کد خبر: 71272 A

متحف Mathaf قطر | زینا آریده Zeina Arida

چهار نمایشگاه خاص متحف Mathaf قطر برای نمایش هنر معاصر عرب/ زینا آریده Zeina Arida توضیح می دهد

چهار نمایشگاه خاص متحف Mathaf قطر برای نمایش هنر معاصر عرب/ زینا آریده Zeina Arida توضیح می دهد

زینا آریده Zeina Arida مدیر متحف Mathaf قطر از چهار نمایشگاه این روزهای متحف می گوید.

ایران آرت : رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayME خبر داد: متحف Mathaf قطر، موزه هنر مدرن عرب میزبان چهار نمایشگاه است.

 آخرین نمایشگاه‌های متحف Mathaf که تا 5 مارس 2024 در معرض دید قرار می‌گیرند، نوید سفری روشنگر به چشم‌انداز پر جنب و جوش هنر عرب را می‌دهند و از ساکنان و بازدیدکنندگان قطر استقبال می‌کنند تا جلوه‌های هنری غنی در منطقه را کشف کنند. 

زینا آریده Zeina Arida مدیر متحف قطر، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «این نمایش‌ها چهار راه مختلف برای کنکاش در مضامین همیشگی میراث و هویت را نشان می‌دهند و در عین حال همچنان به بازاندیشی هنر مدرن و معاصر عرب می‌پردازند.» 

زینا آریده Zeina Arida متحف Mathaf قطر

مهدی مطهر‌ Mehdi Moutashar: درون نگری به مثابه مقاومت 

مهدی مطهر هنرمند سرشناس عراقی مجموعه ای از آثار جدید را در رسانه های مختلف رونمایی کرده است.

این نمایش با عنوان «درون نگری به مثابه مقاومت» و توسط کیوریتور مهمان، امین السادن Amin Alsaden طبقه‌بندی‌های مبتنی بر غرب از آثار منتشر به‌عنوان انتزاع، مینیمالیسم یا اپ آرت را به چالش می‌کشد.

متحف Mathaf قطر

با بیش از 25 اثر هنری که پنج دهه را در بر می گیرد، خلاقیت های هنرمند درک عمیقی از سنت های زیبایی شناسی منطقه را نشان می دهد و پتانسیل بی حد و حصر را در هندسه آن تجلیل می کند. 

متحف Mathaf قطر

درس های مقطر: انتزاع در مدرنیسم عرب

 نمایشگاه «درس های مقطر: انتزاع در مدرنیسم عربی» که توسط امین السادن نیز اداره می شود، رویکردهای متمایز هنرمندان عرب در استفاده از انتزاع را برجسته می کند.

متحف Mathaf قطر

این نمایش با طراحی از مجموعه انحصاری متحف، نشان می دهد که چگونه هنرمندان منطقه عناصری از میراث غنی جهان عرب-اسلام، به ویژه خوشنویسی و تزیینات را در خود جای داده اند. 

متحف Mathaf قطر

وفا الحمد Wafa al-Hamad، ثریا حسن البقصامیThuraya Hassan al-Baqsami ، شاکر حسن السعیدShakir Hassan al-Said ، سامیه حلبیSamia Halaby ، عمر النغدیOmar el-Nagdi ، سلوآ راودا چوکایر Saloua Raouda Choucair، مدیحه عمر Madiha Umar، ابراهیم الصلاحی Ibrahim el-Salahi و چارلز حسین زندرودیCharles Hossein Zenderoudi از جمله هنرمندان برجسته هستند.

 شهرهای تحت قرنطینه: پروژه صندوق پست 

«شهرهای تحت قرنطینه: پروژه صندوق پستی» که توسط هنرمند چند رشته‌ای لبنانی، عابد الکدیری Abed al-Kadiri از نسخه‌های محدود Dongola در بیروت طراحی و سرپرستی شده است، آرشیو شخصی و خلاقانه از پاسخ‌ها به همه‌گیری کووید-19 ارائه می‌کند.

 به گفته کیوریتور، این ابتکار به بررسی تضادهایی می‌پردازد که این لحظه تاریخی را تعریف می‌کنند، مانند زندگی و مرگ، یقین و عدم اطمینان، امنیت و قرار گرفتن در معرض، تنهایی و دوستی. الکدیری با الهام از سخنان هنرمند جان بالدسری John Baldessari در مورد دشواری های ارسال یک نقاشی از طریق پست، با هنرمندان 22 شهر در سراسر جهان تماس گرفت. 

متحف Mathaf قطر

این تلاش منجر به تولید 59 کتاب دست ساز با جلدهای سفارشی توسط رضا عابدینی Reza Abedini شد. 

هنرمندانی از جمله رائد یاسین، محمود عبیدی و مونا سعودی از جمله از رسانه‌های مختلفی مانند عکاسی، نقاشی، کولاژ، طراحی و غیره برای تغییر این کتاب‌ها استفاده کرده‌اند. 

این پروژه در ویلا رومانا در فلورانس ایتالیا در سال 2021 آغاز به کار کرد.

 معانی د De /ساخته شده با عنوان معانی د

این پروژه مشارکتی بین استادان و کارکنان دانشکده هنر دانشگاه مشترک المنافع متحف و ویرجینیا است و ارائه ای ست توسط جیووانی اینلا، هالا عامر، ساگا الکاباش و لوی همت

متحف Mathaf قطر

این کار دستگاهی را معرفی می کند که از یک سیستم کدگذاری برنامه ریزی شده برای حک کردن روی ماسه استفاده می کند. خطوط و اشکال ایجاد شده توسط این دستگاه، تحت تأثیر فلسفه ژاک دریدا، ناپایداری خط عربی و تفاسیر در حال تحول در طول تاریخ را نشان می دهد. 

این نمایشگاه با همکاری نورا عبدالمجید و ریم البحرانی کاوشی تجربی از تغییر فرهنگ پسااستعماری در منطقه عرب را ارائه می دهد.

حسین زنده رودی رضا عابدینی امین السادن Amin Alsaden متحف Mathaf قطر زینا آریده Zeina Arida عابد الکدیری Abed al-Kadiri
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین