کد خبر: 18451 A

ببینید: ستاره‌ها بهترین سریال تلویزیون را انتخاب کردند

ببینید: ستاره‌ها بهترین سریال تلویزیون را انتخاب کردند

سریال "لیسانسه‌ها" با نظر هنرمندان به عنوان بهترین سریال تلویزیون انتخاب شد.

ایران آرت: سریال‌های نمایشی، از جمله جذاب‌ترین و پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون به شمار می‌روند. این سریال‌ها بسته به عواملی چون کیفیت ساخت، بهره بردن از کارگردانان نامدار و صاحب سبک، حضور بازیگران حرفه‌ای و محبوب، برخورداری از یک فیلمنامه جذاب و پرتعلیق، ساعت پخش مناسب و ... مخاطبانی میلیونی را با خود همراه کرده و هر یک به نوبه خود سهمی قابل توجه را در پر کردن و غنی‌سازی اوقات فراغت بینندگان ایفا می‌کنند.

روزنامه جام جم در یک نظرخواهی از هنرمندان خواسته بهترین سریال سال 96 را انتخاب کنند که در ادامه نظر این هنرمندان را خواهید خواند. 

بهناز جعفری (بازیگر): لیسانسه‌ها

لیسانسه‌ها، اولین انتخاب من است، به خاطر این که یک نوع طنز تازه را به مردم معرفی می‌کرد. اگر می‌توانستم گزینه دیگری را هم مطرح کنم، علی البدل بود. این سریال را هم به دلیل حضور استادان عزیزم،‌ آقایان مهدی فخیم‌زاده و مهدی هاشمی دوست داشتم. استادانی که همیشه از آنها می‌آموزم و خوشحال می‌شوم که آنها را در قاب تلویزیون ببینم. امیدوارم بیشتر کار کنند و ما بیشتر شاهد آثار آنها باشیم.

پژمان بازغی (بازیگر): گمشدگان

سریال گمشدگان را بهترین سریال امسال می‌دانم. به نظرم این برتری به دلیل تازگی و تمایز این سریال در موارد متعدد نسبت به دیگر آثار و ساختارشکنی آن است.

لاله صبوری (بازیگر): دیوار به دیوار

فکر می‌کنم دیوار به دیوار، ساخته سامان مقدم نسبت به سایر آثار پخش شده در سال 96 بهتر بود. ترکیب بازیگران عالی، کارگردانی درست و فیلمنامه خوب و کم‌نقص از عواملی است که به نظرم باعث شد این مجموعه دیدنی و دلچسب شود. بسیاری از سریال‌ها یا هیچ‌کدام از این معیارها را ندارند یا تنها یک یا دو عامل از این عوامل موفقیت را دارا هستند، مثلا یک سریال گروه بازیگران خوبی دارد، اما فاقد یک متن خوب است یا در بخش کارگردانی خوب عمل کرده و از حیث بازی‌ها دچار نقص است. پس به نسبت می‌توان گفت دیوار به دیوار، مجموعه‌ای از بهترین‌ها در بخش‌های مختلف بود.

رزیتا غفاری (بازیگر): زیرپای مادر

زیرپای مادر، ریتم یکدستی داشت. همچنین از نظر محتوایی، خوب بود و موضوع و سوژه جذابی داشت. به نظرم از این جهات نسبت به دیگر آثاری که این روزها در تلویزیون ساخته می‌شوند، در صدر قرار می‌گیرد.

مژده لواسانی (مجری): لیسانسه‌ها

لیسانسه‌ها در برقراری ارتباط با مخاطب خیلی موفق بود. مجموعه عوامل پشت صحنه، بازیگران این سریال و همچنین اتفاقات جذابی که در قصه می‌افتد کار را صمیمی کرده بود. لیسانسه‌ها یک طنز شبانه شیرین برای مخاطبان بود و توانست جای خودش را در دل بینندگان باز کند.

مریم کاویانی (بازیگر): لیسانسه‌ها

من سریال لیسانسه‌ها و بعد از آن زیرپای مادر را خیلی دوست داشتم. انتخاب اصلی‌ام لیسانسه‌هاست چون حال و هوا، فضای کار وکارگردانی در این سریال به گونه‌ای بود که ماحصل آن برای مخاطب جذاب از کار درآمد. بیننده از تماشای این مجموعه لذت می‌برد و این لذت صرفا متعلق به یک سلیقه خاص نبود.

عباس غزالی (بازیگر): لیسانسه‌ها

از میان مجموعه‌هایی که امسال روی آنتن رفتند، مجموعه لیسانسه‌ها را بیشتر دوست داشتم. البته به نظرم سری اولش خیلی بهتر بود. چند قسمتی از مجموعه دیوار به دیوار را هم دیدم و برایم جالب بود. باقی آثار، مجموعه‌هایی بودند که بازی در آنها به خودم هم پیشنهاد شده بود و به نظرم چنگی به دل نمی‌زدند.

شبنم فرشادجو (بازیگر): گسل

من مجموعه گسل را دوست داشتم. هم به این دلیل که خودم در آن بازی کردم و هم چند قسمتی را که توانستم ببینم، دوست داشتم. به نظرم این مجموعه متن خاص و متفاوتی داشت؛ دیالوگ‌نویسی‌های فوق‌العاده‌اش قابل تحسین بود و خودم وقتی فیلمنامه را می‌خواندم، به شوخی‌هایش می‌خندیدم.

متین ستوده (بازیگر): لیسانسه‌ها

انتخاب من مجموعه لیسانسه‌هاست. معتقدم علاوه بر این‌که خودم در آن بازی کردم، این مجموعه خط داستانی درستی را دنبال می‌کرد، موقعیت‌های طنز در آن بدرستی ایجاد شده بود، سرگرم‌کننده بود و به بیان معضلات جامعه با نگاهی طنز می‌پرداخت. به عقیده من سرگرم‌کنندگی، آموزندگی و خوش‌ساخت بودن اصلی‌ترین ویژگی‌های یک مجموعه تلویزیونی موفق است و لیسانسه‌ها همه این فاکتورها را داشت.

کمند امیرسلیمانی (بازیگر): در جستجوی آرامش

در جستجوی آرامش، مجموعه‌ای بود که داستان خیلی خوبی داشت، بازیگران و عوامل حرفه‌ای و درستی را کنار هم جمع کرده و موفق بود. این سریال گرچه زمان پخش بدی داشت و به این دلیل خیلی دیده نشد، اما در روزگاری که سریال‌ها عموما داستان درستی ندارند، این مجموعه موضوعی جدید و پرکشش داشت و مطمئنم در بازپخش‌ها بیشتر دیده می‌شود.

مجید اخشابی (خواننده): همه شبیه هم بودند!

بخش‌هایی از هر کدام از سریال‌های پخش شده امسال را دیدم. با این حال به نظرم همه این آثار به لحاظ محتوا، شکل و ساختار تا حد زیادی شبیه هم بودند و میان هیچ‌کدامشان نوآوری تازه‌ای به لحاظ تصویری به چشم نمی‌خورد. لذا از بینشان انتخاب نمی‌کنم.

محسن کیایی (بازیگر): لیسانسه‌ها

لیسانسه‌ها. این مجموعه را دوست داشتم چون کمدی متفاوتی داشت و مدت‌ها بود جای خالی این نوع فانتزی را در تلویزیون احساس می‌کردیم. به نظرم لیسانسه‌ها امسال از تمام مجموعه‌های تلویزیونی دیگر متفاوت بود.

شهرزاد کمال‌زاده (بازیگر): محکومین

به نظرم مجموعه محکومین اثر خوبی بود؛ چرا که سعی کرده بود به مسائل روز اجتماعی بپردازد و داستان‌هایی داشت که مردم می‌توانستند با آنها همذات‌پنداری کنند و حتی جواب برخی مشکلاتشان را بگیرند. مجموعه تلویزیونی سفر در خانه هم به رغم این‌که در مدت زمانی بسیار کوتاه و دو ماهه ساخته و تصویربرداری شد، اما بعد از مدت‌ها توانست نمونه‌ای از طنزهای موفق خانوادگی قدیمی را که مردم دوستشان داشتند، برای مخاطبان زنده کند و آنها هم دوستش داشته باشند.

آزاده نامداری (مجری): لیسانسه‌ها

به نظرم لیسانسه‌ها، مجموعه‌ای بود که بعد از مدت‌ها گرفت و خیابان‌ها را خلوت کرد و این گواه موفقیتش است. من خیلی سریال‌بین نیستم، اما به توصیه و تعریف نزدیکان و آشنایانم بخش زیادی از مجموعه لیسانسه‌ها را دیدم و خوشم آمد. هوشمندی کارگردان و نویسنده‌اش از آنجا مشخص بود که توانست نگاه مخاطبان را در جامعه جلب کند و موفق بود.

نگار عابدی (بازیگر): روزهای بهتر

من در حال حاضر سریال تلویزیونی هست و نیست به کارگردانی آقای سهیلی زاده را روی آنتن شبکه دو دارم و نباید قضاوت کنم. اگر حق انتخاب داشتم به هست و نیست رای می‌دادم، ولی نمی‌شود نام سریال خودمان را بگویم. باید بگویم امسال سریال روزهای بهتر (اپیزود دیگری) را به کارگردانی خانم اشرفی زاده دیدم که واقعاً دوست داشتم. بازی‌ها خیلی خوب بود.

علی‌رام نورایی (بازیگر): سارق روح

موضوع سریال سارق روح ناب است. کارگردانی احمد معظمی رنگ و لعاب ویژه‌ای به سارق روح داده است. اگر بینندگان کارهای این کارگردان را دیده باشند، متوجه خواهند شد به سمت پختگی است و در هر کار از تجارب قبلی اش استفاده می‌کند و می‌توان شاهد یک اثر خوب بود. ورود من به عرصه بازیگری تقریباً با شروع کار معظمی در عالم تلویزیون همزمان بود و خوشبختانه شاهد رشد چشمگیر این کارگردان در این عرصه هستیم. به نظرم سریال سارق روح، فارغ از این که خودم بازی کرده ام، به نظرم بهترین و موفق ترین سریال سال 96 است و از همکاری در این سریال لذت بردم.

فلور نظری (بازیگر): گسل

گرچه خودم در سریال تلویزیونی گسل بازی کردم و سهمی در این مجموعه داشتم، اما به نظرم این سریال بهترین مجموعه در سال 96 بود. نوآوری در موضوع، اولین معیارم برای انتخاب است. همچنین این سریال اولین طنز سیاسی تلویزیون بود. آقای بذرافشان در مقام نویسنده و کارگردان به بهترین شکل کار را به نگارش در آورد و اجرا کرد. مخاطبان هم ارتباط خوبی با این سریال برقرار کرده بودند.

امید نعمتی (خواننده): فقط تیتراژ!

متاسفانه به دلیل مشغله کاری فرصت تماشای سریال‌های تلویزیونی را نداشتم، حتی نتوانستم سریال لیسانسه‌ها را ببینم که تیتراژ آن را خودم خواندم و فقط تیتراژ آن را دیدم. با این که علاقه مند بودم این سریال را دنبال کنم.

بیشترین درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با دلایل مختلف سریال کمدی «لیسانسه‌ها 2» را به کارگردانی سروش صحت به عنوان بهترین مجموعه تلویزیونی سال 96 انتخاب کردند.

سروش صحت مجید اخشابی کمد امیرسلیمانی بهناز جعفری امید نعمتی شهرزاد کمال زاده لیسانسه ها عباس غزالی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین