کد خبر: 13945 A

آتش‌بار رسانه‌های اصولگرا نتیجه نداد و وزیر کوتاه نیامد

آتش‌بار رسانه‌های اصولگرا نتیجه نداد و وزیر کوتاه نیامد

موضع‌گیری وزیر و سماجت شورای صنفی نمایش، آب پاکی است که روی دست مخالفان اکران فیلم «عصبانی نیستم» ریخته شد.

ایران آرت : شرق نوشت: بعد از چند هفته بلاتکلیفی بالاخره روز گذشته سخنگوی شورای صنفی نمایش با اعلام اکران دو فیلم تازه از چهارشنبه این هفته، تأکید کرد قرارداد اکران «عصبانی نیستم»، هفته گذشته ثبت شده و در موعد مقرر به نمایش درمی‌آید.

غلامرضا فرجی درباره اخبار منتشره پیرامون امکان تأخیر در اکران یا عدم نمایش عمومی «عصبانی نیستم» به خبرآنلاین گفت: «قاعدتا وقتی قرارداد فیلمی در شورای صنفی ثبت شود، همان روز خبرش اعلام می‌شود که راجع ‌به «عصبانی نیستم» هم همین اتفاق هفته گذشته رخ داد. برای همین در جلسه روز دوشنبه بحثی درباره اکران یا عدم اکران این فیلم نشد. در واقع تصمیم جدیدی درباره این فیلم گرفته نشده است که درباره آن صحبت شود».

شورای صنفی در حالی اکران «عصبانی نیستم!» را از ۲۹ آذر قطعی دانسته که اهالی سینما این تصمیم شورا را به «ایستادگی در مقابل فشارها» تعبیر کرده‌اند.

نصرالله پژمانفر، عضو جبهه پایداری و نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از قول وزیر ارشاد اعلام کرده بود فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» اکران نخواهد شد.

با این وجود، روز گذشته سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون هنری وزارتخانه درخصوص حاشیه‌های ایجادشده برای اکران فیلم «عصبانی نیستم» سخن گفت: «شخص وزیر به مصادیق وارد نمی‌شود و این شورا‌ها هستند که باید به صورت تخصصی مصادیق را بررسی کنند». او هرگونه ورود و اظهارنظر شخصی وزیر برای توقیف‌ها را خلاف واقع اعلام کرد.  

در روزهای گذشته آتش‌بار برخی رسانه‌های اصولگرا، «عصبانی نیستم» را نشانه گرفته و اکران آن را به صلاح ندانسته‌اند.

به نوشته این رسانه‌ها «فیلمی که با هدف‌گذاری عصبیت و فرار از کشور ساخته شده و رویکرد عصیان علیه کشور و مردم در تاروپود آن تنیده شده، چگونه قابل اصلاح است و چگونه می‌توان با حذف دیالوگ هدف‌گذاری فیلم را تغییر داد؟!».

با تمام اینها چنانچه موضع‌گیری وزیر و سماجت شورای صنفی نمایش اسباب نمایش این فیلم را در موعد مقرر فراهم کند، می‌توان گفت وزارت ارشاد دولت دوازدهم از یکی از آزمون‌های مهمش سربلند بیرون آمده است.

 

فیلم عصبانی نیستم سید عباس صالحی غلامرضا فرجی نصرالله پژمان فر شورای صنفی اکران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین