کد خبر: 70947 A

دبی کالچر Dubai Culture | جشنواره سکه 12th Sikka Art

سکه دبی اسفند به دوازدهمین دوره می رسد / ابتکار جالب دبی کالچر با آشپزی در کنار هنرهای تجسمی

سکه دبی اسفند به دوازدهمین دوره می رسد / ابتکار جالب دبی کالچر با آشپزی در کنار هنرهای تجسمی

اداره فرهنگ دبی دوازدهمین جشنواره هنر و طراحی سکه را در محله تاریخی الشینداغا برگزار می کند.

ایران آرت : رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayMe خبر داد جشنواره هنر و طراحی سکه 12th Sikka Art با حمایت شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم، رئیس فرهنگ و هنر دبی (Dubai Culture) و عضو شورای دبی، این سازمان تدارکات را برای دوازدهمین دوره جشنواره هنر و طراحی سکه آغاز کرده است.

سکه از پانزدهم اسفند ( 23 فوریه تا 3 مارس 2024 ) در محله تاریخی الشینداغا Shindagha برگزار می شود.

اداره فرهنگ دبی یک فراخوان آزاد منتشر و از استعدادهای نوظهور و مستقر در امارات و همه شورای همکاری خلیج فارس برای شرکت در این جشنواره دعوت کرده بود تا بتوانند خلاقیت های هنری خود را در رشته های مختلف از جمله هنرهای تجسمی، نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی، طراحی، نقاشی های دیواری و رسانه های ترکیبی به نمایش بگذارند.

جشنواره سکه دبی Sikka Art

این جشنواره همچنین دارای کارگاه‌های تعاملی، اجراهای موسیقی و سینمایی، گفت‌وگوها و پنل‌های متنوع خواهد بود که چشم‌انداز فرهنگی محلی را غنی‌تر کرده و آن را با روندهای جهانی در بخش هنر هماهنگ می‌کند.

این گزارش یک خبر جالب توجه هم دارد: اضافه شدن هنرهای آشپزی برای دوره دوازدهم جشنواره؛ آشپزی فصل مشترک مردم و ملت هاست و زمینه هم زیستی آنان را فراهم می کند؛ آشپزی ممکن است نوآوری را تحریک کند و گفتگوهای تازه بیافریند.

اداره فرهنگ دبی از طریق جشنواره هنر و طراحی Sikka به دنبال ارائه یک پلت فرم نوآورانه است که اشکال مختلف هنری را در کنار هم ارائه می دهد و با کنار هم قرار دادن استعدادها زمینه تعامل آنها را فراهم می کند و در افقی بلندتر چشم انداز فرهنگی دبی با هدف تثبیت موقعیت امارت به عنوان مرکز جهانی فرهنگ، خلاقیت و مرکز پر رونق استعداد را پررنگ تر جلوه می دهد.

جشنواره سکه دبی Sikka Art

شایان ذکر است، یازدهمین دوره جشنواره به رکوردهای جدیدی دست یافت که نشان دهنده پویایی صحنه خلاق دبی است و بیش از 120000 بازدید کننده را جذب کرد که آثار بیش از 200 هنرمند خلاق را دیدند و از کارگاه ها، گفتگوها، اجراها و موارد دیگر لذت بردند.

شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم ، Sheikha Latifa bint Moham دبی کالچر Dubai Culture 12th Sikka Art جشنواره سکه دبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین