ببینید: روشنک امین الهی و زنان تاریخ‌ساز در ایام گالری دبی

«چهره های تاب آوری» یک نمایشگاه زنانه است؛ فیگورهای زن بدون چهره اما با تمام جزئیات.

ایران آرت: آزاده جعفریان: نمایشگاه انفرادی روشنک امین‌ الهی این روزها در گالری ایام برای بازدید عموم دایر است. «چهره های تاب‌آوری» (Faces of Resilience) نام این نمایشگاه است.

«چهره های تاب‌آوری» یک نمایشگاه زنانه است. فیگورهای زن بدون چهره اما با تمام جزئیات. بوم نقاشی‌های امین الهی پر از جزئیات مهم است. زنانی که هیچ چهره‌ای ندارند اما بسیار چشمگیر هستند. محتوا برای امین الهی حتی گاهی اوقات بسیار مهم است. مهمتر از نقاشی همه زنان در جامعه موثرترند او نام زنان را به عنوان عنوان می نویسد زیرا می خواهد بینندگان به نقاشی های او نزدیک شوند و به آنها فکر کنند. اطراف موضوعات اصلی حرکات اکسپرسیونیستی شبیه کاشی کاری ایرانی است.

فریدا کالو، تولسی گودا، اتل عدنان، پایروز، یایو کوساما، سیمون دوبوار، جورجیا اوکیف و گلشیفته فراهانی نام‌های نقاشی او هستند.

روشنک امین‌ الهی دستان قدرتمندی برای نقاشی فیگوراتیو دارد و می‌تواند مخاطبان را در مقابل آثار هنری خود به تفکر وادار کند. اما نقاشی‌های مردان امین اللهی بسیار ترسناک است، مانند شیطان شاخدار و شوم است، آثار اخیر او با لایه های سنگین رنگ و آثار قلموی ضخیم اجرا شده است که تصاویری چندبعدی و بافتی ایجاد می‌کند.

او علاوه بر حرفه خود به عنوان یک هنرمند و دانشگاهی، بیش از دو دهه به عنوان طراح گرافیک و کارگردان هنری کار کرده است. نمایشگاه‌های انفرادی اخیر این هنرمند شامل گالری اعتماد تهران (1398 و 1394)، گالری ایام القوز دبی (1396)، گالری زنگار تهران (1385 و 1384) و گالری آبان تهران (1383) است. آثار امین‌ الهی همچنین در نمایشگاهی جمعی در موزه خصوصی صلصالی در سال 2016 برجسته شد.

این نمایشگاه تا 2 ژانویه 2024 ادامه خواهد داشت. گالری ایام در خیابان السرکال، واحد 11 واقع شده است.

کد خبر: 71004
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-71004
ایام گالری Ayyam Gallery روشنک امین الهی ایام گالری دبی Roshanak Aminelahi
سایر گزارش های تصویری