کد خبر: 18856 A

ساخت سریالی برای رقابت با "بازی تاج و تخت"

ساخت سریالی برای رقابت با "بازی تاج و تخت"

تلاش‌های آمازون برای غلبه بر HBO در تولید سریالی در سطح و یا بزرگتر از "بازی تاج‌وتخت" وارد فاز جدیدی شد.

ایران آرت: تلاش‌های آمازون برای غلبه بر HBO در تولید سریالی در سطح و یا بزرگتر از «بازی تاج‌وتخت» وارد فاز جدیدی شد. اقدامات این شرکت ثروتمند اینترنتی برای دستیابی به اهدافش سال گذشته با امضای قرارداد ۲۵۰ میلیون دلاری آنان برای توسعه سریالی بر اساس کتاب‌های «ارباب حلقه‌ها» پایه گذاری شده بود. بنابر ادعای برخی منابع خبری تولید این سریال جدا از مبلغ قرارداد گران‌قیمتش، ممکن است تا ۵۰۰ میلیون دلار هزینه داشته باشد.

به گزارش اقتصاد برتر، اما فایننشال تایمز به تازگی گزارشی منتشر کرده و مدعی شده که آمازون مبلغ هنگفت دیگری برای تولید سه فصل از سریالی براساس مجموعه کتاب‌های محبوب چینی تحت نام «مسئله سه جرم» (Three-Body Problem) هزینه خواهد کرد. بودجه یک میلیارد دلاری تولید سریال، اگرچه قطره‌ای از دریای ثروت «جف بیزوس» مالک شرکت عظیم آمازون محسوب می‌شود، اما اقتباس احتمالی در صورتی که پروژه وارد مراحل توسعه شود، یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ خواهد بود.

«مسئله سه جرم» رمانی علمی-تخیلی است به قلم «لیو کیشین» که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. داستان در سرزمین چین روایت می‌شود و بیگانگانی را به تصویر می‌کشد که آماده هجوم به زمین هستند. این رمان پس از انتشار مورد استقبال مردم و منتقدین قرار گرفت و جوایز ادبی متعددی از جمله جایزه هوگو را برای نویسنده به ارمغان آورد. سال گذشته حتی «باراک اوباما» به تمجید از این رمان پرداخت و آن را کتابی به شدت خلاقانه و جذاب خواند که به او یاری رسانده از مشکلات کوچک و خسته‌کننده کنگره بگریزد.

فایننشال تایمز پیش‌بینی می‌کند که این اقتباس تلویزیونی به موفقیتی حتی بیشتر از «بازی تاج‌وتحت» دست یابد. البته نباید از یاد برد که در هفت سال گذشته هیچ سریالی توان رقابت با سریال شبکه HBO را نداشته و تلاش‌های مکرری به شکست انجامیده است. «بازی تاج‌وتخت» در عصری به ثبت رکوردهای جدید ادامه می‌دهد که مردم همچون روزگار گذشته در ساعات مشخصی پای گیرنده نمی‌نشینند.

پس از پایان سریال «بازی تاج‌وتخت» در سال ۲۰۱۹، مردم جایگزینی برای آن طلب خواهند کرد، بنابراین این اقدامات هوشمندانه آمازون در جهت خارج کردن دیگر شبکه‌ها از دور رقابت و به دست آوردن تاج حکمرانی است.

بازی تاج و تخت ارباب حلقه ها آمازون شبکه hbo
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین