کد خبر: 16294 A

تنها زن کارگردان جشنواره و بازگشت آقای کارگردان پس از پنج سال روی باسکول رسانه ها

تنها زن کارگردان جشنواره و بازگشت آقای کارگردان پس از پنج سال روی باسکول رسانه ها

محمد مالمیر: روز جمعه سه فیلم متفاوت از جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش در می‌آید.

ایران آرت: در دومین روز سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، سه فیلم سینمایی در پردیس ملت اکران می‌شود و پس از اکران هر فیلم، جلسه نقد و بررسی آن با حضور عوامل فیلم برگزار خواهد شد.

به گزارش ایران آرت، امروز اولین روز اکران فیلمهای جشنواره فجر برای اهالی رسانه و منتقدین است و سایر فیلمها هم در روزهای آتی اکران می شود. 

 اجرای جلسه نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره را همچون سال گذشته محمود گبرلو به عهده دارد.

کامیون/ بازگشت پرتوی پس از 5 سال

"کامیون" به کارگردانی کامبوزیا پرتوی ساعت 14 اکران خواهد شد. 

کامبوزیا پرتوی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان مطرح سینما فیلم "کامیون" با بازی سعید آقاخانی را به جشنواره سی و ششم آورده است.

فیلم سینمایی "کامیون" با مدیریت فیلمبرداری "تورج اصلانی" در مرزهای سوریه و عراق، در روستاهای اطراف منطقه «سیلوانا» در استان آذربایجان غربی، در شهرهای ارومیه و میانه و در نهایت در لوکیشن‌های مختلفی در تهران از جمله آزادی، تهرانسر، گلابدره، شهرک غرب، صادقیه و ... فیلمبرداری شده است.

در فیلم سینمایی "کامیون"، سعید آقاخانی، نیکی کریمی، تروسکا جولا، رامین راستاد، یعقوب پرسا، نسرین مرادی و... به ایفای نقش می‌پردازند.

پرتوی پیش از این آثاری چون ماهی،گلنار،گربه آوازخوان، بازی بزرگان، افسانه دوخواهر، ننه لالا و فرزندانش،کافه ترانزیت و پرده را کارگردانی کرده است.

همچنین فیلمنامه های آثاری چون فراری (علیرضا داوود نژاد)، محمد رسول‌الله (مجید مجیدی)، پرده (کامبوزیا پرتوی و جعفر پناهی)، خیابان‌های آرام (کمال تبریزی)، شب (رسول صدر عاملی) (۱۳۸۶)، هر شب تنهایی (رسول صدر عاملی)، دیشب باباتو دیدم آیدا (رسول صدر عاملی) (۱۳۸۳) و ... به قلم پرتوی بوده است.

جاده قدیم/ فیلمِ تنها کارگردان زن جشنواره

منیژه حکمت تهیه‌کننده و کارگردان سینما با فیلم "جاده قدیم" به عنوان تنها زن فیلم‌ساز در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. حکمت پیش از این فیلم‌های "زندان زنان" و "سه زن" را کارگردانی کرده اما این نخستین حضورش در جشنواره فیلم فجر است.

آتیلا پسیانی، مهتاب کرامتی، لیلی رشیدی، پرویز پورحسینی، شیرین یزدان‌بخش، محمدرضا غفاری، ترلان پروانه، هدی زین‌العابدین، بانیپال شومون، محمدرضا هدایتی و پوریا رحیمی بازیگران فیلم "جاده قدیم" هستند.

"جاده قدیم" ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺯﻧﯽ ﮐﺎﺭﻣﻨﺪ ﺭﺍ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺷﺐ ﻋﯿﺪ ﻧﻮﺭﻭﺯ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻼﺗﯽ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ.

این فیلم ساعت 17 روز جمعه 13 بهمن برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش در خواهد آمد.

فیلشاه/ یک انیمیشن در کنار 22 فیلم رئال

"فیلشاه" تنها انیمیشن سینمایی است که در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و با 22 اثر رئال به رقابت خواهد پرداخت.

"فیلشاه" به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه کنندگی حامد جعفری، انیمیشنی 90 دقیقه ای است که با مشارکت 220 نفر طی حدود 2 سال در گروه «هنر پویا» به تولید رسیده است.

داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود.

این فیلم ساعت 20 در پردیس ملت اکران می شود.

لازم به ذکر است که جدول اکران فیلمها در پردیس ملت با حضور عوامل فیلمها قرعه کشی شده و طبق جدول تا روز شنبه 21 بهمن سایر فیلمها نیز برای اهالی رسانه و منتقدین به اکران در خواهد آمد.

کامبوزیا پرتوی سعید آقاخانی منیژه حکمت فیلم کامیون جاده قدیم فیلشاه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین