کد خبر: 18975 A

بهترین تبهکار تاریخ سینما شناخته شد

بهترین تبهکار تاریخ سینما شناخته شد

هنرنمایی جک نیکلسن به نقش جوکر در "بتمن" تیم برتن به عنوان برترین تبهکار سینمایی برگرفته از کتاب‌های مصور از نگاه سینمادوستان بریتانیایی برگزیده شد.

بیش از دو هزار بریتانیایی علاقه‌مند به سینما در رای‌گیری برای انتخاب برترین تبهکاران دنیای کتاب‌های مصور شرکت کردند و حدود 23 درصد آنها به جوکر نیکلسن رای دادند. این در حالی است که هنرنمایی هیث لجر فقید به همین نقش در «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان با فاصله‌ای بسیار اندک از جوکر نیکلسن در رده دوم این نظرسنجی قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، لجر استرالیایی که سال 2008 به نقش جوکر ظاهر شده بود، همان سال در سن 28 سالگی از دنیا رفت و با مرگ غریب خود پیش از اکران «شوالیه تاریکی» برای همیشه با شرورترین دشمن بتمن در تاریخ سینما ماندگار شد. سومین نقش‌آفرینی منفی هم به نام دنی دوویتو سند خورده است آن هم در یکی دیگر از فیلم‌های مربوط به بتمن. بازیگر 73 ساله و 147 سانتیمتری آمریکایی در 1992 در «بازگشت بتمن» به نقش پنگوئن ظاهر شد و خودش را جاودانه کرد.

به نظر می‌رسد در مجموعه داستان‌ها و فیلم‌های مربوط به مرد خفاش‌نما آنچه بیش از همه در ذهن تماشاگران مانده، نقش‌های منفی است. جین هکمن با ایفای نقش لکس لوتر، دشمن خونی سوپرمن در فیلمی به همین نام در 1978 و شخصیت لوکی با بازی تام هیدلستن در «انتقام‌جویان» 2012 به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم بهترین تبهکاران تاریخ سینما برگرفته از کتاب‌های مصور ایستادند.

یان مکلن در نقش مگنتو در «مردان ایکس»، تام هاردی نقش بین در «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»، آرنولد شوارتزنگر در نقش مستر فریز در «بتمن و رابین»، مارگو روبی در نقش هارلی کویین در «جوخه اعدام» و ترنس استمپ در نقش ژنرال زاد در «سوپرمن» رده‌های ششم تا دهم این فهرست را در اختیار دارند.

بتمن جوکر هیث لجر جک نیکلسون شوالیه تاریکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین