کد خبر: 16235 A

زنده یا مرده؟! / پوشش بازیگران و کنایه ها؛ تته پته تلویزیون

زنده یا مرده؟! / پوشش بازیگران و کنایه ها؛ تته پته تلویزیون

باز هم جشنواره فیلم فجر رسید و تلویزیون به تته پته افتاد

ایران آرت: در حالی که خبر رسیده تلویزیون قرار است امسال دو مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم فجر را پخش کند، بار دیگر این سوال مطرح است که کدام بخش‌ها از نظر مدیران صداوسیما قابل پخش است و کدام بخش‌ها گرفتار تیغ سانسور می‌شود. بخصوص این سوال درباره اختتامیه و رشته‌هایی که برندگان‌شان زنان هستند، به شکل جدی مطرح است.

به گزارش انتخاب، قرار است این دو مراسم از شبکه نمایش روی آنتن تلویزیون بروند، اما مدیران تلویزیون هنوز درباره میزان تاخیر پخش چیزی نگفته‌اند. افتتاحیه فردا 11 بهمن از ساعت شش و نیم بعد از ظهر در برج میلاد آغاز می‌شود و قرار است در آن از منوچهر اسماعیلی، اکبر عبدی و محمدعلی نجفی تجلیل شود و جوایز بخش تبلیغات نیز به برگزیدگان اهدا شود.

مراسم اختتامیه هم روز ۲۲ بهمن در برج میلاد و با اجرای رضا رشیدپور برگزار خواهد شد و برندگان رشته‌های مختلف جایزه می‌گیرند. تلویزیون می‌گوید پوشش برخی مهمانان و برگزیدگان با معیارهایش هماهنگ نیست، اما به نظر می‌رسد دلیل اصلی پخش با تاخیر نگرانی از اظهارنظرهای مجری یا برخی برندگان است. وگرنه مساله پوشش و حجاب با کارگردانی قابل حل است!

شاید عده‌ای شیوه پخش مراسم اختتامیه جشنواره سی و یکم را به یاد دارند که وقتی پگاه آهنگرانی برای دریافت جایزه‌اش روی صحنه رفت، فقط یک دوربین در نمای خیلی دور او را نشان داد و چهره برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن یک ثانیه هم در تلویزیون پخش نشد.

این رویه در سال‌های بعد هم ادامه داشته و امسال هم این‌گونه است. وضعیت حجاب و پوشش با تصاویر از دور قابل حل است و صحبت‌های «مورددار» از طریق تاخیر در پخش و حذف احتمالی!

تلویزیون سی و ششمین جشنواره فیلم فجر افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین