کد خبر: 19899 A

پشت پرده سانسوری فیلم جنجالی "لاتاری"

پشت پرده سانسوری فیلم جنجالی "لاتاری"

کارگردان "لاتاری" گفت: فقط شورای پروانه ساخت نبود که خواسته‌هایی داشت و خیلی جاهای دیگر هم درخواست اصلاحاتی داشتند.

ایران آرت: فروش فیلم سینمایی "لاتاری" به کارگردانی محمدحسین مهدویان از 11 میلیارد تومان عبور کرد و این فیلم اکنون دومین فیلم پرفروش سال 97 بعد از کمدی "مصادره" است.

به گزارش ایران آرت، "لاتاری" از ابتدا با حواشی مختلفی همراه بود و در جشنواره فیلم فجر هم دامنه این حواشی بیشتر شد. محمدحسین مهدویان در گفت‌وگو با شهروند به برخی از این حواشی پاسخ داده که در ادامه گزیده‌ای از صحبت‌هایش را از ایران آرت خواهید خواند. 

** به هیچ وجه فکرش را نمی‌کردم که فیلم با مشکل مجوز روبرو شود. البته شاید هم شرایط اجتماعی در این برخوردهایی که صورت گرفت، تأثیرگذار بود. مثلا انتخابات. البته شاید هم فیلمنامه کمی بیش از حد تند شده بود، به ویژه درباره موضوعی خطیر بود و می‌شد انتظار داشت بحث‌انگیز شود.

** اصلاحات فیلمنامه خیلی زیاد بود و مهمتر از همه این‌که فقط شورای پروانه ساخت نبود که خواسته‌هایی داشت و خیلی جاهای دیگر هم درخواست اصلاحاتی داشتند.

** فیلم لاتاری نشان می‌دهد که تماشاگران این روزها هم مثل همیشه همچنان قهرمان دوست دارند. اصولا برای هر کسی که سینمارفتن برایش سرگرمی باشد، قهرمان جذابیت دارد و می دانیم هنوز که هنوز است، هدف اصلی از سینما رفتن چیزی جز سرگرمی نیست، به همین دلیل هم هست که می‌بینیم هنوز هم در بعضی صحنه‌ها تماشاگر بلند می‌شود و کف می‌زند و تشویق می‌کند. تصاویری که سال‌ها بود در سینمای ایران فراموش شده بود...

** این را می‌دانستم که این فیلم نسبت به فیلم‌های قبلی بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت، این همه هدف ما بود. درواقع هدف ما این بود فیلمی بسازیم که مردم دوستش داشته باشند. حالا هم این نکته که لاتاری توانسته این کار را بکند برایم خوشحال‌کننده است.

** ترانه "دوبی" چاوشی، ترانه زیبایی است و وقتی آن را شنیدم، حس کردم یک نگاه سینمایی دارد و تصمیم گرفتم این ترانه تبدیل به فیلم شود، به ویژه این‌که مضمون و موضوع ترانه هم در شرایط اجتماعی این روزهای کشور حرف مهمی را می‌زد. یادم هست در صحبتی که با ابراهیم امینی، فیلمنامه‌نویس لاتاری داشتیم، بهش گفتم که ترانه چاوشی پر از عصیان و خشونت است...

محمدحسین مهدویان لاتاری ساعد سهیلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین