کد خبر: 7423 A

آثار خوشنویسان قدیمی و معاصر در دو کتاب منتشر می‌شود/ قطعات خوشنویسی فاخر را اینترنتی بخرید

آثار خوشنویسان قدیمی و معاصر در دو کتاب منتشر می‌شود/ قطعات خوشنویسی فاخر را اینترنتی بخرید

انجمن خوشنویسان ایران در تدارک چاپ دو کتاب جدید و راه اندازی سایتی دایمی برای فروش آثار فاخر است.

ایران آرت: علی‌اشرف صندوق آبادی عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران با اعلام این خبر درباره دو کتابی که انجمن در دست چاپ دارد، گفت: یک مرقع رنگین که شماره سه از سری این کتاب ها می‌شود در دست چاپ داریم که به آثار خوشنویسان قدیمی در دوره صفوی و قاجار مربوط است.

وی با اشاره به اینکه این کتاب ها از جمله نفیس‌ترین کتاب ها در زمینه خوشنویسی است، به خبرنگار مهر گفت: کتاب دیگری که به زودی روانه بازار نشر می شود جلد اول کتاب استادان معاصر خوشنویسی ایران است که عموما به خوشنویسان ابتدای سال های تاسیس انجمن خوشویسان برمی گردد و به کسانی می پردازد که در اشاعه خوشنویسی نقش داشتند. همچنین جلدهای بعدی این کتاب هم به مرور منتشر می شود.

این عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان بیان کرد: ظرف یک ماه آینده بحث فروش آثار فاخر را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد که در این زمینه قرار است یک حراج دائمی اینترنتی راه اندازی شود که هم آثار فاخر را از طریق یک سایت دنبال کنیم و هم لوازم و تجهیزات خوشنویسی را در بسته های فرهنگی ارائه دهیم و همچنین آموزش الکترونیکی در فضای مجازی را نیز دنبال کنیم. در این زمینه یک سرمایه گذار به همکاری با انجمن ورود کرده است و این سرمایه گذار در کنار کارشناسان انجمن و متخصصان آی تی یک مارکتینگ را شکل می دهند.

وی در پایان گفت: ما آثار را در چند سطح ترازبندی کردیم تا قیمت گذاری، بارگذاری اثر روی سایت توسط کارشناسان انجمن با دقت انجام می شود. روند هم بدنی شکل است که ابتدا هنرمندان قیمت خود را اعلام و بعد کارشناسان قیمت گذاری می کنند و در صورت موافقت صاحب اثر برای فروش ارائه می شود. ضمن اینکه در این زمینه مجموعه داران مختلف نیز شناسایی شده اند.

 

انجمن خوشنویسان ایران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین