نور اینستالیشن هفت هنرمند اماراتی در اکسپو سیتی دبی/ جشنواره دای دبی/ عکس ها

هفت هنرمند اماراتی شامل مطار بن لاحج‌ Mattar Bin Lahej، نجات مکی Najat Makki ، محمد یوسف Mohamed Yousif، عبدالله الملا Abdalla Almulla، خالد شفر Khalid Shafar ، ریم الغیث Reem Al Ghaith و مایثه حمدانMaitha Hamdan یک جشنواره هنر نور جدید را ارائه کرده اند.

ایران آرت : به دای دبی Dhai Dubai خوش آمدید، فستیوال فرهنگی نور، جایی که هنر و روشنایی در یک جشن دیدنی به هم نزدیک می‌شوند.

 این رویداد سالانه که در قلب اکسپو سیتی واقع شده، بوم نقاشی برای هنرمندان محلی است تا نور را به زبان خلاقیت و داستان سرایی فرهنگی تبدیل کنند. 

رسانه هنری خاورمیانه ArtDayME و خبرگزاری WAM در این باره گزارش هایی منتشر کرده اند.

در این جشنواره نورانی هر اینستالیشن فقط یک نمایش نیست، بلکه یک گفتگو است که روح پر جنب و جوش دبی را بازتاب می دهد.

 دای دبی بازدیدکنندگان را از سراسر جهان دعوت می کند تا سفری درخشان را تجربه کنند و تلفیقی بی نظیر از میراث سنتی امارات و نوآوری های هنری پیشرفته را تجربه کنند.

 برای افتتاحیه دای دبی در سال 2024، کیوریتورها آمنا ابولهول Amna Abulhoul و آنتونی باستیکAnthony Bastic با گزیده‌ای قابل توجه از هنرمندان مستعد مستقر و نوظهور که دبی را خانه می‌نامند، کار کرده‌اند. 

هفت هنرمند اماراتی شامل مطار بن لاحج‌ Mattar Bin Lahej، نجات مکی Najat Makki ، محمد یوسف Mohamed Yousif، عبدالله الملا Abdalla Almulla، خالد شفر Khalid Shafar ، ریم الغیث Reem Al Ghaith و مایثه حمدانMaitha Hamdan یک جشنواره هنر نور جدید را ارائه کرده اند.

دای دبی تا 4 فوریه در اکسپو سیتی دبی دایر است.

همچین خبرگزاری وام WAM خبرگزاری رسمی دبی نوشته است:

دای دبی، اولین جشنواره هنر نور به رهبری امارات، برنامه 10 روزه خود را در اکسپو سیتی دبی راه اندازی کرده است.

این رویداد ملیله هنری غنی اماراتی را از طریق مجموعه ای از طرح های هنری الهام بخش، اینستالیشن های تعاملی، گفتگوهای روشنگرانه و کارگاه های خلاقانه جشن می گیرد.

این جشنواره رایگان توسط Expo City Dubai با مشارکت AGB Creative و با حمایت اداره فرهنگ و هنر دبی Dubai Culture ایجاد و سازماندهی شده است و از 26 ژانویه تا 4 فوریه ادامه خواهد داشت.

این راه اندازی با حضور دکتر سعید مبارک بن خرباش، Dr Saeed Kharbash مدیر عامل بخش ادبیات هنر در فرهنگ دبی از اداره فرهنگ دبی، کیوریتوری آمنه ابولهول، مدیر خلاق اجرایی اکسپو سیتی دبی و Anthony Bastic AM، مدیر عامل و مدیر اجرایی خلاق در AGB Creative برگزار شد.

شرکت کنندگان در یک سفر مسحورکننده از نور و موسیقی قرار گرفتند و در هر یک از اینستالیشن های هنری نور خیره کننده بزرگتر از حد معمول توسط هفت هنرمند و طراح مشهور اماراتی توقف کردند.

 

هنرمندانی که مراسم افتتاحیه را روشن می کنند عبارتند از مطر بن لاهج، که به خاطر طراحی نمای خوشنویسی موزه آینده شهرت دارد. هنرمند پیشکسوت دکتر نجات مکی، مفتخر به افتخار آفرینی شوالیه هنر و ادبیات فرانسه؛ دکتر محمد یوسف، یکی از بنیانگذاران انجمن هنرهای زیبای امارات؛ طراح عبدالله آلملا، که سال گذشته در دوسالانه طراحی لندن و هفته طراحی دبی شرکت کرد. هنرمند چند رشته ای میثا حمدان; طراح محترم خالد الشفر، که به دلیل همکاری با LASVIT و موزه لوور ابوظبی و هنرمند مشهور تجسمی ریم الغیث مشهور است.

در همین حال، گنبد نمادین الوصل پلازا، با عرض 130 متر و ارتفاع 67.5 متر، با سطح برجسته 360 درجه، با مجموعه ای از برنامه های نمایشی ویژه با عنوان خواهران صحرا جان می گیرد. این نمایش با الهام از آثار استثنایی هنرمند فقید اماراتی، ظبیا جمعه لمله، که روح مقاوم دبی را تجسم می بخشد، الهام گرفته شده است. دابیا جمعه لمله با بیان بیش از 200 اثر هنری برجسته، ناتوانی خود در استفاده از دست راست و برقراری ارتباط از طریق گفتار را به چالش کشید. این نمایش که روح همکاری چندفرهنگی دبی را منعکس می کند، مهمانان ویژه، هنرمند استرالیایی، رنه کولیجا و هنرمند آفریقای جنوبی دکتر استر ماهلانگو را نیز به نمایش می گذارد، که روایتی از انعطاف پذیری و ارتباط بین فرهنگی را با هم ترکیب می کنند و از هنر برای ایجاد پل ارتباطی با مردمی که به ظاهر از یکدیگر جدا شده اند استفاده می کنند.

به نوشته WAM با توجه به تعهد دبی به انسان دوستانه و اعتقاد راسخ دای دبی به قدرت دگرگونی نور، این جشنواره با طرح Liter of Light برنده جایزه Expo Live همکاری کرده است - یک جنبش جهانی و مردمی که از مواد مقرون به صرفه و در دسترس برای ارائه نور خورشیدی با کیفیت بالا برای کسانی که دسترسی محدود یا بدون دسترسی به برق دارند استفاده می کند.

این جشنواره از فانوس های نوری حمایت می کند تا در روستاهای شناور آگوسان مارش در فیلیپین توزیع شود. بازدیدکنندگان جشنواره همچنین این فرصت را خواهند داشت تا متعهد شوند که در مأموریت Liter of Light در جوامع فیلیپین، کنیا، کامرون و هند مشارکت کنند.

کد خبر: 71537
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-71537
هنرمند اماراتی دبی کالچر Dubai Culture دای دبی Dhai Dubai مطار بن لاحج‌ Mattar Bin Lahej آمنا ابولهول Amna Abulhoul نجات مکی Najat Makki محمد یوسف Mohamed Yousif عبدالله الملا Abdalla Almulla دکتر سعید مبارک بن خرباش Dr Saeed Kharbash
سایر گزارش های تصویری