کد خبر: 11380 A

جرج کلونی و چند ستاره زن هالیوودی از گزارش عجیب نیویورک‌تایمز می‌گویند

زلزله جنسی در سینما؛ افشاگری این زنان درباره رسوایی آقای تهیه‌کننده

زلزله جنسی در سینما؛ افشاگری این زنان درباره رسوایی آقای تهیه‌کننده

بسیاری رفتار آزاردهنده او را یکی از رازهای قدیمی هالیوود دانسته اند که به رغم مطلع بودن خیلی ها از این مساله، هرگز با سند و مدرک درباره آن گزارشی ارائه نشده بود...

ایران‌آرت: از زمان انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز که حاوی جزییات مربوط به رسوایی های جنسی و اخلاقی هاروی واینستاین تهیه کننده سرشناس هالیوود در چند دهه گذشته بوده، بسیاری از افراد سرشناس و چهره های مطرح هالیوود به این افشاگری واکنش نشان داده اند. بسیاری رفتار آزاردهنده او را یکی از رازهای قدیمی هالیوود دانسته اند که به رغم مطلع بودن خیلی ها از این مساله، هرگز با سند و مدرک درباره آن گزارشی ارائه نشده بود.
 

حالا، بازیگری که زمانی در یکی از سخنرانی هایش هنگام دریافت جایزه، واینستاین را «خدا» خطاب کرده و در فیلم هایی همچون «آگوست: اوسیج کانتی» و «بانوی آهنین» با او همکاری کرده بود در مصاحبه اخیرش با نشریه هافینگتن پست گفته هیچ گاه از رفتارهای نامناسب و اعمال مجرمانه این تهیه کننده سینما اطلاع نداشته است. مریل استریپ تاکید کرده این موضوع باید کاملا روشن شود که همه کسانی که با واینستاین سابقه همکاری دارند در جریان اعمال غیراخلاقی او نبوده اند.

استریپ علاوه بر تحسین و تمجید از زنانی که پا پیش گذاشته و در رابطه با رسوایی های اخلاقی هاروی واینستاین دست به افشاگری زده اند، آنها را «قهرمان» خوانده است. بازیگر ۶۸ ساله امریکایی در ادامه رفتارهای واینستاین را «شرم آور»، «توجیه ناپذیر» و حاصل «سوءاستفاده از قدرت» توصیف کرده است.

ساعاتی بعد از انتشار صحبت های استریپ، جودی دنچ بازیگر ۸۲ ساله انگلیسی که در فیلم هایی همچون «خانم براون»، «شکسپیر عاشق»، «شکلات» و «فیلومنا» با واینستاین همکاری کرده است درباره اتفاق اخیر اعلام موضع کرد: «شکی نیست که هاروی واینستاین در بیست سال گذشته به من در مسیر دستیابی به موفقیت های حرفه ایم کمک شایانی کرده اما من از اتهاماتی که متوجه اوست کاملا بی اطلاع بوده ام که البته وحشتناک است.»

دنچ که شش سال پیش در مصاحبه ای اعتراف کرده بود برای نشان دادن ارادت قلبی اش به واینستاین نام او را روی بدنش خالکوبی کرده، در ادامه صحبت هایش اضافه کرد: «و با تمام کسانی که قربانی رفتارهای او شده اند همدردی می کنم و همچنین از صمیم قلبم از کسانی که پا پیش گذاشته و این مسئله را افشا کرده اند حمایت می کنم.»

واکنش تند ستاره‌های هالیوود به رسوایی اخلاقی واینستاین

بری لارسن بازیگر برنده اسکار درام «اتاق» هم به رسوایی اخیر واکنش نشان داده است: «مثل همیشه، در کنار بازماندگان شجاع آزار و اذیت های جنسی می ایستم. اشتباه شما نبوده. باورتان دارم.»

ست روگن بازیگر، کارگردان و کمدین محبوب امریکایی در صفحه توییترش اعلام موضع کرده است: «من تمام زنانی را که درباره آزار و اذیت های جنسی هاروی واینستاین پا پیش گذاشته اند باور دارم. چنین اقدامی نیازمند شجاعت است.»

جیمز گان کارگردان فیلم های ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان» هم گفته: «حتی اگر یک دهم این داستان ها درباره هاروی واینستاین حقیقت داشته باشد و من باور دارم که حقیقت دارد، پس درود به شرف شان. جلوی این افتضاح باید گرفته شود. و لعنت به تمام کسانی که از این موضوع خبر داشتند و اجازه دادند او تا اینجا قسر در برود.»

پاتریشیا آرکت بازیگر نامزد اسکار درام تحسین شده «پسرانگی» در ادامه واکنش همکارانش نوشت امیدوار است هاروی واینستاین راهی برای درمان خودش بیابد و آن را با دنیا به اشتراک بگذارد چرا که این بیماری همه گیر است.

مارک رافالو در این باره عقیده دارد: «به صراحت می گویم کاری که هاروی واینستاین کرده سوءاستفاده تهوع آور از قدرت است و وحشتناک است. امیدوارم از الان به بعد شاهد به پایان رسیدن چنین سوءاستفاده هایی باشیم.»

جالب تر از همه واکنش دونالد ترامپ به رسوایی های اخیر این چهره بانفوذ هالیوود بوده است. رییس جمهور امریکا در واکنش به رسوایی اخیر به خبرنگاران گفت: «من سال هاست هاروی واینستاین را می شناسم. اصلا تعجب نکردم!»

جرج کلونی که سابقه آشنایی اش با واینستاین به بیش از ۲۰ سال می رسد در این باره گفته با وجود شایعاتی که در تمام این سال ها دهان به دهان می چرخید، او هرگز به چشم خودش چنین رفتارهای نامناسبی از این تهیه کننده سینما ندیده بود. کلونی یکی از اولین ستاره های مرد هالیوود است که پا پیش گذاشته و ضمن محکوم کردن اعمال واینستاین، رفتار او را «غیر قابل دفاع» خوانده است.

کیت وینسلت که با ایفای نقش در فیلم «کتاب خوان» محصول واینستاین کمپانی موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن ۲۰۰۹ شد، به صف دیگر ستاره های زن هالیوود پیوسته و رفتار واینستاین را شدیدا محکوم کرده است. وینسلت در بیانیه ای که در اختیار نشریه ورایتی قرار داده مطرح شدن چنین اتهاماتی علیه یکی از تاثیرگذارترین و محترم ترین تهیه کنندگان هالیوود را «عمیقا حیرت آور» خوانده و اقدام زنانی که در سه دهه گذشته به نوعی قربانی رفتارهای غیراخلاقی واینستاین شده اند را «فوق العاده شجاعانه» توصیف کرده است.

جنیفر لارنس در سال ۲۰۱۳ با فیلم «دفترچه امیدبخش» محصول واینستاین کمپانی موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر سال شد. او در واکنش به اتهامات مطرح شده علیه این تهیه کننده سینما گفت هرگز شخصا شاهد چنین رفتارهای نادرستی از سوی واینستاین نبوده است. لارنس هم در بیانیه ای که در اختیار نشریه ورایتی قرار داده است نوشته: «از شنیدن اخبار مربوط به رفتار هاروی واینستاین عمیقا آزرده شدم. پنج سال پیش با هاروی کار کردم و شخصا هیچ گونه آزار و اذیتی از سوی او ندیدم و کاملا از شایعاتی که در این باره وجود داشت بی اطلاع بودم.»

لارنس در ادامه اظهاراتش این گونه سوءاستفاده  را توجیه ناپذیر و مطلقا آزاردهنده توصیف کرده است. ستاره ۲۷ ساله هالیوود همچنین با اعلام همدری و حمایت از زنانی که در این باره دست به افشاگری زده اند، چنین اقدامی را «شجاعانه» دانسته است.

یک شنبه گذشته، هیت مدیره «واینستاین کمپانی» رای به اخراج هاروی واینستاین به عنوان یکی از بنیانگذاران اصلی این استودیوی مستقل داد.

 

مریل استریپ جنیفر لارنس کیت وینسلت جودی دنچ هاروی واینستاین بری لارسن ست روگن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین