کد خبر: 71859 A

World Art Dubai | دبی کالچر Dubai Culture | سعید مبارک خرباش Saeed Mubarak Kharbash

۳۰۰ هنرمند و گالری از ۶۵ کشور در World Art Dubai / اردیبهشت آغاز می شود

۳۰۰ هنرمند و گالری از ۶۵ کشور در World Art Dubai / اردیبهشت آغاز می شود

دهمین World Art Dubai بزرگ تر و متنوع تر از همیشه حدود یک ماه دیگر آغاز به کار می کند..

ایران آرت : رسانه هنر خاورمیانه ArtDayME خبر داد: به مناسبت یک دهه World Art Dubai (WAD)، بزرگترین نمایشگاه هنر معاصر منطقه، آماده است جاه‌طلبانه‌ترین نسخه خود را اردیبهشت ماه از 2 تا 5 می 2024 در World Trade Centre مرکز تجارت جهانی دبی ارائه کند.

 امسال با مشارکت Dubai Culture فرهنگ دبی ، WAD بزرگ تر و متنوع تر از همیشه برگزار خواهد شد

اقتصاد خلاق محور این نمایش بزرگ است که آثار بیش از 300 هنرمند و گالری از دبی و سراسر جهان، با ارائه مجموعه‌ای متنوع از آثار هنری، از مجسمه‌سازی و آبرنگ گرفته تا دیجیتال ارائه می شود.

در این مجموعه بیش از 4000 اثر هنری از بیش از 65 کشور به نمایش خواهد بود و انتظار می رود بیش از 15000 بازدید کننده را جلب کند.

این نمایشگاه در 12 غرفه اختصاص داده شده به کشورها و مناطقی از جمله ژاپن، هند، چین، ترکیه، ایران، آمریکا، آسیا، روسیه، امارات، اروپا، بریتانیا و عربستان برگزار می شود. 

در طی چهار روز، بازدیدکنندگان می توانند در فعالیت های مختلفی شرکت کنند که فراتر از نمایشگاه های هنری سنتی است. WAD فعال‌سازی‌های هنری تجربی، اجراهای زنده، و سخنرانی‌ها و کارگاه‌های هنری کیوریتوری را به نمایش خواهد گذاشت.

این عناصر تعاملی برای ایجاد یک تجربه فرهنگی کل نگر طراحی شده اند، که سرزندگی و تنوع صحنه هنر جهانی را جشن می گیرند. 

غرفه داران تجربه گردشگری هنری را ارائه کردند در سال 2024، WAD همچنین یک محصول ابتکاری را به کارنامه خود معرفی خواهد کرد: تور هنری گردشگری WAD، که برای همه غرفه داران طراحی شده است. 

اسماء الشریف Asma Al Sharif معاون نمایشگاه ها مرکز تجارت جهانی دبی، با اشاره به این نقطه عطف گفت: " در حالی که یک دهه درخشش هنری را با دهمین دوره هنر جهانی دبی World Art Dubai جشن می گیریم، مفتخریم که Dubai Culture فرهنگ دبی را به عنوان همراه راهبردی کنار خود داریم و به همین مناسبت، ابتکار پیشگام تور گردشگری هنری امارات را معرفی می کنیم که فراتر از محدودیت های نمایشگاه هنر است. با راه‌اندازی تور هنری گردشگری WAD، هدف ما این است که به غرفه‌داران و شرکت‌کنندگان خود سفری همه جانبه را در میان ملیله‌های غنی از آثار هنری و فرهنگی امارات متحده عربی ارائه دهیم و در عین حال صحنه هنری پر جنب و جوش دبی را در صحنه جهانی برجسته کنیم. این ابتکار بر تعهد ما به افزایش سفر شرکت کنندگان، تقویت تبادل فرهنگی و تقویت موقعیت دبی به عنوان یک مقصد فرهنگی جهانی تأکید می کند."

اسماء الشریف Asma Al Sharifاسماء الشریف Asma Al Sharif

سعید مبارک خرباش Saeed Mubarak Kharbash مدیر عامل بخش هنر و ادبیات در اداره فرهنگ و هنر دبی DubaiCulture در همین باره می گوید: : " این همکاری بر تعهد مشترک ما برای پیشبرد صنایع فرهنگی و خلاق دبی تأکید می‌کند. با پیوستن به ورلد آرت دبی، هدف ما این است که هنر را برای مخاطبان بیشتری در دسترس قرار دهیم و در تحقق اهداف بزرگ امارت که در استراتژی اقتصاد خلاق دبی آمده است، مشارکت کنیم. از طریق این مشارکت، ما مشتاقانه منتظر نشان دادن سرزندگی و تنوع صحنه هنر جهانی در امارات و دبی هستیم و در عین حال موقعیت دبی را به عنوان یک مقصد فرهنگی پر رونق برجسته می کنیم."

سعید مبارک خرباش Saeed Mubarak Kharbashسعید مبارک خرباش Saeed Mubarak Kharbash

_ ۴۰درصد شرکت کنندگان دوباره آمده اند

به گفته روابط عمومی ورلد آرت دبی، 40 درصد غرفه داران پیش از این هم در این نمایشگاه حضور داشتند و خود این آمار گواهی بر ارزشی است که آنها در بخشی از این جامعه هنری پر جنب و جوش پیدا می کنند. این نرخ بالای حفظ غرفه‌داران نشان‌دهنده اعتماد و رضایت غرفه‌داران از پلتفرم است و موقعیت WAD را به عنوان مقصد برتر برای هنرمندان و گالری‌ها به طور یکسان تثبیت می‌کند.

دبی کالچر Dubai Culture World Art Dubai اسماء الشریف Asma Al Sharif سعید مبارک خرباش Saeed Mubarak Kharbash
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین