گالری مژده و رونمایی کتاب بهمن رضائی در موزه هنرهای معاصر تهران/ عکس ها

گالری مژده با همکاری موزه هنرهای معاصر شنبه دوم دی ماه کتاب مروری بر زندگی و آثار کاریکاتوریست شناخته شده «بهمن رضائی» را رونمایی کرد. از زاویه نگاه سیامک زمردی مطلق این مراسم را ببینید

ایران آرت: بهمن رضائی کاریکاتوریست، نقاش، تصویرگر و شاعر طنزپردازی متولد سال ۱۳۱۳ است. 

او در دوران فعالیت خود همواره تلاش کرد بود تا کاریکاتور را اثر هنری و فراتر از به تصویر کشیدن یک موضوع خبری و اجتماعی کند. 

مراسم رونمایی از کتاب آثار این هنرمند با حضور مژده طباطبایی (مدیر گالری مژده)، دکتر ایلمیرا دادور، (استاد تمام دانشگاه تهران و استاد ادبیات فرانسه و ادبیات تطبیقی)، بهمن نامور مطلق، (نشانه‌شناس)، دکتر مرضیه اطهاری نیک عزم (دانشیار دانشگاه شهید بهشتی) و منوچهر نیازی ( نقاش شناخته شده ) و جمعی از هنرمندان برگزار شد. 

در ابتدای مراسم فیلمی با عنوان «تمام زندگی من» به کارگردانی مهدی رضاخانی و تهیه‌کنندگی مژده طباطبایی درباره زندگی‌نامه بهمن رضائی و کارنامه‌ هنری‌اش پخش شد. 

مژده طباطبایی، مدیر گالری مژده پس از پایان پخش فیلم در سخنانی اظهار کرد: «بارها توضیح داده شده که چرا گالری مژده بر روی انتشار کتاب‌های حوزه تجسمی با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران همکاری می‌کند. در ادامه فعالیت‌های پژوهشی که گالری مژده درباره هنرمندان کشور دارد، این بار بعد از مهدی سحابی به معرفی بهمن رضائی پرداختیم.» 

او ادامه داد: «دلیل پرداختن به این هنرمند اساسا خود کاریکاتور بود و اینکه در سرزمین ما علی‌رغم سابقه‌ طولانی این هنر، کمتر به آن پرداخته شده است. پس از جلو رفتن کارهای پژوهشی به این نتیجه رسیدیم که بهمن رضائی آنگونه که باید و شاید به دنیای هنر معاصر و به خصوص نسل آینده شناخته نشده‌اند. ضرورت شناساندن این هنرمندان برای بخش فرهنگی گالری مژده جزو اولویت‌ها بود و به همین دلیل با همراهی منتقدان و اساتید دانشگاه کار را شروع کردیم.»

مدیر گالری مژده اضافه کرد: «صفحه‌آرایی و گرافیک انجام و تعامل با موزه هنرهای معاصر شکل گرفته است.» 

او در ادامه جمله‌ای از بهمن رضائی خواند: «فرق طنز با جد این است که طنز جدی‌تر است و هدف طنز رسیدن به عدالت اجتماعی است.» 

کد خبر: 71239
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-71239
مژده طباطبایی گالری مژده سیامک زمردی مطلق بهمن رضائی کتاب بهمن رضائی
سایر گزارش های تصویری