کد خبر: 17225 A

"هجوم" ایرانی‌ و مخاطبان جشنواره برلین

"هجوم" ایرانی‌ و مخاطبان جشنواره برلین

فیلم "هجوم" ساخته شهرام مکری در بخش پانورامای جشنواره فیلم برلین اکران شد.

ایران آرت: تازه‌ترین ساخته شهرام مکری، «هجوم»، یکی از فیلم‌های بخش پانوراما جشنواره فیلم برلین است که تا‌کنون سه نمایش داشته و با استقبال خوبی همراه شده است.

شهرام مکری به همراه عبد آبست و الاهه بخشی، بازیگران فیلم «هجوم»، در جشنواره برلین حضور دارند. مکری درباره حضور در این جشنواره و نمایش‌های این فیلم سینمایی به «شرق» گفت: «تاکنون سه نمایش از فیلم «هجوم» در جشنواره فیلم برلین انجام شده است که خوشبختانه هر سه این نمایش‌ها با استقبال تماشاچیان همراه بود. درواقع در هر سه این نمایش‌ها سالن‌ها پر شدند».

او ادامه داد: «تنها یک نمایش باقی مانده است که قرار است روز پنجشنبه انجام شود که متأسفانه فکر می‌کنم برای نمایش آخر در جشنواره حضور ندارم.

کارگردان فیلم «ماهی و گربه» در پاسخ به این پرسش که تماشاگران درباره شیوه فیلم‌سازی شما چه پرسش‌هایی مطرح شده است؟ گفت: «بیشتر درباره ایده فیلم و در مورد ایده اجرای پلان - سکانس سؤال پرسیده می‌شود، چراکه فیلم «ویکتوریا» که آلمان فیلم را تولید کرده است، در جشنواره فیلم برلین حضور دارد و برای نخستین‌بار نمایش داده شد و «هجوم» را با فیلم «ویکتوریا» مقایسه می‌کردند، اجرائی که در فیلم اتفاق افتاده بود. البته اجرای لابیرنتی که در فیلم وجود دارد و خم زمان و تغییر پرسپکتیو برای آنها نکته جالبی بود».

او ادامه داد: «در جلسات پرسش‌وپاسخ در مورد موضوعات فنی زیاد سؤال می‌شد و نکته جالبی برای من بود. در مورد فیلم‌های ایرانی بیشتر در مورد مضمون سؤال پرسیده می‌شود و این نکته برای بسیاری جالب است که یک فیلم ایرانی می‌بینند که تکنیک اجرای متفاوتی دارد و به این دلیل بیشتر از فیلم‌بردار در مورد شیوه اجرا سؤال پرسیده می‌شود».

مکری در پایان افزود: «مدیریت بخش پانورامای برلین بعد از ١٥ سال، از امسال مدیریتش تغییر کرده است. به نظر می‌رسد با تغییر مدیریت، رویکرد این بخش هم تغییر کرده است. این را از گفت‌و‌گو‌هایشان می‌توان متوجه شد، به این صورت که شاید کمی در این بخش،تمرکز و توجه موضوعی در مورد فیلم‌ها به سمت توجه و تمرکز زبان سینما تغییر کرده و شاید به این دلیل است که فیلم «هجوم» برای آنها جالب بوده و در این دوره در بخش پانوراما، فیلم به نمایش درآمده است».

شهرام مکری عبد آبست هجوم الاهه بخشی الهه بخشی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین