کد خبر: 9463 A

ما زبان تملق بلد نبودیم / روشنگری مدیر پیشین موسسه فرهنگی و هنری صبا درباره حبس کردن موزه بانک پاسارگاد از سوی علی معلم

ما  زبان تملق بلد نبودیم / روشنگری مدیر پیشین موسسه فرهنگی و هنری صبا درباره حبس کردن موزه بانک پاسارگاد از سوی علی معلم

حجت امانی هنرمند بین‌‌المللی عرصه هنرهای تجسمی، جوابیه‌ای درباره حبس کردن آثار موزه بانک پاسارگاد از سوی رئیس فرهنگستان هنر منتشر کرد.

ایران آرت: حجت امانی هنرمند عرصه هنرهای تجسمی که آثار او در  نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی به نمایش درآمده، پس از حبس کردن آثار بانک پاسارگاد از سوی علی معلم رئیس فرهنگستان هنر و قطع همکاری با موسسه فرهنگی و هنری صبا در جوابیه‌ای که در اختیار ایران آرت قرار داد دست به روشنگری در این رابطه زد.

در جوابیه حجت امانی مدیر پیشین موسسه فرهنگی و هنری صبا آمده است:

هوالقادر

جوابیه نامه شماره1292/د

مورخه 28/5/96

جناب آقای محمد علی معلم دامغانی

ریاست فرهنگستان هنر

نامه پر مهر شما را دریافت کردم و انتظار هم میرفت که چگونه است لذا در جواب نکاتی را دوستانه با استحضار میرساند:

ما ز رسوایی بلند آوازه ایم اما ساعتی میزان آن و ساعتی موزون این، نیستم .فرموده اید ننگ عالم هنرم اما ننگ عالم هنر همواره بر دامان کسی است که هنرش را به نرخ روز میفروشد و عرضه میدارد. در ارتباط با شرکت وابسته به بانک پاسارگارد هم خدمت شما عرض کنم بنده نه در گذشته و نه در حال ارتباطی با این مجموعه نداشته ام و بهترین گواه اینست که: تعدادی از موزه های مهم دنیا از کارهای من در مجموعه شان دارند در حالی که اثری ازین حقیر در این مجموعه دیده نمی شود. و هیچ گونه قراردادی چه بحق و چه ناحق بوده باشند هم به امضای این حقیر نرسیده است. این شرکت مدت 7 سال با اجازه و در برخی موارد حضور حضرتعالی در شرکت مذکور و امضای مدیران اسبق این مجموعه و اعضای هیئت مدیره ی منتخب شما در فرهنگستان حضور موجه داشته اند و درآمدحاصله از آن را صرف حقوق و مزایای کارمندان مجموعه کرده اید که حلال و حرامش با شما و کسانی که پای قرار دادها را امضا کرده اند.بنابراین بجای تهدید ، ارعاب و فرافکنی بفکر ارایه پاسخی محکمه پسند در برابر مردم باشید.

جناب معلم عزیز،  مجموعه ای که به فرمایش شما از قضای آسمان در حبس فرهنگستان  و مجموعه ای ملی و میهنی است هرچه هست و نیست تنها از این جنبه برای بنده قابل توجه بوده است که حداقل درست نگهداری و ارایه می شده اند. آیا میدانید مجموعه ملی و میهنی و گنجینه فرهنگستان هنر که سه برابر تعداد این مجموعه است چگونه نگهداری می شوند؟ آیا گزارش کارشناسان مبنی بر خطر جدی برای گنجینه فرهنگستان را مطالعه فرموده اید ؟ آیا مردم کشورمان و هنرمندان می دانند این آثار چگونه نگهداری و چگونه مرمت شده اند؟ از مردم بابت از بین رفتن اثر هنری گنجینه بخاطر بی احتیاطی در این مجموعه عذرخواهی کرده اید؟ بله، این امانت سنگین ملی در اختیار شما بوده است که بعد از سالها  بی احتیاطی و تلمباری  تنها خدمتی که در شرف انجامش بودیم ارایه و بررسی راهکار های علمی حفظ و نگهداری ازین مجموعه ارزشمند وتاریخ هنرمعاصر کشور عزیزمان بود. خواهر و برادربنده مانند صدها جوان ایرانی تحصیلات عالیه هنر  با رتبه عالی دارند اما هیچگاه از هیچ طریقی بکار گرفته نشده اند اما در دوره شما همکار مشاور املاک مدیر بخش مهمی از فرهنگستان هنر و ناظر قراردادهای هنری بود  البته که این بخش کوچکی از خدمت حضرتعالی به اهالی فرهنگ و هنر است و صد البته ما لیاقت همکاری با فرهنگستان هنر رانداریم ! چه کسی در دادگاه مردم محکوم است؟ براستی که تاریخ و مردمان بهترین قضاوت ها را خواهند کرد نه فقط با چهار پنج مصاحبه بلکه با قلب روشنشان .

نفرمایید که به بنده ارتباطی ندارد چرا که نه تنها من بعنوان یک ایرانی و شاید یک هنرمند کوچک ایرانی بلکه همگان حداقل این حق را دارند که بدانند . بیش از پانزده سال است که در روستاهای دور و نزدیک و دانشگاه های هنر کشورم مشغول آموزش هنر بوده ودر عین حال با هزینه های شخصی در بیش از 70 نمایشگاه سراسر دنیا حضور داشته ام و دربرخی از فستیوال های هنری جهان  تنها ایرانی شرکت کننده بودم که با افتخار پرچم ایران را برافراشته کرده ام . بله استاد عزیز شما پشت میز نشسته بودید که ما کوهنوردی هایمان را کردیم اما آدم نشدیم دست خودمان نبود زبان تملق بلد نبودیم.

                                      

 

علی معلم دامغانی موزه بانک پاسارگاد حجت امانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین