کد خبر: 15984 A

گمانه‌زنی‌هایی ایران‌آرت از چند و چون قصه فصل سوم «شهرزاد» بر اساس شواهد اولین موزیک‌ویدیو

ترانه محسن چاوشی، دست شهرزاد را رو کرد!/ لورفتن قصه مثلث عشقی فصل جدید سریال محبوب با این کلیپ

ترانه محسن چاوشی، دست شهرزاد را رو کرد!/ لورفتن قصه مثلث عشقی فصل جدید سریال محبوب با این کلیپ

این کلیپ به ما می گوید که همچنان قرار نیست آب خوش از گلوی شهرزاد و این بیچاره فرهاد پایین برود!

ایران‌آرت: دیروز، جمعه ششم دی ماه، همان طور که محسن چاوشی وعده داده بود، نخستین موزیک ویدیویش برای فصل سوم سریال «شهرزاد» منتشر شد. [این ویدیو را می توانید در ایران آرت از اینجا بشنوید، ببینید و دانلود کنید.]

به گزارش ایران آرت، این موزیک ویدیو، به مانند کلیپ های دو فصل پیش، با تدوین و کارگردانی مسعود رفیع زاده همراه بوده است. در ویدیوهای پیشین نیز می دیدیم که چیدمان تصاویر و قصه ای که روایت می شود، آشکارا و با تعمد برخی از لایه های قصه اصلی را لو می دهد و این بار نیز در اولین موزیک ویدیوی فصل سوم این اتفاق افتاده است. اما چه نکاتی از قصه فصل سوم را در این موزیک ویدیو لورفته می بینیم؟

این کلیپ به ما می گوید که همچنان قرار نیست آب خوش از گلوی شهرزاد و این بیچاره فرهاد پایین برود! برخی سطرهای ترانه چاوشی از فراغ و رفتن، با تصاویری از چمدان جمع کردن شهرزاد (با بازی ترانه علی دوستی) سینک و هماهنگ شده است که کدهای مشخصی می دهد. تصاویری از فرهاد (با بازی مصطفی زمانی) هنگام دستگیری و نیز در حبس نیز به ما می گوید که فرهاد احتمالا از پس فعالیت های بی محابای سیاسی پس از کودتای مرداد سی و دو، کارش به زندان پهلوی خواهد کشید. این دو ماجرا، یعنی رفتن شهرزاد از خانه فرهاد و نیز زندانی شدن فرهاد، نکاتی است که این ویدیو از لودادنشان ابایی نداشته است. اما نکته بعدی که این ویدیو کدها و نشانه هایی در رابطه با آن به ما می دهد اما قصه را تا سر حد لورفتن، به تصویر نمی کشد، سرانجام رابطه قباد (با بازی شهاب حسینی) و شهرزاد است؛ در انتهای فصل دوم به خاطر داریم که تلاش های قباد برای منصرف کردن شهرزاد از زندگی با فرهاد، سرعت و شدت بیشتری گرفته بود و حتی در صحنه واپسین شهرزاد را در حالی که حاک بر سر می ریخت دیدیم که می خواست ما را گمراه کند که آیا زن، شوهر از دست داده که چنین خاک بر سر می ریزد؟ حالا با همین موزیک ویدیو می توانیم دریابیم که آن نشانه، صرفا برای گمراه کردن مخاطب بوده است. اما همه این نشانه ها و صحنه هایی که شهرزاد را گاه در کنار قباد نشان می دهد، می خواهند به ما بگویند شهرزاد دوباره همسر قباد شده است؟ این تحلیل، چندان به رئالیته قصه نزدیک نیست، اما شهرزادی که یک بار و در گرماگرم ماجراهای عاشقانه اش با فرهاد، به خاطر مصلحت اندیشی همسر قباد شد، این بار هم می تواند بر اساس همان مصلحت و البته با انگیزه ای بیشتر یعنی به خاطر به دست آوردن فرزندش، به خانه او بازگردد.

خلاصه اینکه این ویدو نکاتی را آشکارا لو داده و به نکاتی هم از سر اشاره گذشته است. این، تکنیکی است که پیش از این نیز در موزیک ویدیوهای چاوشی برای این سریال، استفاده می شد. اما آیا فصل سوم، مانند فصل دوم از جنبه های دراماتیک و قصه ای جاندار محروم خواهد بود؟ اگر فصل سوم نیز دچار ضعف های فصل دوم باشد، باید گفت تکنیک لودادن بخشی از قصه، نه تنها به عنوان عاملی انگیزشی به جذب بیشتر مخاطب نخواهد انجامید، بلکه عده ای را به خاطر اینکه این مثلث عشقی به سویه های منحط خود رسیده و دچار تکرارهایی در منطق روایی شده، از ادامه دادن تماشای سریال در فصل سوم منصرف خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید.

 

iranart

 

مصطفی زمانی ترانه علیدوستی شهاب حسینی محسن چاوشی سریال شهرزاد شهرزاد شهرزاد 2 شهرزاد 3 مسعود رفیع زاده
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین