سلطان قلب‌ها فردین در جشنواره سکه ۲۰۲۴ دبی/ عکس‌ها از Sikka Art and Design Festival

جشنواره هنر و طراحی سکه با نمایشگاه‌ها، چیدمان‌ها، شب‌های شعر، اجراهای موسیقی، کارگاه‌های آموزشی و فیلم‌های قابل تامل، نوید تجربه‌ای فراگیر را برای شرکت‌کنندگان در هر سن و علاقه‌ای می‌دهد.

ایران آرت: خیابان‌های پرجنب‌وجوش محله تاریخی الشندغه Al Shindagha در دبی با آغاز دوازدهمین دوره جشنواره هنری و طراحی سیکا Sikka Art & Design Festival، زنده شدند. این جشنواره که توسط Dubai Culture برگزار شد، پذیرای جمعیت متنوعی از علاقه مندان به هنر، خلاقان و بازدیدکنندگان کنجکاو است تا خود را در جشن خلاقیت، فرهنگ و جامعه غرق کنند.

این منطقه از 23 فوریه تا 3 مارس به عنوان بوم نقاشی برای هنرمندان از امارات متحده عربی و سراسر منطقه خواهد بود تا استعدادها و دیدگاه‌های خود را برای آینده به نمایش بگذارند. این جشنواره با نمایشگاه‌ها، چیدمان‌ها، شب‌های شعر، اجراهای موسیقی، کارگاه‌های آموزشی و فیلم‌های قابل تامل، نوید تجربه‌ای فراگیر را برای شرکت‌کنندگان در هر سن و علاقه‌ای می‌دهد.

جشنواره هنر و طراحی سیکا تحت حمایت شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم، رئیس Dubai Culture و یکی از اعضای شورای دبی، به میراث غنی هنری منطقه می‌تابد و در عین حال استعدادهای نوظهور را نیز پرورش می‌دهد. این گواهی بر تعهد دبی برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی برای فرهنگ و خلاقیت است.

بازدیدکنندگان از جشنواره می‌توانند انتظار داشته باشند که با بیش از 500 هنرمند در حال نمایش آثار خود روبرو شوند، از اجرای زنده بیش از 70 نوازنده لذت ببرند، در نمایش فیلم شرکت کنند و در کارگاه‌های تعاملی حضور یابند. این جشنواره با تمرکز بر فراگیری، از افراد با هر پیشینه‌ای استقبال می‌کند تا با هنر در اشکال بی‌شمار آن درگیر شوند.

از آنجایی که دبی به عنوان یک مرکز فرهنگی به تکامل خود ادامه می‌دهد، رویدادهایی مانند جشنواره هنر و طراحی سیکا نقش مهمی در تقویت گفتگو، الهام بخشیدن به نوآوری و تجلیل از تنوعی که هویت شهر را تعیین می‌کند، ایفا می‌کند. این گواهی بر قدرت هنر برای متحد کردن جوامع، فراتر رفتن از مرزها و شکل دادن به آینده است.

دوازدهمین دوره جشنواره هنر و طراحی Sikka نوید یک تجربه به یاد ماندنی را می‌دهد و همه را به کاوش، کشف و الهام گرفتن از خلاقیت بی حد و حصر به نمایش گذاشته دعوت می‌کند. پس بیایید، در کوچه های تاریخی بگردید و بخشی از این جشن خارق العاده هنر، فرهنگ و تخیل باشید.

در عکس‌های زیر تعدادی از هنرمندان از جمله روبرتا خوری Roberta Khouri، مجید حبشنه Majid Habashneh، سارا الخیال Sara Alkhayyal، بوبکر بوخاری Boubaker Boukhari، ماها المزروعی Maha AlMazrouei، مهسا نامور Mahsa Namvar، حیا درمکی Haya Darmaki را می‌بینید که در جشنواره سیکا در مقابل آثار خود ایستاده‌اند. 

مهسا نامور با چیدمانی خاطره‌انگیز برای ایرانیان در جشنواره سکه حضور یافته است؛ تلویزیونی که فیلم سلطان قلب‌ها را پخش می‌کند و چیدمان نوستالژیک آن دوران پیرامون تلویزیون که یاد محمدعلی فردین را در منطقه تاریخی دبی زنده کرده است.

کد خبر: 71690
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-71690
Dubai Culture دبی کالچر شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم جشنواره هنر و طراحی سکه محله تاریخی الشندغه Sikka Art and Design Festival
سایر گزارش های تصویری