کد خبر: 71623 A

گالری مژده | فرناز رضایی

فرناز رضایی با انتزاع مسطور در گالری مژده

فرناز رضایی با انتزاع مسطور در گالری مژده

گالری مژده عصر جمعه نخستین نمایشگاه انفرادی فرناز رضایی را به نمایش می‌گذارد.

ایران آرت: گالری مژده عصر جمعه ۲۷ بهمن نخستین نمایشگاه انفرادی فرناز رضایی را با عنوان " انتزاع مسطور" به نمایش می‌گذارد.

فرناز رضایی متولد ۱۳۶۴ زنجان است. او‌ تحصیلات خود را در رشتهٔ گرافیک گذرانده و تاکنون در هفت نمایشگاه گروهی، دو سالانه و آرت‌فر استانبول شرکت کرده است. 

فرناز رضایی با رویکردی انتزاعی به پیوند میان خطوط کهن و رنگ می‌پردازد و این تجربه را با بستر طبیعت درمی‌آمیزد. 

فرناز رضایی در گالری مژده

در آستانه افتتاح این نمایشگاه، استیتمنت آن انتشار یافته است:"

مجموعۀ انتزاع مسطور بر اساس پیوند خطوط کهن و ترکیبِ رنگ در بستری انتزاعی با برداشتن و نزدیک کردن مرز رنگ ها شکل گرفته است. خط های نخستین به نوعی اندیشه نگار بودند و با گذر زمان و رفتن به سوی آوانگاری و الفبایی شدن توانستند به ثبت بهتر زبان در بستر نوشتار از طریق خط کمک کنند.

گفتنی است ایران و بسیاری از کشورهای خاورمیانه، سابقۀ طولانی در زمینۀ خط، ابداع و تغییرِ شکل آن دارند. در مجموعۀ فرناز رضایی نیز، خطوط کهن با درهم آمیختگی نشانی از امتزاج معنا و انتزاع آن دارند، گویی زبان در بیان شفاهی خود دارای نحوی متفاوت از بیان نوشتاری است و بیان نوشتاری برای ابداع فرم های زیبایی شناختی مستلزم تغییر در نحو رنگ ها، خطوط و ترکیب هاست.

آمیختنِ خط و نقاشی در مجموعۀ انتزاع مسطور، نشانی از پیوند ناگسستنی این دو دارد: نخستین خطوط برای بیان اندیشه از شکل ها و نقش آنها بهره می جستند و در این مجموعه نیز، بیان اندیشه با بستر خط به سوی گونه ای انتزاع حرکت کرده که ناشی از کشف روابط پیچیدۀ انتزاعی در صحنۀ واقعی و بستر طبیعت است."

فرناز رضایی در گالری مژده

انتزاع مسطور فرناز رضایی تا هشتم اسفند در گالری مژده به تماشاست.

گالری مژده فرناز رضایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین