کد خبر: 15064 A

لوکیشن‌‌های ترسناکی که مکان توریستی شده‌اند+عکس

لوکیشن‌‌های ترسناکی که مکان توریستی شده‌اند+عکس

لوکیشن برخی فیلم‌های ترسناک برتر سینما امروز تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده‌اند.

ایران آرت: لوکیشن های فیلم‌برداری بسیاری از این فیلم‌ها از جمله درخشش واقعی بوده و امروز به‌عنوان جاذبه گردشگری شناخته می‌شود. کجارو در این گزارش به سراغ لوکیشن‌های فیلم‌برداری رفته‌ است.

هتل استنلی، کلرادو، آمریکا

 

فیلم درخشش یکی از فیلم‌های ترسناک ماندگار در کارنامه استنلی کوبریک است. داستان و خط اصلی فیلم در داخل یک هتل سپری می‌شود. داستان فیلم از این قرار است که مرد نویسنده‌ای به همراه همسر و فرزندش در هتلی به‌عنوان سرایدار اقامت می‌گزیند تا در فصل زمستان و در آرامش فضای هتل داستانش را به پایان ببرد. در طول زمستان به دلیل بارش برف سنگین تمام راه‌های مواصلاتی به هتل بسته می‌شود و شخصیت اصلی فیلم یعنی «جک تورنس» با خانواده در این هتل اسیر می‌شوند. فضای وهم‌آلود و تنهایی در هتل باعث می‌شود تا تورنس به روان گسیختگی دچار شود و قصد جان فرزند و همسرش را کند.

 

این داستان از رمانی به نویسندگی استیون کینگ اقتباس شده است. فضای هتل در فیلم به‌خوبی وهم‌آلود بودن را به تماشاگر منتقل می‌کند. استیون کینگ این رمان را در دهه ۱۹۷۰ نوشت. زمانی که با همسرش به هتلی در کوهستان راکی رفته بود و در اتاق ۱۴۲ هتلی اقامت داشت، ایده اصلی داستان درخشش به ذهنش رسید.

 

نماهای خارجی فیلم در هتل تیمبرلاین در شمال اورگان فیلم‌برداری شده است. برای انتخاب لوکیشن داخلی کوبریک حساسیت‌های زیادی به خرج داد و چندین هتل را بازدید کرد تا دقیقا به چیزی که در داستان اشاره شده بود برسید، ولی درنهایت به این موضوع رضایت داد تا هتل استنلی را به‌عنوان لوکیشن انتخاب کند.

بنگر، مین، آمریکا

 

شهر بنگر در ایالت مین، شهری کوچک ولی خاطره‌انگیز برای طرفداران استیون کینگ است. کینگ در این شهر زندگی می‌کرده است و بسیاری از رمان‌های او در نقاط مختلف این شهر رخ داده و روایت شده‌اند. لوکیشن‌های زیادی در این شهر وجود دارد که یا داستان‌ها در آن روایت شده‌اند یا فیلم‌هایی بر اساس رمان در آن ساخته شده است. فیلم Pet Sematary به کارگردانی مری لمبرت و با فیلم‌نامه‌ای از استفن کینگ در شهر بنگر فیلم‌برداری شده است. داستان این فیلم، ماجرای پزشکی است با نام «لوییس کرید» که به‌واسطه شغلی که در بخش خدمات بهداشتی دانشگاه مین دارد، به همراه فرزند و همسر به خانه‌ای جدید می‌روند. در نزدیکی خانه جدید آن‌ها قبرستانی وجود دارد که همین قبرستان مایه دردسر آن‌ها می‌شود. لوکیشن اصلی فیلم کوهستان هوپ سمتری در بنگر است.

 

یکی از لوکیشن‌های فیلم محبوب «آن» یا it هم در این شهر قرار دارد. در یکی از سکانس‌های اولیه فیلم، زمانی که دلقک معروف فیلم در حال فریب دادن جرجی است، خیابانی را مشاهده می‌کنیم که این خیابان در بنگر است.

 

فرودگاه بنگر و بسیاری از بخش‌های این شهر در رمان‌های کینگ وجود دارد و بدون شک طرفدار رمان‌های او با پا گذاشتن در این شهر تمام داستان‌ها را یادآوری می‌کند.

 

لوکیشن‌‌های ترسناک فیلم درخشش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین