حسین شریف Hussein Sharif هنرمند پست مدرن امارات در بنیاد فرهنگی ابوظبی/ عکس ها

ایران آرت : رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayME خبر داد بنیاد فرهنگی ابوظبی Cultural Foundation Abu Dhabi یک مرکز فرهنگی وابسته به وزارت فرهنگ و گردشگری ابوظبی (DCT Abu Dhabi) میزبان نمایشگاهی از آثار حسین شریفHussein Sharif است. 

"حسین شریف: Re-framing Reality " عنوان این نمایشگاه است که چهار دهه از کار این هنرمند را به تماشا گذاشته است و آفرینش های هنری چند رشته ای او را در نقاشی، طراحی، کلاژ ، مجسمه سازی و اینستالیشن ارائه می دهد.

حسین شریف، هنرمند اماراتی، متولد 1961 در دبی، در نمایشگاه های متعددی در روسیه، هلند، فرانسه، مصر و آلمان شرکت کرده است. 

حسین شریف را یکی از پیشگامان هنر اماراتی می دانند. او به همراه برادرش حسن شریف، انجمن هنرهای زیبای امارات را در شارجه تأسیس کرده و همچنان عضوی از آن است، او در سال های اخیر هر چه بیشتر به هنرهای جدید و هنرهای مفهومی گرایش دارد و البته مانند سایر هنرمندان اماراتی اغلب به موضوع هویت اماراتی می پردازد.

در عین حال، حسین شریف یکی از هنرمندان کلیدی پست مدرن امارات است و بخشی از گروه «پنج» است که در اواسط دهه 1980 به شهرت رسیدند و از بنیانگذاران هنر معاصر در امارات محسوب می شوند. «پنج» شامل هنرمندان حسن شریف، عبدالله السعدی، محمد کاظم و محمد احمد ابراهیم است. 

نمایشگاه تازه حسین شریف به کیوریتوری عایشه الحمیری Aysha Al Hemeiri و زهور الصائق Zuhoor Al Sayegh تا اول سپتامبر 2024 ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 71740
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-71740
هنرمند اماراتی حسین شریف Hussein Sharif بنیاد فرهنگی ابوظبی Cultural Foundation Abu Dhabi عایشه الحمیری Aysha Al Hemeiri زهور الصائق Zuhoor Al Sayegh
سایر گزارش های تصویری