کد خبر: 17506 A

آزار جنسی کمپانی فیلمسازی معروف را ورشکسته کرد

آزار جنسی کمپانی فیلمسازی معروف را ورشکسته کرد

پرونده آزارهای جنسی تهیه کننده سینمای هالیوود، شرکت فیلمسازی واینستین را به مرز ورشکستگی کشاند.

ایران آرت: شرکت فیلم‌سازی واینستین، مستقر در نیویورک که هاروی واینستین، تهیه‌کننده طردشده سینما، یکی از بنیان‌گذاران اصلی آن است، اعلام ورشکستگی می‌کند.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که مذاکرات این شرکت با یک گروه سرمایه‌گذاری برای فروش دارایی‌ها و تجهیزات آن به نتیجه نرسید. این مذاکرات حدود دو هفته پیش و زمانی پایان یافت که دادستانی کل نیویورک علیه شرکت واینستین پرونده قضایی تشکیل داد.

به گزارش رسانه‌ها مدیران شرکت فیلم‌سازی واینستین اعلام ورشکستگی را تنها راه موجود می‌دانند.

هاروی واینستین با ده‌ها ادعای آزار جنسی از جمله تجاوز روبرو است، هر چند که او هرگونه اتهام رابطه جنسی بدون رضایت را رد کرده است.

پرونده‌ای که علیه شرکت واینستین تشکیل شده مدعی است که هاروی واینستین سال‌ها زنانی را که در استخدام این شرکت بوده‌اند، آزار جنسی داده و تعدادی از کارکنان را هم به مرگ تهدید کرده است. در این پرونده مدیران ارشد شرکت از جمله برادر هاروی واینستین، رابرت، متهم شده‌اند که در پیشگیری از بدرفتاری با کارکنان با وجود شواهدی که به آنها ارائه شده، کم‌کاری کرده‌اند.

ادعاها علیه واینستین از ماه اکتبر سال گذشته میلادی و با انتشار مقاله‌ای در نیویورک‌تایمز آغاز شد که در آن ادعاهایی مربوط به دهه‌ها آزار جنسی علیه این تهیه‌کننده قدرتمند هالیوود مطرح شده بود.

از آن زمان بیش از ۵۰ زن، از جمله تعدادی از ستارگان سینما آقای واینستین را به آزار و تعرض جنسی و تجاوز متهم کرده‌اند. با بالا گرفتن اتهامات، هیئت مدیره شرکت، هاروی واینستین را اخراج کرد.پلیس بریتانیا و آمریکا در حال تحقیق از آقای واینستین هستند اما هنوز رسما اتهامی به او وارد نشده است.

هاروی واینستین آزار جنسی کمپانی واینستین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین