کد خبر: 13347 A

رسوایی جنسی هاروی واینستین را مجبور به استعفا کرد

رسوایی جنسی هاروی واینستین را مجبور به استعفا کرد

هاروی واینستین تهیه‌کننده‌ای که از سوی بیش از ۷۰ زن به آزار جنسی و تجاوز متهم شده، به اجبار از انجمن کارگردانان آمریکایی استعفا داد.

 

ایران آرت: پس از رسوایی اخلاقی بزرگ هاروی واینستین و اخراج شدن او از آکادمی اسکار، بفتا و انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا، او خود از انجمن کارگردانان استعفا داد.

سخنگوی انجمن کارگردانان آمریکایی با اعلام این خبر، ‌گفت که «واینستاین» دیگر عضو این نهاد نیست و از بیان هر اظهارنظر دیگر خودداری کرد.

رئیس این انجمن اما در این‌باره گفت: به عنوان مردی که در صنعت سینما فعالیت دارد، من مسئولم که نه تنها کارهای او را محکوم کنم بلکه به درون خودم هم نگاهی بیاندازم. از همه‌مان می‌خواهم این کار را انجام دهیم. اگر متوجه شدیم چنین رفتارهایی در فرهنگ‌مان قابل قبول شده و احتمالا حتی به صورت ناخودآگاه در چنین برخوردهایی همدستی داشته‌ایم، همه چیز معنایش را از دست می‌دهد. تغییر فرهنگ، سفری سخت و طولانی است اما اولین قدم، آگاهی است. به این خاطر، امیدوارم این داستان از ماجراهای بی‌شماری که طی سال‌ها اتفاق افتاد و نادیده گرفته شد، متفاوت باشد. ما با تلاش زیادی که نیاز است انجام دهیم، می‌توانیم آینده‌ای بهتر و امن‌تر داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، هاروی واینستین تهیه‌کننده بزرگ هالیوودی که پیش از این مدیریت دو کمپانی فیلمسازی «میرامکس» و «واینستاین» را بر عهده داشت، در پی رسوایی اخلاقی و اتهامات آزار و اذیت و تجاوز جنسی به شدت مورد انتقاد هالیوودها قرار گرفته و تا پایان عمر حق ورود به انجمن تهیه‌کنندگان هالیوودی را نخواد داشت.

 

رسوایی تهیه کننده هالیوود هاروی واینستین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین