کد خبر: 13454 A

ببینید: آمار عجیب از ضریب هوشی ستاره‌های سینما و موسیقی/ از نیکول کیدمن و جودی فاستر تا مدونا و شکیرا

ببینید: آمار عجیب از ضریب هوشی ستاره‌های سینما و موسیقی/ از نیکول کیدمن و جودی فاستر تا مدونا و شکیرا

مجله «majorten» در گزارشی به ضریب هوشی ستاره‌های سینما و موسیقی کرده است که این آمار شگفت‌انگیز هستند.

ایران آرت: معمولا افراد مشهور و مخصوصاً بازیگران مطرح بر اساس قیافه ظاهری یا عملکردشان در شغل کنونی‌شان مورد قضاوت قرار می‌گیرند و کمتر کسی پیدا می‌شود که با بهره هوشی و استعداد ذاتی آن‌ها در زمینه درک مسائل پیچیده کاری داشته باشد. شاید شما نیز تاکنون به این موضوع فکر نکرده باشید اما برخی از این چهره‌های مشهور بهره هوشی‌های بسیار بالایی دارند که می‌توانستند از آن در زمینه‌های دیگری غیر از شغل کنونی خود استفاده کنند. در ادامه مطلب شما را با برخی از باهوش‌ترین شخصیت‌های مشهور آشنا خواهیم کرد.

آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger): بهره هوشی ۱۳۵

1

شاید باور آن برای شما سخت باشد اما ضریب هوشی آرنولد شوارتزنگر ۱۳۵ بوده و در دو رشته تناسب اندام و مدیریت تجاری مدرک کارشناسی دارد. او به عنوان یک مهاجر فقیر از اتریش به ایالات متحده آمریکا آمد و بعد از موفقیت فراوان در زمینه بدنسازی حرفه‌ای و بازیگری توانست به مقام فرمانداری کالیفرنیا نیز دست یابد.

 جینا دیویس (Geena Davis): بهره هوشی ۱۴۰

2

جینا دیویس یک پیشینه ی کاملاً آکادمیک داشته و مدتی را به تحصیل در کشور سوئد گذرانده است. همچنین او در رشته  نمایشنامه نویسی در دانشگاه بوستون تحصیل کرده و با سازهایی مانند پیانو، ارگ، طبل و فلوت آشنایی کامل دارد.

جیمز فرانکو (James Franco): بهره هوشی ۱۳۰

4

جیمز فرانکو همچنان به تحصیلات خود ادامه می‌دهد اگر چه وی نیازی به مدرک دانشگاهی ندارد. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه یو سی ال اَی (UCLA) و کارشناسی ارشد خود را نیز از دانشگاه کلمبیا دریافت کرده است. جیمز در حال حاضر در رشته زبان انگلیسی و در مقطع دکتری در دانشگاه ییل تحصیل می کند.

مَییم بیلیاک (Mayim Bialik): بهره هوشی ۱۶۳

5

این بازیگر علاوه بر این که در سریال تلویزیونی « تئوری بیگ بنگ» (The Big Bang Theory) نقش یک نابغه را بازی می کند در زندگی واقعی اش نیز یک نابغه به شمار می آید. مَییم بیالیک از دانشگاه یو سی ال آی (UCLA) در سه رشته ی زبان عبری، مطالعات یهودیان و عصب شناسی فارع التحصیل شده است. وی در سال ۲۰۰۸ در رشته ی عصب شناسی مدرک دکترای عصب شناسی را دریافت کرد.

مدونا (Madonna): بهره هوشی ۱۴۰

6

به گفته مدونا ضریب هوشی او ۱۴۰ و در دوران دبیرستان یک دانش آموز طراز اول بوده است. او دانشکده موسیقی،تئاتر و رقص دانشگاه میشیگان تحصیل کرده اما در سال ۱۹۷۸ از دانشگاه اخراج شد و به نیویورک سیتی نقل مکان کرد.

شکیرا (Shakira): بهره هوشی ۱۴۰

7

شکیرا دارای مدرک افتخاری از دانشگاه آکسفورد است و برخی اوقات به عنوان سخنران مهمان در این دانشگاه سخنرانی می کند.

کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino): بهره هوشی ۱۶۰

10

اگر چه تارانتینو در دوران دبیرستان از مدرسه اخراج شد اما بدون شک وی یکی از باهوش‌ترین و با استعدادترین چهره‌های مشهور هالیوود به شمار می آید. او فیلم های معروف و پرفروش بسیاری را کارگردانی و تولید کرده است.

 شارون استون (Sharon Stone): بهره هوشی ۱۴۸

11

شارون در سن ۱۵ سالگی از دانشگاه ادینبورو در پنسیلوانیا بورسیه ی تحصیلی دریافت کرد و در این دانشگاه در رشته ی نویسندگی و هنرهای زیبا تحصیل کرده است.

 اشتون کاچر (Ashton Kutcher): بهره هوشی ۱۶۰

12

اشتون کاچر قبلا از دانشگاه ام آی تی بورسیه ی تحصیلی دریافت کرده بود اما به دلایلی نتوانست در این دانشگاه تحصیل کند. بعد از آن وی در رشته ی مهندسی زیست شیمی در دانشگاه آیووا (Iowa) به تحصیل پرداخت ولی بعد از مدتی به خاطر بازیگری دانشگاه را رها کرد.

نیکول کیدمن (Nicole Kidman ): بهره هوشی ۱۳۲

13

نیکول کیدمن در هاوایی به دنیا آمد و پدرش استاد دانشگاه بوده است. وی مدتی را به عنوان محقق مشغول به کار بود و بعد از آن در کالج هنر دانشگاه ویکتوریا در استرالیا مشغول به تحصیل شد.

 اِما واتسون (Emma Watson): بهره هوشی ۱۳۸

14

پدر و مادر اِما حقوقدان هستند و خود او نیز در دانشگاه براون در رشته ی زبان انگلیسی تحصیل کرده است.

نولان گولد (Nolan Gould): بهره هوشی ۱۵۰

15

این بازیگر در سریال «خانواده ی امروزی» (Modern Family) نقش یک پسر نسبتاً خنگ را بازی می کند اما در واقعیت فرد باهوشی است و در انجمن منسا (Mensa) عضویت دارد که گروهی متشکل از افراد نخبه است.

سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone): بهره هوشی ۱۶۰

16

راکی معروف از آن چه که به نظر می رسد باهوش تر بوده و ضریب هوشی او ۱۶۰ اعلام شده است.

ناتالی پورتمن (Natalie Portman): بهره هوشی ۱۴۰

17

او زیبایی و هوش بالا را همزمان دارد. ناتالی پورتمن در سال ۲۰۰۳ مدرک کارشناسی خود در رشته روانشناسی را از دانشگاه هاروارد دریافت کرده است.

استیو مارتین (Steve Martin): بهره هوشی ۱۴۲

18

استیو مارتین تنها یک مرد بامزه نیست بلکه هوش بالایی نیز دارد. او در رشته ی فلسفه تحصیل کرده و در دانشگاه یو سی ال اَی نیز رشته ی تئاتر خوانده است.

مت دیمون (Matt Damon): بهره هوشی ۱۶۰

19

مت دیمون در دانشگاه هاروارد برای مدتی مشغول به تحصیل بود اما بعداً آنجا ترک کرد. او بخشی از فیلمنامه فیلم «ویل هانتینگ خوب» (Good Will Hunting) را به عنوان قسمتی از تکالیف خود در کلاس زبان انگلیسی نوشته است.

 برد پیت (Brad Pitt): بهره هوشی ۱۲۶

20

برد پیت یک پیشینه ی کاملاً آکادمیک دارد و در سال ۱۹۸۲ در رشته ی روزنامه نگاری با گرایش تبلیغات در دانشگاه میسوری مشغول به تحصیل شد اما تنها دو هفته قبل از این که مدرک خود را دریافت کند انصراف داده و به لس آنجلس نقل مکان کرد و به شرکت در کلاس های بازیگری پرداخت و چند شغل نیز عوض کرد.

دَیو داچوونی (Dave Duchovny): بهره هوشی ۱۴۷

22

داچوونی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه پرینستون دریافت کرده است. بعد از آن در رشته ی ادبیات انگلیسی در دانشگاه ییل مشغول به تحصیل شد اما دوره ی دکترای خود را نیمه کاره رها کرد.

جین سیمونز (Gene Simmons): بهره هوشی ۱۱۷

23

جین سیمونز خواننده ی معروف سبک راک را به خاطر نقاشی خندان روی چهره اش می شناسند و بعید است کسی او را در دانشکده ی سولیوان کانتی که مدرکش در آموزش را در آن جا دریافت کرده بشناسد.

تامی لی جونز (Tommy Lee Jones): بهره هوشی ۱۳۵

24

تامی لی جونز برنده جایزه اسکار با نمره عالی در رشته ی زبان انگلیسی از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شده است.

دکستر هالند (Dexter Holland): بهره هوشی ۱۶۰

26

این خواننده ی اصلی گروه موسیقی آف اسپرینگ (The Offspring) در کمال تعجب مدرک کارشناسی ارشد در رشته ی زیست شناسی مولکولی از دانشگاه کارولینای جنوبی دارد.

رووان اتکینسون (Rowan Atkinson): بهره هوشی ۱۷۸

29

اتکینسون که همه او را به عنوان مستر بین احمق می شناسند در رشته مهندسی برق در دانشگاه نیوکاسل تحصیل کرده است.

کوین اسپیسی (Kevin Spacey): بهره هوشی ۱۳۷

30

اسپیسی در رشته  تئاتر تحصیل کرده است اما دو سال بعد از ورود به دانشگاه تحصیل را به خاطر بازی کردن در تئاتر برادووی و بعداً هالیوود رها کرد. وی تاکنون موفق شده جایزه اسکار و تونی را بدست آورد.

 ادوارد نورتون (Edward Norton): بهره هوشی ۱۳۴

32

ادوارد نورتون در رشته ی تاریخ در دانشگاه ییل تحصیل کرده است.

کالین فیرث (Colin Firth): بهره هوشی ۱۴۱

34

فیرث در دانشکده ی باروین پِوِریل (Barvin Peveril) در انگلستان تحصیل کرده و یک مقاله ی علمی در مورد مغز انسان نیز نوشته است.

جودی فاستر (Jodie Foster): بهره هوشی ۱۳۲

35

جودی رزومه فوق العاده ای دارد. وی دوران کارشناسی خود را در دانشگاه ییل به رتبه ی عالی به پایان رسانده است و به زبان فرانسه نیز تسلط دارد.

 

حسین علی پناهی / روزیاتو

 

 

کوین اسپیسی ناتالی پورتمن نیکول کیدمن سیلوستر استالونه برد پیت مدونا جودی فاستر آرنولد شوارتزنگر شکیرا کوئینتین تارانتینو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین