کمیسیون Alserkal Advisory و اینستالیشن مهند شونو هنرمند عربستانی در السرکال اونیو دبی/ عکس ها

ایران آرت: کمیسیون Alserkal Advisory اثر مکان فراموش شده A Forgotten Place کار هنرمند شناخته شده عربستانی مهند شونو Muhannad Shono را به کیوریتوری Tairone Bastien در السرکال اونیو دبی Alserkal Avenue به نمایش گذاشته است.

این اثر محیطی تعاملی در پی درک تأثیرات هنر عمومی بر محیط های اجتماعی است.

"مکان های فراموش شده "به بررسی فعالیت های غیرمنتظره زیست محیطی می پردازد که در منطقه شهری مرکز صنعتی دبی به وجود آمده است. A Forgotten Place یک اثر هنری عمومی است که میعانات آب را از واحدهای تهویه مطبوع (AC) در داخل انبارها در دو طرف خیابان حمل می کند تا باغی از گیاهان وحشی را آبیاری کند. 

این یک عالم کوچک از حیات گیاهی ناخواسته و متنوع است که عمدتاً بدون توجه در اطراف منطقه القوز دبی Al Quoz ( منطقه ای که خیابان السرکال هم در آن واقع است ) رشد می کند و توسط خطوط حیاتی ناخواسته چکه میعان تغذیه می شود. این چیدمان توجه را به چیزی جلب می کند که هنرمند آن را "اکولوژی های AC" می نامد که نشان دهنده انعطاف پذیری و سازگاری طبیعت با تغییرات آب و هوایی انسان محور است. 

این پروژه قصد دارد با اکولوژی‌های AC فکر کند تا پتانسیل یک منبع آبیاری فراوان و در عین حال دست‌نخورده را که می‌توان در بخش‌های کم‌آب جهان یافت، در نظر گرفت. 

آثار مهند شونو که شهرت جهانی دارد در تعدادی از نمایشگاه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، از جشنواره سالانه نور ریاض در سال 2022 تا دوسالانه ونیز 2022، جایی که او کشورش را با چیدمان درخت تعلیم نمایندگی کرد، به نمایش درآمده است.

گفتنی ست کمیته مشترک جهانی که توسط Alserkal Advisory با مشارکت شبکه جهانی مناطق فرهنگی (GCDN) اداره می شود، ابتکاری برای سفارش هنر عمومی در جهت آگاهی بخشی به الزامات محیطی است تا به سهم خود در دوره تشدید بحران آب و هوا رفتار مسئولانه را تشویق کند.

این پروژه در سراسر سه قاره با ارائه آثار هنری هنرمندان پیگیری می شود: Muhannad Shono (متولد 1977، ریاض، KSA) برای Alserkal Avenue دبی (امارات متحده عربی)، Io Makandal (متولد 1987، ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی) برای ویکتوریا یاردز، ژوهانسبورگ ( آفریقای جنوبی) و Camille Chedda (متولد 1985، منچستر، جامائیکا) برای Kingston Creative، Kingston (جامائیکا).

کمیسیون Alserkal Advisory با حمایت UAP – Urban Art Projects به دنبال زیر سوال بردن وسعت کامل پایداری است و مستقیماً با اندازه‌گیری ردپای کربن هر کمیسیون و ردیابی تأثیر آن در جامعه، به بحران آب و هوا می‌پردازد. 

کد خبر: 71626
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-71626
السرکال اونیو هنرمند عربستانی السرکال اونیو دبی مهند شونو Muhannad Shono Alserkal Advisory Tairone Bastien
سایر گزارش های تصویری