کد خبر: 17127 A

ستاره "هری پاتر" در مقابل آزار جنسی

ستاره "هری پاتر" در مقابل آزار جنسی

بازیگران سرشناس هالیوود در حال جمع آوری مبلغی برای راه اندازی پویش مبارزه علیه آزار جنسی هستند.

ایران آرت: اما واتسون، بازیگر ۲۷ ساله بریتانیایی و ستاره مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» یک میلیون پوند برای راه‌اندازی پویش مبارزه با آزار جنسی در بریتانیا اختصاص داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تلگراف، نمایندگان اما واتسن تایید کردند که او چند روز پیش پولی هنگفت برای راه‌اندازی صندوق برابری و عدالت بریتانیا هدیه داده است. پیش از این بازیگرانی چون اما تامپسن، کایرا نایتلی و تام هیدلستن مبالغی از 10 هزار تا 500 پوند به این صندوق کمک کرده بودند اما یک میلیون پوند ستاره «دیو و دلبر» بسیار فراتر از انتظارها بوده است.

این صندوق با حمایت برخی از مهم‌ترین بازیگران بریتانیایی آغاز به کار می‌کند و هدف از آن «پایان دادن به تعرض، توهین و بخشودگی» است. قرار است مبلغ دو میلیون پوند در صندوق برابری و عدالت جمع شود و کارشناسان معتقدند ستاره‌های بریتانیایی در واکنش به پویش Time's Up آمریکایی‌ها راه افتاده است؛ پویشی که پس از افشای رسوایی‌های جنسی هاروی واینستین آغاز به کار کرده بود.

واتسن با اشاره به یک میلیون پوند اهدایی خود به پویش مبارزه به آزارهای جنسی گفت: «این آسان است که اذیت و سوء استفاده را به یک یا دو مرد بسیار بسیار بد نسبت بدهیم اما آمارها به مشکلی بسیار بزرگ‌تر و ساختاری‌تر اشاره می‌کنند. این موضوع نظام‌مند است و بیش از نیمی از تمام زنان و دو سوم زنان بین 18 تا 24 سال بریتانیایی گفته‌اند که در محل کار با آزار جنسی مواجه شده‌اند.»

هفته گذشته بیش از 190 بازیگر زن بریتانیایی و ایرلندی با امضای نامه‌ای سرگشاده خواستار پایان دادن به آزار جنسی و نابرابری علیه زنان در محیط‌های کاری شدند. امضاکنندگان نامه قصد دارند در مراسم اهدای جوایز بفتا لباس تیره بپوشند تا همبستگی خود را با همتایان آمریکایی نشان دهند؛ بازیگرانی که در مراسم اعطای جوایز گلدون گلوب تیره پوشیده بودند.

هری پاتر اما واتسون کایرا نایتلی اما واتسن اما تامپسن تام هیدلستن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین