفش تیره و سبز روشن خلق شده‌اند.

این نیلوفرها پرطرفدارند

همچون سایر آثار کارنامه هنری «مونه»،‌ برخی از نیلوفرهای آبی واقع‌گرایانه و برخی انتزاعی‌ خلق شدند. «مونه» در روند خلق این نقاشی‌ها اغلب بازتابی از درختان و ابرها را روی سطح آب به تصویر می‌کشید تا عمق بیشتری به نقاشی ببخشد و سایر نقاط باغ را نیز به نمایش بگذارد.

نیلوفرهای آبی این هنرمند در موزه‌های مشهور سراسر جهان از جمله «موزه هنر متروپولیتن»‌،‌ «موزه هنر مدرن» و «موسسه هنر شیکاگو» به نمایش گذاشته می‌شوند.

کلود مونه نیلوفرهای آبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین