کد خبر: 7966 A

حراج وسایل بازیگر «برباد رفته» و «اتوبوسی به نام هوس» در ساتبیز+عکس

حراج وسایل بازیگر «برباد رفته» و «اتوبوسی به نام هوس» در ساتبیز+عکس

حراج ساتبیز وسایلی، از وسایل شخصی بازیگر شهیر بریتانیایی، ویوین لی به حراج می‌گذارد.

ایران آرت: حراج ساتبیز وسایلی، از وسایل شخصی بازیگر شهیر بریتانیایی، ویوین لی به حراج می‌گذارد. این حراج 26 سپتامبر 2017 در لندن برگزار می‌شود و در آن بخشی از وسایل ویوین لی به فروش می‌رسد.

ویوین لی

ویوین لی  (۱۹۱۳ - ۱۹۶۷) بازیگر معروف انگلیسی است که دو بار به  دلیل بازی درخشانش در  فیلم‌های «بر باد رفته» «اتوبوسی به نام هوس» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. اولین فیلم ویوین فیلمی است به نام «همه چیز خوب به نظر می‌رسد» که البته در آن نقش کوتاهی داشت.ویوین لی  در سال 1940  با لارنس الیویه  بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس هموطنش ازدواج کرد که این زندگی تا دو دهه بعد نیز ادامه داشت.

بعضی معتقدند تصور ساخته شدن «فیلم بربادرفته» بدون حضور ویوین لی، غیر ممکن بود. واقعیت این است که ویوین لی، تا پیش از حضور در فیلم «برباد رفته»، بازیگر چندان شناخته شده‌ای نبود اما با استعدادی که با بازی در نقش اسکارلت اُوهارا به جامعه هنری نشان داد؛ به ستاره‌ای مشهور تبدیل شد. بازی‌های درخشان ویوین لی  روی صحنه تئاتر، و فیلم‌های مهمی از جمله «اتوبوسی به نام هوس» او را به بازیگر جاودان در سینمای جهان کرد.

حراج ساتبیز بعضی از وسایل خصوصی این بازیگر به نام را در سپتامبر جاری به فروش می‌رساند. به گزارش ایران آرت، به نقل از آرت دیلی؛ قیمت‌های پیشنهادی ساتبیز برای وسایل گوناگون لی از 400 پوند تا هفت هزار پوند متغیر است. در میان این اشیا و وسایل، نسخه‌های نخست فیلمانمه‌های مشهوری که لی در آن بازی کرده است،  جواهرات، یا جعبه سیگار این بازیگر دیده می‌شود.

ویوین لی در هشتم ژوئیه ۱۹۶۷ بر اثر بیماری سل درگذشت.

1

 

ساتبیز حراج ساتبیز حراجی ساتبیز اتوبوسی به نام هوس برباد رفته ویوین لی لارنس الیویه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین