کد خبر: 9772 A

ادب‌ورزی حسین پاکدل در برابر توهین‌های علی معلم / ادعای هیچ‌چیزی ندارم الا ادب

ادب‌ورزی حسین پاکدل در برابر توهین‌های علی معلم /  ادعای هیچ‌چیزی ندارم الا ادب

حسین پاکدل به توهین‌های رئیس فرهنگستان هنر واکنش نشان داد.

ایران آرت: این روزها رئیس فرهنگستان هنر به هر بهانه‌ای اقدام به توهین به هنرمندان می‌کند. علی معلم دامغانی که روز گذشته حسین پاکدل را به باد افترا گرفت با ادب‌ورزی این نویسنده، کارگردان و بازیگر روبرو شد.

حسین پاکدل با انتشار پیام حاوی الفاظ ناپسند رئیس فرهنگستان هنر که توسط روابط عمومی این نهاد منتشر شد، در صفحه شخصی خود نوشت:

یک: بنده به هیچ عنوان دعوی شاعری نداشته و ندارم ابداً. ادعای نویسندگی و کارگردانی هم ندارم. ادعای بازیگری هم ندارم. اصلاً در هیچ مورد ادعای هیچ‌چیزی را ندارم الا ادب و تکریم هنر و هنرمند، همین.

دو: علی معلم دامغانی بزرگ است. اَشعَرِ شعراست. استاد است. ادیب است. پژوهشگر است. زبان‌شناس است. سخنور و فقیه و مرشد است. رئیس فرهنگستان هنر است. ولی حیف که از این همه استفاده نمی‌کند.

لازم به یادآوری است، حسین پاکدل پس از توهین‌های علی معلم دامغانی به آیدین آغداشلو در روزهای گذشته با انتشار شعری در صفحه شخصی خود نوشته بود: 

آب، تشنه است!

دیگر،

بادی نمی‌دود.

رودی نمی‌رود.

درجا، ماه و ماهی و منظره، تبخیر می‌کند.

دیری است آب‌، آلوده می‌کند.

تقدیم به پیشگاه آیدین آغداشلو با احساس شرمندگى از توهین رئیس فرهنگستان هنر به ایشان، به هنر و هنرمندى.

پس از انتشار این متن علی معلم دامغانی در واکنش به متن حسین پاکدل، جوابیه رسمی از سوی روابط عمومی فرهنگستان هنر  منتشر کرد که در این پیام آمده است:

حسین‌ پاکدل سواد خواندن نوشتن دارد، اما نویسنده نیست، سرگردان است و کارش گردان است. یک روز گوینده است، یک روز جوینده است؛ لیکن کارگردان نیست. بازیگر هست، اما نه به معنی رایج، خارج می‌زند اما نه به اندازه خوارج هذیان نسنجیده می‌بافد و شاعری میلافد و شهدالله که شاعر نیست غالباً این قدرم عقل وکفایت باشد اما حسین پاکدل بداند که آب تشنه نیست.

بلکه دشنه تشنه هم سیراب است دیگر هم نداریم باد هم می‌رود رود هم چون روان است رود است ناجا شنیده‌ایم

که حروف نخست کلمه‌ای است در جا چیست؟ به باطن نمی‌روم و تفسیر ناصواب نمی‌کنم ماه و ماهی و منظره را بگذارد تبخیر نمی‌کنند ماهی دود می‌دهند تا بویناک نشود وکرم نگذارد آب هم طاهر مطهر است و ما ادرائک الپاک

آقای آغداشلو می‌گویند از سفر آمده است چشم شما روشن به نیت حالیدن مشرف شوید خدمتشان با من چکار دارید؟

از کار من شما چرا شرمنده‌اید. بار خود را بکشید که خر بنده‌اید یارب خرش را مرگ ده- تا او شود بنده خدا.

علی معلم که این روزها در دعوایی حقوقی با بانک پاسارگاد برای مصادره گنجینه این موزه قرار دارد در روزهای گذشته با انتشار جوابیه‌های رسمی از سوی فرهنگستان هنر و مصاحبه‌ با رسانه‌های مختلف اقدام به توهین‌های بسیاری به چهره‌های هنری کشور کرده است.

 

 

 

 

حسین پاکدل موزه بانک پاسارگاد علی معلم دامعانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین