کد خبر: 12200 A

واینستین برای همیشه از تهیه‌کنندگی محروم شد

واینستین برای همیشه از تهیه‌کنندگی  محروم شد

PGA روند اخراج تهیه‌کننده بدنام هالیوود را از 16 اکتبر آغاز کرد.

ایران آرت: هاروی واینستین از عضویت در انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA) استعفاء داد و این انجمن روز دوشنبه اعلام کرد که او اکنون برای همیشه از عضویت در انجمن محروم است.

 

انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا دوشنبه 16 اکتبر رأی داد که روند اخراج تهیه‌کننده بدنام از مقام‌های خود در این انجمن را آغاز کند، اما برابر با آیین‌نامه‌های انجمن تا پیش از طی شدن روند انقضای عضویت واینستین، اخراج بلافاصله او امکان‌پذیر نبود. برابر با اساسنامه PGA، تا قبل از انجام اقدامات تنبیهی علیه یک عضو، او تا 15 روز فرصت پاسخ‌گویی دارد، اما واینستین بجای روبرو شدن با اتهامات انجمن تصمیم به کناره‌گیری گرفت.

 

به گزارش هالیوود ریپورتر، PGA بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: به دنبال انتشار گزارش‌های مختلف درباره رفتار آقای واینستین و در حالی که گزارش‌های جدید همچنان در حال انتشار است، هیئت رئیسه ملی PGA به‌اتفاق آرا به محرومیت دائمی آقای واینستین رأی داد و او را برای همیشه از عضویت در PGA منع کرد. این قدم بی‌سابقه بازتاب جدیت انجمن در برابر گزارش‌های متعدد درباره دهه‌ها رفتار شرم‌آور آقای واینستین است. مزاحمت جنسی دیگر بیش از این در صنعت ما یا درون اعضای انجمن تهیه‌کنندگان قابل تحمل نیست. همان‌طور که قبلاً اعلام شد هیئت رئیسه ملی و متصدیان انجمن، یک گروه ضربت ضد مزاحمت جنسی تشکیل داده که وظیفه آن مشخصاً تحقیق و ارائه راه‌حل‌های بنیادی و تأثیرگذار برای مقابله با مزاحمت جنسی در صنعت سرگرمی است.

 

واینستین و برادرش باب همین چهار سال در مراسم جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا در 2013 تقدیر شدند. آن‌ها "جایزه نقطه عطف" را دریافت کردند که بالاترین نشان افتخار PGA است. این جایزه برای تقدیر از فرد یا گروهی که نقش تاریخی در صنعت سرگرمی داشته‌اند، در نظر گرفته شده است.

 

واینستین که با اتهامات مختلف شامل ایجاد مزاحمت جنسی، سوءاستفاده و حتی تجاوز روبروست، از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نیز اخراج شد. آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا (بفتا) نیز عضویت واینستین در این آکادمی را به حالت تعویق درآورد.

 

اولین بار نیویورک تایمز روز پنجم اکتبر با انتشار گزارشی به جزئیات چند دهه اتهامات به واینستین در مورد آزار جنسی زنان پرداخت. واینستین بعد از انتشار گزارش تکان‌دهنده این روزنامه از شرکت واینستین که خود از مؤسسانش است، اخراج شد. اکنون بیش از 50 زن او را به رفتار ناشایست جنسی شامل مزاحمت و آزار متهم کرده‌اند که تعدادی از آن‌ها به دهه 1970 بازمی گردد.

 

از واینستین به عنوان استاد کمپین‌های فصل جوایز سینمایی یاد می‌شد که در دوران کاری خود با دو شرکت میرامکس و واینستین بیش از 300 نامزدی اسکار و پنج اسکار بهترین فیلم را تجربه کرد. خود واینستین در 1999 به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان فیلم "شکسپیر عاشق" برنده اسکار بهترین فیلم شد.

 

PGA هر سال با رأی حدود هفت هزار عضو خود برنده جایزه داریل اف. زانوک بهترین تهیه‌کننده سال را معرفی می‌کند. از 28 برنده قبلی انجمن، 19 برنده جایزه اسکار بهترین فیلم را هم بردند. شاخه تهیه‌کنندگان آکادمی اسکار که تقریباً تمام آن‌ها عضو انجمن تهیه‌کنندگان هستند، حدود هشت درصد از کل اعضای رأی‌دهنده آکادمی را شامل می‌شود.

 

منبع: هنرآنلاین

 

هالیوود هاروی واینستین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین