کد خبر: 17190 A

شانس در خانه مجری جنجالی را زد/ رفت و برگشت رضا رشیدپور

شانس در خانه مجری جنجالی را زد/ رفت و برگشت رضا رشیدپور

بازار شایعات درباره رضا رشیدپور پررنگ تر شده است.

ایران آرت : همین چند سال پیش روزهایی که رسانه ها از چهره های ممنوع التصویر تلویزیونی می نوشتند و سعی می کردند نبودن مهران مدیری، محمود شهریاری حتی فرزاد حسنی را توی چشم مدیران رسانه ملی کنند، کم تر نامی از رضا رشیدپور به میان می آمد. 

اما رضا رشیدپور پس از آنکه همراه آقای حسن روحانی در دور نخست رقابت های انتخاباتی با موهای بلند پیدا شد و رئیس صدا و سیما هم نزدیکی هایی با دولت پیدا کرد، دوباره آنتن زنده تلویزیون را به دست آورد. 

برنامه صبحگاهی "حالا خورشید" او گرچه با نقدهایی پراکنده به مسئولین توانست هر از گاهی خبر ساز شود اما بدون شک، بیهوش شدن او روی آنتن زنده در اثر افت فشار، او را به صدر اخبار رساند. 

گویا آن اتفاق نادر سبب شد ناگهان رضا رشیدپور احیا شود و با چهار اتفاق پیاپی به تیتر یک برسد که شاید خود او هم چنین توجهی را هیچگاه انتظار نداشت. 

یک : گفتگو با رئیس‌جمهور پلان اول این خوش شانسی بود؛ البته این مصاحبه به مذاق نخبگان و اهل فن خوش نیامد و آن را یک شوی سطحی با پرسش های سطحی تر خواندند اما طیفی از مردم از لحن برخی سوالات او خوش شان آمد و آن را سوالات آبدار تلقی کردند؛ منفی و مثبت سبب شد این مجری عکس و سوژه رسانه های رسمی و غیر رسمی برای ده روز باشد. 

دو: برنامه شبانه هفت، هر چند ده شب بود اما حتما سکوی پرتاب رضا رشیدپور شد؛ هم خود این برنامه و هم دو اتفاق برآمده از این برنامه این چهره تلویزیونی را به جایگاهی رساند که با گذشته او قابل مقایسه نیست. 

او با موضعگیری های تند عوامل فیلم لاتاری به خصوص تهیه کننده اصولگرایش توجه بیش از پیش را به سوی خود جلب کرد. هوشمندی رشیدپور در برابر نقدها و تواضع او سبب شد منتقدانش هم کم بیاورند. او برنامه شب دومش را اینگونه شروع کرد:" ما در این برنامه میز نقد داریم، پس حتما نقدهای شما را هم مورد توجه قرار می دهیم؛ شما نوشتید رضا رشیدپور بی سواد است، اینکه نقد نیست، واقعیت است..." 

واکنش متواضعانه او به حجازی فر،  بازیگر لاتاری که خواهان تودهنی به این مجری شده بود و آقای بازیگر را مجبور به عذرخواهی کرد و... از دستاوردهای او در هفت سینمایی بود. 

سه: گفتگو افشاگرانه با مهران مدیری: به حتم فصل درخشان هفت همان شب دوم و گفتگوی عجیب غریب رشیدپور و مدیری بود؛ این مجری توانست مدیری را به گوشه رینگ برد و وادارش کند حرف هایی بزند که تا به حال نزده بود؛ دیوار کوتاه دولت، غیر قابل نقد شدن دیگر نهادها... مدیری را به جایی سوق داد که بعد از آن شب به سر لیست سیاه رسانه های اصولگرا بدل شد؛ تناقض گویی های مدیری و پریشانی او در پاسخ ها به خوبی نشان داد رضا رشیدپور به چه تبحری در گفتگو دست یافته است. 

چهار: گفته های ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و پخش زنده آن از تلویزیون، اما به حتم برگ برنده رضا رشیدپور شد؛

هر بار که حاتمی کیا با انگشت به رشیدپور که مجری مراسم بود اشاره می کرد و فریاد می زد او در برنامه هفت،  فیلم او و موسسه اوج را به تمسخر گرفته، این مجری را به مرز محبوبیت نزدیک تر کرد... باز هم استراتژی تواضع رشیدپور در برابر انبوه بداخلاقی حاتمی کیا پاسخ داد و او در اتفاقی غیر قابل پیش بینی در شبی که سردترین اختتامیه فیلم فجر می توانست باشد، چند سره محبوبیت و شهرت را بار زد... گویا همه سیمرغ های خوش شانسی تصمیم گرفته بودند در طول یک ماه فقط بر شانه های او بنشینند. 

حذف رشیدپور 

حذف رضا رشیدپور کلید خورد، تیتر ایران آرت در  بیستم بهمن بود اما به خلاف آنچه در فضای مجازی پیچیده این پیش بینی ما نبود؛ 

آن خبر درباره شایعه کنار گذاشتن او از اجرای اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بود که خود رشیدپور اعلام کرده بود به خاطر مصالح سینما داوطلبانه حاضر است کنار بکشد. که اینگونه نشد و ماجرای حذف این مجری دقیقا پس از این اختتامیه شکل گرفت:

تابناک نوشته است پس از آنکه برنامه سینمایی «هفت» دوباره به کما رفت و مشخص شد نه تنها مجری این برنامه تغییر خواهد کرد، بلکه حتی این برنامه تا بازنگری کامل احتمالاً برای دوره طولانی مجدداً پخش نخواهد شد، اکنون برنامه صبحگاهی «حالا خورشید» نیز یکباره به پایان خط رسیده و اعلام شده، فصل پایانی این برنامه روی آنتن می‌رود؛ اتفاقی که باید پرسید آیا به حواشی جشنواره فیلم فجر ارتباط دارد؟!

برنامه سینمایی «هفت» پس از یک دوره طولانی تعطیلات که با حذف بهروز افخمی از این برنامه آغاز شد، همزمان با سی و ششمین جشنواره فیلم فجر روی آنتن رفت و رضا رشیدپور مجری این برنامه شد؛ چهره‌ای که با توجه به عدم شناخت سینما، انتخابش چالش برانگیز بود و اجراهایش نیز نشان داد، نقدها درباره انتخاب او اشتباه نبوده، چون به هر حال اجرای یک برنامه تخصصی سینمایی نیز به دانش و حافظه جدی درباره سینمای ایران بستگی دارد و کار بسیار پیچیده‌ای است.

در این سری از برنامه «هفت» از منتقدان ثابتی استفاده شد که عمدتاً نقدهای خنثی درباره فیلم‌ها می‌نویسند و یکی از آنها در نشست‌های پرسش و پاسخ جشنواره فیلم فجر، به جای طرح پرسش درباره فیلم‌های سینمایی، می‌ایستاد و به شدت از فیلم‌ها تمجید می‌کرد! با وجود انتخاب چنین منتقدانی، خرده نقدهای مطرح در این برنامه حاشیه ساز شد و ابراهیم حاتمی کیا در اختتامیه پیش از آنکه پیکان نقدهایش را به سمت داوران بگیرد و تأکید کند چرا با توجه به مضمون فیلمش به او جایزه بیشتری نداده‌اند، رشیدپور، شبکه سوم سیما و کلیت تلویزیون را مورد نقد قرار داد.

این نقدها با همراهی رئیس صداوسیما و برخی مدیران زیرمجموعه‌اش گره خورد و بدین ترتیب، عمر این دوره برنامه «هفت» به کوتاهی جشنواره فیلم فجر بود و این برنامه مجدداً به کما رفت تا پس از بازنگری دوباره روی آنتن شبکه سوم سیما برود؛ بازنگری که امیدواریم تا سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به طول نینجامد و در آینده نیز شاهد پخش مجدد برنامه «هفت» همراه با نقدهای کارشناسی و جدی نسبت به همه فیلم‌های سینمایی باشیم.

اکنون با گذشت چند روز از حواشی جشنواره، اتفاق تازه‌ای رخ داد و صفحه اینستاگرام برنامه صبحگاهی «حالا خورشید» که با اجرای رضا رشیدپور پخش و پرمخاطب ترین برنامه تلویزیون تا ظهر محسوب می‌شود، از پخش فصل پایانی این برنامه خبر داده و تأکید کرده، برنامه حالا خورشید با پخش قسمت‌های باقی مانده از این فیلم به پایان خواهد رسید. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که این برنامه، جزو موفق‌ترین و جریان‌سازترین برنامه‌های تلویزیون بوده است.

اعلام غیرمنتظره این تعطیلی، چنین پرسشی را پیش آورده که آیا تعطیلی برنامه «حالا خورشید» ارتباطی به حواشی و تعطیلی برنامه «هفت» دارد یا کاملاً اتفاقی فصل پایانی این برنامه فرارسیده است؟ همچنین باید این پرسش را مطرح کرد که آیا این اتفاق به منزله خداحافظی دوباره رضا رشیدپور از آنتن تلویزیون برای یک دوره قابل توجه است یا او موقتاً صحنه را ترک می‌کند تا آب‌ها از آسیاب بیفتد؟!

رشیدپور برمی گردد

پس از اینکه برنامه «حالا خورشید» به یکباره از آنتن شبکه ۳ کنار رفت، برنامه عصرگاهی رشیدپور نیز پس از پخش ده قسمت از آن پایان یافت.

رسانه ها نوشته اند دلیل توقف برنامه «حالا خورشید»، سفارش پزشکی و بیماری رشیدپور است و گفته شده با توجه به بیماری و دوری از استرس برنامه سنگین صبحگاهی فعلاً عصرها با برنامه «شرایط خاص» در شبکه ۳ حضور خواهد داشت که این برنامه نیز به پایان رسید.

البته روابط عمومی شبکه سه سیما پیش تر هم اعلام کرده بود برنامه "شرایط خاص" فقط تا 22 بهمن و با موضوع دستاوردهای انقلاب پخش می شود، این  برنامه گفتگومحور به تهیه کنندگی رضا رشیدپور  ، در ایام دهه مبارک فجر هر شب ساعت 19:30  از شبکه سه سیما پخش شد. 

حالا یک روزنامه سینمایی نوشته است:بدیهی است با توجه به حضور موفق او در شبکه ۳ و البته حمایت گروه اجتماعی شبکه از رضا رشیدپور او بزودی با برنامه ای جدید به تلویزیون برخواهد گشت.

شنیده های بانی فیلم اینست که رضا رشیدپور و تیمش در صدد ساخت برنامه ای اجتماعی ویژه شب های پایانی زمستان هستند. 

 

رضا رشیدپور مجری جنجالی
نظرات خوانندگان
  • داود
    پاسخ

    با سلام خدمت نویسنده محترم و تشکر از نوشتن متن! یه جایی فقط ایراد داشت. آنجایی که اشاره کردید ایشان به اندازه دیگر ممنوع التصویری ها سر زبانها نبود. و قبلا هم آن چنان معروف نبودند. . خدمت شما برسانم ایشان قبل از ممنوع التصویری یکی از مشهور ترین مجریان بودند که با توجه به سابقه طولانی ایشان در اجرا در خاطر اکثریت بوده و هست. اما چون ایشان بر خلاف اون یکی ها بی سر و صدا ممنوع التصویر شدند برای همین کمتر سر زبانها افتاد. ولی این دلیل بر محبوب بودن یا نبودن ایشان نیست. و بی شک ایشان قبل مصاحبه و اجرای هفت و غیره.... هم مشهور بودند. و هم اینک هم توانمندترین و باسوادترین مجری صدا و سیما هستند. و امیدواریم تا سالها ساه یه شون از سر صدا و سیما کم نشود.

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین