کد خبر: 8956 A

نمایشگاه عکس آقای مترجم/ عباس مخبر، از اسطوره‌شناسی تا عکاسی

نمایشگاه عکس آقای مترجم/ عباس مخبر، از اسطوره‌شناسی تا عکاسی

مجموعه‌ای از عکس‌های عباس مخبر در گالری "بن" به نمایش در می‌آید.

ایران‌آرت: نمایشگاه عکس‌های عباس مخبر با عنوان «خاطره‌ای در آب» برپا می‌شود.این مترجم و اسطوره‌پژوه درباره نمایشگاه خود گفته است: من دلبسته طرح‌ها، فیگورهای ناپایدار و رنگ در طبیعت هستم. پیش از این، مجموعه عکس‌های در خاطره درخت را به‌نمایش گذاشته‌ام و حالا قندیل که به‌زعم من، خاطره‌ای کوتاه در زندگی آب است، یا دقیق‌تر بگویم محصول مشترک آب، گیاه، خاک و سنگ. این عناصر اولیه زندگی در هوایی سرد و استخوان‌سوز گرد می‌آیند تا در فرصتی کوتاه، زندگی قندیلی را تجربه کنند.

از همین رو است که قندیل‌ها سیلان آب، استواری سنگ و نرمش گیاه را با هم ترکیب می‌کنند. قندیل‌هایی که حول شاخ و برگ گیاهان در گوشه و کنار روان آب‌ها و دیواره رودخانه‌ها ساخته می‌شوند، در جهان حضوری کوتاه دارند و با تابش نخستین پرتوهای آفتاب به زهدان اصلی خود، آب‌های جاری بازمی‌گردند. این بلورهای یخی وقتی با نور ترکیب می‌شوند، منشوروار سمفونی شکوهمندی از نور و رنگ را به دنیای اطراف می‌پاشند.

آنچه در قندیل‌ها مرا مجذوب می‌کند، طرح‌های شگفت و زیبا، بازی نور روی بلوهای یخ و شباهت آن‌ها به زندگی در ناپایداری‌شان است. ناپایداری را در حد مینیمال آن دوست دارم و نیز خاطره را که ثبت لحظه‌ای رویدادهای زندگی است. بر این گمانم که آنچه در جهان ارزشمند و زیباست، چیزهای ناپایدار است، نه ماندگار، مثل خود زندگی.

این نمایشگاه از ۲۰ تا ۳۱ مردادماه در گالری «بن» واقع در درکه، خیابان احمدپور، پلاک ۶۰ برپا خواهد بود.

 

عباس مخبر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین