کد خبر: 16436 A

حمله سینمادوستان نژادپرست به پلنگ سیاه از معبر فیس‌بوک

حمله سینمادوستان نژادپرست به پلنگ سیاه از معبر فیس‌بوک

مدیران شبکه اجتماعی فیس‌بوک صفحه‌ای را که برای تاثیرگذاری منفی روی امتیاز کاربران به فیلم سینمایی «پلنگ سیاه» راه‌اندازی شده بود، از سایت خود حذف کردند.

ایران‌آرت: همزمان با فرارسیدن روزهای اکران نخستین فیلم ابرقهرمانی با شخصیت‌های سیاهپوست، گروهی از دوستداران ابرقهرمانان سفیدپوست دست به کار شدند و صفحه‌ای در فیس‌بوک راه انداختند تا به زعم خود امتیازهای کاربران سایت معتبر راتن تومیتوز را به «پلنگ سیاه» به پایین‌ترین حد ممکن برسانند. این اقدام نژادپرستانه البته از چشم مدیران راتن تومیتوز دور نماند و آنها ماجرا را به مدیران فیس‌بوک اطلاع دادند.

به این ترتیب، صفحه‌ای که در چند روز بیش از 3700 کاربر داشت، در چند دقیقه از صفحه روزگار محو شد تا مانعی بزرگ بر سر راه ورود نژادپرستی آنلاین به دنیای فیلم و سینما ایجاد شود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند «پلنگ سیاه» محصول تازه استودیوهای دیزنی و مارول بین 130 تا 150 میلیون دلار فروش افتتاحیه داشته باشد اما امتیازهای کاربران و منتقدان در سایت‌های مهم از جمله راتن تومیتوز می‌تواند برای عملکرد فیلم در گیشه تاثیر مثبت یا منفی بگذارد.

«پلنگ سیاه» به کارگردانی رایان کوگلر و بازی چادویک بوزمن در نقش اصلی (هر دو سیاهپوست) نخستین تلاش هالیوود برای باز کردن پای رنگین‌پوستان به دنیای ابرقهرمانان است و انتظار می‌رود با استقبال خوب تماشاگران مواجه شود. هر چند برخی هواداران سفیدپوست قهرمانان خیالی هم با ورود سیاهان به این دنیا موافق نیستند. فیلم یک هفته دیگر در بریتانیا و چند روز پس از آن در آمریکا روی پرده می‌رود.

مهدی فروتن مارول پلنگ سياه رايان كوگلر فيس بوك راتن توميتوز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین