کودکان خاورمیانه به روایت گالری کلمات/ عکسها

در نمایشگاه «در جشن و حمایت از کودکان خاورمیانه» آثاری از محمد القصاب، شادی ابوصدا، سامی الکور، علاء البابا و عفیه النواسره به نمایش است و در دیواری دیگر اثری از خلیل عبدالواحد هنرمند شناخته شده امارات به تماشاست.

ایران آرت : نمایشگاهی جمعی در گالری کلمات Kalimat در جشنی از هنر خاورمیانه و همبستگی با کودکان این منطقه، گالری کالیمت در دبی درهای خود را به روی نمایشگاه جمعی با عنوان "Brushes of Hope" باز کرده است.

 این نمایشگاه که با استقبالی پرشور آغاز شد، آثار شش هنرمند برجسته را به نمایش می‌گذارد که هر کدام از طریق سبک‌های هنری متنوع خود چشم‌اندازی منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهند. از فیگوراتیو تا انتزاعی، این نمایشگاه تابلویی غنی از خلاقیت را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. 

در نمایشگاه «در جشن و حمایت از کودکان خاورمیانه» آثاری از محمد القصاب Mohammad AlQassab، شادی ابوصدا Shadi AbouSada، سامی الکور Sami Alkour، علاء الباباAlaa Al Baba و عفیه النواسره Afia Al Nawasrah به نمایش گذاشته شده است.

همچنین دیوار بزرگ پشتی گالری کلمات به یک اثر کانسپچوال آرت هنرمند شناخته شده امارات خلیل عبدالواحد Khalil Abdulwahid اختصاص دارد که به فرآیند خلاقیت و خود هنرمندان ادای احترام می‌کند. 

کار دقیق خلیل عبدالواحد که طی چندین سال توسعه یافته است، بینندگان را دعوت می کند تا به روابط پیچیده بین هنرمندان و ابزار آنها فکر کنند.

در نمایشگاه کودکان خاورمیانه نقاشی‌های انتزاعی محمد الکساب از میراث فرهنگی غنی امارات متحده عربی الهام می‌گیرد و عناصری از منسوجات و صنایع دستی سنتی بادیه‌نشین را در ترکیب‌بندی‌های غیربازنمایی او گنجانده است. قطعات چند رسانه ای او تلفیقی پویا از تأثیرات تاریخی و معاصر را ارائه می دهد که منعکس کننده ماهیت چند وجهی منطقه است. 

هنرمند سوری شادی ابوسادا با کاوش‌های تکان دهنده خود در لحظات صمیمی زندگی از طریق طبیعت بی‌جان و نقاشی‌های فیگولار، مخاطبان را مجذوب خود می‌کند. ابوسادا با نگاهی دقیق به جزئیات و احساسات، بینندگان را به کاوش در اعماق تجربه انسانی دعوت می کند و حس عمیقی از ارتباط و همدلی را برمی انگیزد.

 سامی الکور، متولد دمشق، بازدیدکنندگان را با آثار هنری خاطره انگیز خود مانند «سفر در شب»، «مسابقه در ناشناخته» و «تولد دوباره» به سفری بصری می برد. الکور از طریق ترکیب‌های پر جنب و جوش خود، جوهر کاوش و دگرگونی را به تصویر می‌کشد و بینندگان را به سفری درون‌گرایانه برای کشف دعوت می‌کند. 

علا البابا، اهل بیت المقدس، استعدادی سورئال و اکسپرسیونیستی را به نمایشگاه می آورد و موضوعات هویت و شهرنشینی را از طریق آثار هنری تفکر برانگیز خود بررسی می کند. آل بابا از طریق ابتکار «روی دیوار»، پیچیدگی‌های زندگی مدرن در فلسطین را روشن می‌کند و سنت را با مدرنیته در یک روایت بصری جذاب کنار هم قرار می‌دهد. 

و اما کار افیا النواسره که بوم های احساسی آن نگاهی اجمالی فی البداهه و بدون فیلتر به تجربه انسانی ارائه می دهد. النواسره با «دختران غمگین» و «چهره‌های آشفته»، بینندگان را با آسیب‌پذیری‌های خام مواجه می‌کند، هنجارهای اجتماعی را به چالش می‌کشد و گفتگوهایی را درباره هویت و بیان خود ایجاد می‌کند.

 "در جشن و حمایت از کودکان خاورمیانه" چیزی بیش از یک نمایشگاه هنری است. این گواهی بر انعطاف پذیری و خلاقیت هنرمندان منطقه و همچنین فراخوانی برای اقدام برای حمایت از نسل آینده است. با هر ضربه قلم مو و بوم، این هنرمندان نه تنها استعداد خود را به نمایش می گذارند، بلکه از آینده ای روشن تر برای کودکان خاورمیانه دفاع می کنند. این نمایشگاه برای همه کسانی باز است که مایلند زیبایی و پیچیدگی هنر خاورمیانه را تجربه کنند و در عین حال به هدفی شایسته کمک کنند.

گالری کلمات در بلوار کرسنت EMAAR در مجاورت مجموعه فاندری دبی در داون تاون قرار دارد.

کد خبر: 71686
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-71686
هنرمند اماراتی خلیل عبدالواحد Khalil Abdulwahid گالری کلمات Kalimat محمد القصاب Mohammad AlQassab
سایر گزارش های تصویری