کد خبر: 71588 A

جده Jeddah| دوسالانه هنرهای اسلامی Islamic Arts Biennali

همه چیز درباره دومین دوسالانه هنرهای اسلامی در جده Jeddah

همه چیز درباره دومین دوسالانه هنرهای اسلامی در جده Jeddah

جده اولین نسخه دوسالانه هنرهای اسلامی در سال 2023 را با بیش از 600 هزار بیننده برگزار کرد.

ایران آرت : دومین دوسالانه هنرهای اسلامی 2nd Islamic Arts Biennale در جده به طور رسمی بازگشته است.

از ژانویه 2025 نمایشگاه بینال هنرهای اسلامی جده در فرودگاه ملک عبدالعزیز جده King Abdulaziz Airport in Jeddah افتتاح می شود. 

این نمایشگاه میراث خود را از اولین نسخه خود در سال 2023 ادامه خواهد داد و بر اساس اولین موضوع “Awwal Bait” ساخته شده است.

دوسالانه هنرهای اسلامی جده 

دوسالانه هنرهای اسلامی جده که به هنرهای تمدن اسلامی از گذشته و حال اختصاص دارد، آثار متنوعی را به نمایش می گذارد که شامل آثار هنری معاصر، آثار تاریخی و سفارش های جدید خواهد بود. 

این نمایشگاه توسط یک تیم بین المللی متشکل از نام های بزرگ مانند جولیان رابی Julian Raby ، امین جافر Amin Jaffer، عبدالرحمن عزام Abdul Rahman Azzam و مهند شونو Muhannad Shono هدایت و سرپرستی خواهد شد. 

این دوسالانه بر معماری به عنوان شکلی از بیان در فرهنگ اسلامی تمرکز خواهد داشت و آن را از طریق مسابقه به رسمیت می شناسد.

دومین دوسالانه هنرهای اسلامی جده 2nd Islamic Arts Biennale in Jeddah

 این نمایشگاه همچنین شاهد بازگشت المدار (به معنای مدار در زبان عربی است)، انجمنی برای مؤسسات مهم هنر اسلامی برای مشارکت و همکاری در نمایشگاهی موضوعی که حول غنا و تنوع فرهنگ اسلامی می چرخد.

 این آثار یک گالری اختصاصی با عنوان «ادای احترام» برای تجلیل از مجموعه‌ها دریافت خواهند کرد که دو غرفه برای نمایش تاریخ دو شهر مقدس مکه و مدینه اختصاص داده شده است. 

تاریخ برگزاری نمایشگاه هنر این دوسالانه از ژانویه 2025 آغاز می شود و تا می 2025 ادامه خواهد داشت، روزهای مشخصی هنوز اعلام نشده است.

محل برگزاری دوسالانه

 پایانه حج غرب ، نقش بسزایی در زیارت حج و عمره دارد.

 این نمایشگاه در فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز جده در ترمینال حج غربی واقع شده است، مکانی ایده‌آل برای نمایشگاه اسلامی، زیرا مکانی شناخته شده و کلیدی برای مسلمانان در سراسر جهان است و نقش دروازه‌ای مهم برای حج و عمره به مکه را ایفا می‌کند. 

دومین دوسالانه هنرهای اسلامی جده 2nd Islamic Arts Biennale in Jeddah

جزئیات دیگر دوسالانه هنرهای اسلامی 

جده اولین نسخه این نمایشگاه در سال 2023 بیش از 600 هزار بازدید کننده را به خود جذب کرد. دوسالانه هنرهای اسلامی جده 2025 امیدوارم موفقیت بزرگ تر کسب کند.

 این کار از طریق نمایش مصنوعات تاریخی آمیخته با هنر معاصر انجام خواهد شد. 

دومین دوسالانه هنرهای اسلامی جده 2nd Islamic Arts Biennale in Jeddah

شما می توانید در فضایی به مساحت 110000 مترمربع که 12000 مترمربع فضای نمایشگاهی اختصاصی است، در میان آیین ها، ایده ها، اشیاء و زیبایی شناسی اسلامی سفر کنید. این نمایشگاه در مجموع 110000 متر مربع از ترمینال را در اختیار خواهد گرفت. 

دومین دوسالانه هنرهای اسلامی جده 2nd Islamic Arts Biennale in Jeddah

در نهایت، به افتخار بازگشت نمایشگاه در مکان نمادین فرودگاه، بنیاد دوسالانه دیریه Diriyah Biennale foundation میزبان جایزه ای با عنوان جایزه المساله AlMusalla برای رویداد افتتاحیه خواهد بود که از معماران سراسر جهان برای طراحی یک مسجد کوچک دعوت خواهد کرد؛ برنده در این سایت منحصر به فرد یک مسجد خاص خواهد ساخت.

مهند شونو Muhannad Shono جده Jeddah دومین دوسالانه هنرهای اسلامی 2nd Islamic Arts Biennale دوسالانه هنرهای اسلامی Islamic Arts Biennali جولیان رابی Julian Raby امین جافر Amin Jaffer عبدالرحمن عزام Abdul Rahman Azzam فرودگاه ملک عبدالعزیز جده King Abdulaziz Airport in Jeddah 2nd Islamic Arts Biennale in Jeddah
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین